Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، سرهنگ جاور صفاری، رئیس پلیس راه گیلان گفت: با توجه به شروع فصل کشاورزی، افزایش تردد ادوات کشاورزی در سطح جاده‌های استان به ویژه راه‌های اصلی و فرعی باعث بروز مشکلات عدیده از جمله ترافیک و برهم زدن نظم عبور و مرور در جاده‌ها و در نتیجه تصادفات و حوادث دلخراش شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: ۶۸ درصد از تصادفات برون شهری در محور‌های فرعی و روستایی بوده و از آنجایی که در فصول کشاورزی ادوات بسیاری در جاده‌ها تردد می‌کنند، پلیس راه استان با برنامه‌ریزی و همکاری سایر پاسگاه‌ها اقدام به اجرای طرح نمایان‌سازی با نصب برچسب نورتاب در ادوات کشاورزی کرده است.

رئیس پلیس راه  گیلان با بیان اینکه کلیه اشخاصی که از ماشین‌آلات کشاورزی استفاده می‌کنند، باید آموزش و مهارت لازم را دیده باشند و داشتن گواهینامه رانندگی ویژه الزامی است ادامه داد: حرکت، بارگیری و تخلیه تریلر متصل به تراکتور‌ها باید مطابق قانون باشد و از هرگونه تخلف جدا پرهیز کنند.

سرهنگ صفاری ادامه داد: مالکان و رانندگان ادوات کشاورزی برای جلوگیری از وقوع تصادفات باید وسیله نقلیه خود را به نحوی آشکارسازی کنند که در هنگام تردد به ویژه در شب‌ها بتوانند سایر وسایل نقلیه را ببینند و هم اینکه خودشان از سوی آن‌ها دیده شوند و قابلیت دیدن و دیده شدن را به خوبی انجام دهند.

او با اشاره به لزوم مجهز بودن این ادوات مانند سایر وسایل نقلیه به تجهیزات ایمنی و کابین برای حفظ جان راننده و جلوگیری از سقوط تصریح کرد: دنباله بند‌های آن‌ها نیز باید دارای تجهیزات پیش‌بینی شده در قانون باشند.

انتهای پیام/ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پلیس راه گیلان ادوات کشاورزی وقوع تصادف ادوات کشاورزی جاده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۵۱۶۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعمال محدودیت ترافیکی در جاده های گیلان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان؛ سرهنگ جاور صفاری گفت: این محدودیت ترافیکی با هدف افزایش ظرفیت تردد در محور‌های مواصلاتی گیلان، تسهیل در عبور و مرور و سفری ایمن برای مسافران، در محور قدیم رشت – قزوین و آستارا – اردبیل در مسیر رفت و برگشت اجرا می‌شود.

وی افزود: تردد تریلر‌ها و کامیون‌ها به استثنای حاملان مواد سوختی و فاسد شدنی تا ساعت  ۲۴ امروز در محور قدیم رشت – قزوین و محور اردبیل – آستارا در مسیر رفت و برگشت ممنوع است.

دیگر خبرها

  • اجرای طرح ارتقای ایمنی تردد عابران و موتورسواران در ۵۰ روستای گیلان
  • تشکیل ۵۸ پرونده خرید ادوات کشاورزی در چهارمحال و بختیاری
  • آب سد سفیدرود رها سازی شد
  • رهاسازی آب سد سفیدرود برای آبیاری شالیزار‌های گیلان از امروز
  • فیلم/ ترافیک سنگین شبانگاهی در جاده‌های خروجی گیلان
  • آب سد سفیدرود رهاسازی شد
  • اعمال محدودیت ترافیکی در جاده های گیلان
  • رها سازی آب سد سفیدرود از فردا در گیلان
  • برگزاری مراسم ویژه شهادت امام جعفرصادق (ع) در ۱۶۲ بقعه متبرکه گیلان
  • نمایان شدن نارنجک‌های عمل نکرده دوران جنگ تحمیلی در ایلام