Web Analytics Made Easy - Statcounter

جواد دامن پاک روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: در حال حاضر پنج راس آهو در این سایت باردار هستند که از روز گذشته تاکنون ۲ راس بره آهو متولد شده‌اند.

وی افزود: در حال حاضر تعدادی از این گونه جانوری در این سایت در حال پرورش هستند و زاد و ولد آنها تا اواخر خرداد ماه ادامه دارد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست تربت‌جام ادامه داد: سایت تکثیر و پرورش چشمه گل با هدف احیای گونه آهو و با انتقال ۱۱ راس آهو از پناهگاه حیات وحش شیراحمد سبزوار، ‌از سال ۸۹ تاکنون کار تکثیر و پرورش آهو را در تربت‌جام برعهده داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: با توجه به تعداد گونه‌های متولد شده که به بیش از ۶۰ راس رسیده بود طی دو نوبت در سال ۹۲ تعداد ۲۷ راس از آهوهای متولد شده در سایت در عرصه‌های طبیعی شهرستان رها شدند.
دامن پاک افزود: نتایج بررسیهای صورت گرفته تاکنون حاکی از موفقیت آمیز بودن و انطباق کامل آهوان با شرایط محیطی این زیستگاه دارد.
وی ادامه داد: همچنین طی سالهای ۹۲ تا ۹۴ تعداد ۵۸ راس آهو در دشت چشمه گل رها شدند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست تربت‌جام گفت: این سایت موفق‌ترین سایت تکثیر گونه آهو در خراسان رضوی و پروژه برتر عمرانی محیط زیست استان در سال ۱۳۸۸ معرفی شده و هر سال میزبان صدها گردشگر، دانش آموز و دانشجو است.
سایت ۱۴هکتاری تحقیق، تکثیر و پرورش آهوی چشمه گل تربت‌جام در ۱۵ کیلومتری شمال این شهر قرار دارد.

مرکز شهرستان ۲۴۰ هزار نفری تربت‌جام در ۱۶۷ کیلومتری جنوب شرق مشهد واقع است.

تربت‌جام  از شمال شرق هم مرز با کشور ترکمنستان و از مشرق هم مرز با افغانستان است. 

برچسب‌ها تربت جام شکارچیان غیرمجاز یگان حفاظت محیط زیست

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تربت جام شکارچیان غیرمجاز یگان حفاظت محیط زیست تربت جام شکارچیان غیرمجاز یگان حفاظت محیط زیست اخبار کنکور محیط زیست تربت جام چشمه گل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۴۷۲۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک روش ساده برای تکثیر درخت کاج در خانه (فیلم)

 

 

 

منبع : فرادید

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: چگونه با کمک عسل، گیاه آلوئه ورا را در خانه تکثیر و پرورش دهیم؟ (فیلم) روش قلمه گیری صحیح در گیاه برگ انجیری (فیلم) روش تکثیر گیاه آگلونما (فیلم)

دیگر خبرها

  • چند خبر کوتاه از شهرستان های تربت حیدریه و نیشابور
  • پیشگیری از بیماری‌های احتمالی بعد از سیل چابهار
  • برق هیچ منبع آبی در تربت‌جام قطع نمی‌شود
  • فعالیت ۸ سایت تبدیل بقایای کشاورزی به خوراک دام در کشور
  • گچساران ایستگاه اصلی تولید بذر در منطقه گرمسیری و نیمه گرمسیری
  • مغز انسان در حال بزرگ‌تر شدن است
  • واگذاری ۱۱۰۰ قطعه زمین نهضت ملی مسکن به متقاضیان گنابادی
  • جذب ۵۰۰ هزار گردشگر به چشمه مرغاب
  • یک روش ساده برای تکثیر درخت کاج در خانه (فیلم)
  • تامین مولد سالم تولید ایمن و پایدار را به‌دنبال دارد