Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرهاد قلی‌نژاد روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: هم اکنون تیم آماربرداری و پایش زیستگاه لاک پشت‌های دریایی در مناطق و زیستگاه‌های استان بوشهر مستقر و با همکاری شرکت مبین انرژی خلیج فارس و همیاران محلی اقدام‌های لازم و پایش زیستگاه‌ها را انجام می‌دهند.

وی بیان کرد: پارک‌های ملی دریایی نای‎‌بند و دیر نخیلو، جزایر خارگ و خارگو در استان بوشهر محل‌های تخم‌گذاری لاک‌‎پشت‌های دریایی همانند منقار عقابی و سبز است که هر ساله برای تولید مثل به این سواحل وارد می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر ادامه داد: فراهم‌سازی شرایط مطلوب زیستگاهی و پیشگیری از تخریب زیستگاه از مهمترین اقدام‌ها در فراهم‌سازی شرایط تولید مثل این گونه‌های مهم است.

قلی‌نژاد اظهارداشت: اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر در این زمینه هر ساله برنامه‌های حفاظتی اجرا و آماربرداری از لاک‎‌پشت‌های دریایی را به طور سالانه انجام می‎‌دهد که آمارها نشان دهنده مطلوبیت زیستگاه است.

وی افزود: از عموم شهروندان بویژه صیادان و ساکنان سواحل انتظار است همانند سال‌های گذشته همکاری لازم را در فصل زادآوری لاک‌پشت‌های دریایی که تا آخر تابستان ادامه دارد، انجام دهند.

قلی نژاد اظهار داشت: آلودگی نوری و تردد انسانی به شدت  روی فصل تخم‌گذاری لاک‌پشت‌ها تاثیر دارد که از افرادی که به هر نحوی به این سواحل می‌آیند درخواست می‎‌شود از ایجاد سرو صدا و تولید نور در منطقه خودداری کنند.

لاک پشت‌های دریایی از رده خزندگان و علاوه بر خونسرد بودن، با شش تنفس و برای تنفس پس از چند دقیقه مجبور به آمدن به سطح آب و هواگیری هستند.
بیشترین جمعیت لاک پشت‌های لانه گزین استان بوشهر در ۲ جزیره ام الگرم و نخیلو در پارک ملی دریایی دیر - نخیلو است که تخم‌گذاری می‌کنند و در پارک ملی دریایی نای بند نیز علاوه بر پایش، حفاظت از لانه‌های لاک پشت‌های دریایی انجام می گیرد.
صیادی نکردن در مناطق تغذیه‌ای و تخم‌گذاری لاک‌پشت‌های دریایی و اصلاح ادوات صید و روش‌های بهره‌برداری شیلاتی می‌تواند در کاهش تلفات این جانوران مهم و در شاخص سلامت دریاها موثر باشد.

برچسب‌ها بوشهر سازمان حفاظت محیط زیست لاک پشت پایش تنوع زیستی شرکت مبین انرژی خلیج فارس بندردیر جزیره نخیلو پارک ملی دریایی نایبند

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بوشهر سازمان حفاظت محیط زیست لاک پشت بوشهر سازمان حفاظت محیط زیست لاک پشت پایش تنوع زیستی شرکت مبین انرژی خلیج فارس بندردیر جزیره نخیلو پارک ملی دریایی نایبند اخبار کنکور لاک پشت های دریایی استان بوشهر ملی دریایی لاک پشت ها تخم گذاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۴۷۳۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش جُرم سرقت در کرمان

  به گزارش خبرگزاری صداوسیمای کرمان ،رییس کل دادگستری استان کرمان با بیان اینکه سرقت، جرم اول استان از نظر فراوانی است،گفت:آمارها و عملکرد ها در سال گذشته نشان دهنده این است که اگرچه این موضوع، جرم اول اولویت دار در استان است ولی روند آن کاهشی بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم حمیدی درجلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم استان اظهار داشت:بحث سرقت و امنیت روانی دو مقوله بسیار مهم هستند که رسيدگي به آنها باید جزو دستورکار این شورا در سال ۱۴۰۳ قرار گیرد.

وی بیان کرد: اگر چه هرکدام از سرقت ها راهکار پیشگیری خاص خودش را می طلبد که باید به آن بپردازیم و در زمینه موضوع سلاح مهمات که موضوع بسیار حائر اهمیتی می باشد باید توجه ویژه شود و برای مقابله با حمل و قاچاق سلاح گرم و سرد و ساماندهی سلاح سرد در استان در دستور کار سال ۱۴۰۳ باید باشد.

رییس کل دادگستری استان کرمان به تعیین تکلیف کارگاه های ضایعاتی و پایش تصویری اشاره کردوعنوان کرد: در این دو حوزه علیرغم تصویب دستورعمل های متفاوت در جلسات سال گذشته، متاسفانه آنطور که شایسته و بایسته است، کار پیش نرفته است.

رییس شورای قضایی استان کرمان در ادامه تاکید کرد: باید مسئول سازی زمینه انجام شود و مسئولیت هر اداره و ارگان مشخص شود تا از این طریق پیگیری های لازم صورت گیرد و مطالبه درست از آن سازمان های تعیین شده داشته باشیم.

وی درخصوص پایش دوربین های تصویری در سطح استان و تاثیر آن بر کنترل جرائم خشن، گفت: تعداد دوربین های پایش تصویری در کرمان کم است و آن تعدادی هم که وجود دارند برخی دچار نواقص فنی هستند و بعضا برخی جاها هم خلا وجودی دارند که باید در راستای مسئولیت سازی سازمان ها، برای این امر هم مسئول مربوطه تعریف شود که سریعتر معضلات مربوط به پایش دوربین های تصویری به سرانجام برسد.

دیگر خبرها

  • ۱۴ عملیات مقابله با آلودگی‌های دریایی در استان بوشهر انجام شد
  • کشف بیش از ۶۰۰ متر تور ماهیگیری از صیادان غیرمجاز
  • ثبت تصویر گوزن قرمز ایرانی در ارتفاعات جنگلی رودبار + فیلم
  • رخ نمایی مرال قرمز ایرانی در ارتفاعات جنگلی رودبار
  • سلطان آسمان ایران در خطر انقراض/ عکس
  • سلطان آسمان ایران در خطر انقراض است | گزارش همشهری از وضعیت عقاب طلایی ایران
  • «حسنا و ملکه‌های رنگی» به کتابفروشی‌ها آمدند
  • کاهش جُرم سرقت در کرمان
  • حفاظت از لاک‌پشت‌های دریایی در بوشهر/برداشت بارناکل غیرقانونی است
  • تالاب های نقده، فرصتی برای رونق اکوتوریسم