Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-28@22:14:24 GMT

ممنوعیت صدور شناسنامه ۲ روز مانده به انتخابات

تاریخ انتشار: ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۴۸۶۷۵

ممنوعیت صدور شناسنامه ۲ روز مانده به انتخابات

خبرگزاری تسنیم: سیف الله ابوترابی با اشاره به‌ آمادگی سازمان ثبت احوال برای همکاری و مشارکت در راستای برگزاری هرچه باشکوه‌تر انتخابات پیشِ رو اظهار کرد: بر اساس قوانین و مقررات سازمان ثبت احوال یکی از 4 مراجع اعلام نظر کاندیداتورها محسوب می‌شود. بر همین اساس تمام شرایط از سوی سازمان ثبت احوال برای برگزاری یک انتخابات پرشور و حضور حداکثری هموطنان فراهم شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ابوترابی ادامه داد: در 28 خرداد ماه سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، ششمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا و انتخابات میاندوره‌ای مجلس و خبرگان برگزار خواهد شد و بر همین اساس سازمان ثبت احوال اقدام به صدور شناسنامه المثنی برای کسانی که به هر دلیل شناسنامه خود را گم کرده‌اند، می‌کند.

سخنگوی سازمان ثبت احوال افزود: یکی از اقلام مورد نیاز در انتخابات، اصل شناسنامه است و کسانی که به هر دلیلی شناسنامه خود را مفقود کرده‌اند در کمترین زمان ممکن شناسنامه خود را با مراجعه به سازمان ثبت احوال دریافت می‌کند  همچنین کسانی که دو روز مانده به انتخابات مطلع بشوند که شناسنامه خود را گم کرده‌اند، سازمان ثبت احوال برای آنها شناسنامه جدید صادر نخواهد کرد و صدور شناسنامه به بعد از انتخابات موکول می‌شود.

ابوترابی تصریح کرد: بر اساس قوانین و مقررات سازمان ثبت احوال، آخرین سریال شناسنامه که در سامانه ثبت احوال ثبت شده است به عنوان شناسایی اوراق هویتی محسوب می‌شود.

سخنگوی سازمان ثبت احوال در پایان در رابطه با آخرین آمار صدور کارت ملی هوشمند خاطر نشان کرد: تا به امروز 60 میلیون و 646 هزار نفر برای کارت ملی فرآیند ثبت نام خود را تکمیل کرده‌اند که 50 میلیون و 773 هزار کارت ملی هوشمند صادر شده است. همچنین از این تعداد 4 میلیون و 152 هزار کارت تولید داخل است.

منبع: فردا

کلیدواژه: انتخابات سازمان ثبت احوال شناسنامه خود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۴۸۶۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور مصوبه کارگروه امور زیربنایی برای ۵۷ شهرک مسکونی

به گزارش خبرگزاری مهر، ارسلان مالکی مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن از تشکیل دبیرخانه کمیته شهرک‌های مسکونی دولتی در این سازمان خبر داد و گفت: در سال گذشته (۱۴۰۲)، ۵۷ شهرک مسکونی مصوبه کارگروه امور زیربنایی استان‌ها را دریافت کرده و این شهرک‌ها در حال اخذ سایر مصوبات در سطح استانی و ملی هستند که از این میزان ۴ شهرک مسکونی در حال اجرا است.

معاون وزیر راه و شهرسازی طراحی و ساخت شهرک‌های مسکونی دولتی را یکی از ابتکارات سازمان متبوعش در دولت سیزدهم عنوان کرد و افزود: با هدف طراحی، کنترل و تسریع در تصویب طرح‌های شهرک‌های مسکونی دولتی، شورای‌عالی شهرسازی و معماری ضمن اصلاح دستورالعمل ترویج شهرک‌سازی، مسئولیت تشکیل کمیته‌ای جهت بررسی و تصویب طرح‌های آماده‌سازی و طراحی شهری شهرک‌های مسکونی دولتی را به سازمان ملی زمین و مسکن واگذار کرده است که در همین راستا تمامی طرح‌های شهرک‌های مسکونی دولتی باید به تصویب این کمیته برسد.

وی گفت: هدف از تشکیل دبیرخانه مذکور را ایجاد شهرک‌هایی با رعایت الگوی معماری اسلامی، ایرانی و الزامات شورای‌عالی مسکن و با طرح‌هایی فاخر از اهداف مدنظر در دبیرخانه شهرک‌های مسکونی دولتی است.

این مقام مسؤول ادامه داد: در هفته جاری آخرین وضعیت تصویب طرح‌های مکان‌یابی در سطح استانی و ملی در ادارات کل راه و شهرسازی استان‌های مرکزی، گیلان و لرستان مورد بررسی قرار گرفت تا در اولین جلسه کارگروه امور زیربنایی این استان‌ها در سال جاری مصوبات لازم اخذ شود.

مالکی در پایان تصریح کرد: طراحی و اجرای این شهرک‌ها با احداث واحدهای حیاط‌دار و فاخر، کمک بسیار مؤثری به تأمین زمین و اجرای قانون جهش تولید مسکن کرده است و با استقبال زیاد متقاضیان مواجه شده است.

کد خبر 6090250 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • تمهیدات لازم از هم اکنون برای مواکب اربعین اندیشیده شود
  • صدور گواهی حفظ قرآن برای ۸۰۰ هزار نفر از شرکت‌کنندگان در طرح «زندگی با آیه‌ها»
  • صدور مصوبه کارگروه امور زیربنایی برای ۵۷ شهرک مسکونی
  • آمار مرگ و میر در سال گذشته
  • فهرست شورای ائتلاف با شروع زمان تبلیغات منتشر می‌شود
  • بر اساس آمار سازمان ثبت احوال؛ سال گذشته مردان بیشتر فوت کردند
  • جزئیات صورتجلسه کمیسیون اصل ۹۰ درباره سامانه اعتبارسنجی/ سازمان تامین اجتماعی، ثبت احوال و فراجا ترک فعل کردند؟
  • شناسنامه مهمترین سند کشور است
  • ممنوعیت افزایش کرایه تاکسی‌های ابهر تا تعیین‌تکلیف نرخ مصوب
  • جزییات طرح ممنوعیت عرضه رایگان کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای