Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-05-05@16:30:54 GMT

سگ زخمی باشت؛ از پمپ بنزین تا پایگاه اورژانس

تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۵۵۱۲۶

ماجرای مراجعه سگ مجروح به پایگاه اورژانس جاده‌ای شهر باشت که در فضای مجازی مورد توجه قرار گرفت جالبتر می‌شود وقتی بدانیم که این سگ، دو هفته قبل از مراجعه به اورژانس بر اثر اصابت گلوله مصدوم شده و طی این مدت توسط پرسنل پمپ بنزین باشت نگهداری، پانسمان و تغذیه شده است.

خبرگزاری میزان- فیلم سگی که دستش توسط تکنسین اورژانس جاده‌ای شهر باشت در استان کهگیلویه و بویراحمد پانسمان می‌شود طی ساعات گذشته در فضای مجازی مورد توجه قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

این تکنسین اوژانس در گفت‌وگو با رسانه‌ها جزئیات ماجرا را این گونه شرح داد: این سگ لگ‌لنگان از درب پایگاه جاده‌ای اورژانس دوراهی باشت وارد محوطه شد و جلوی من و همکارم دراز کشید و دست خود را بالا آورد. پس از بررسی متوجه شدیم که دستش شکسته و خونریزی دارد. بلافاصله وسایل امدادی از جمله سرم را از داخل آمبولانس در آوردیم و با شست‌وشوی دست سگ اقدام به مداوا و پانسمان کردیم. سپس سگ را به بیرون از پایگاه هدایت کردیم که هر کار کردیم بیرون نرفت. پس از آنکه مقداری آب و نان در اختیارش گذاشتیم از پایگاه بیرون رفت و پشت پایگاه دراز کشید. برای ما عجیب بود که این سگ چطور به اورژانس پناه آورد و چرا هنگام انجام اقدامات درمانی کاملا آرام بود.

اما این همه ماجرا نیست! پاسخ این سوال تکنسین اورژانس که چرا این سگ حین پانسمان کاملا آرام بود نزد فعالان حقوق حیوانات شهر باشت است. به گفته آنها این سگ ۲ هفته قبل از مراجعه به اورژانس در پی شلیک گلوله از ناحیه دست مجروح شده و در این مدت توسط پرسنل پمپ بنزین باشت نگهداری، پانسمان و تغذیه شده است.

فیلم پانسمان دست این سگ خبرساز توسط پرسنل پمپ بنزین را در ادامه مشاهده می‌کنید:

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

معضل عملکرد ناموفق شهرداری‌ها در مدیریت جمعیت سگ‌های آزاد هر از گاه با انتشار گزارش‌هایی از کشتار این جانوران با روش‌های غیرانسانی خبرساز می‌شود. شلیک گلوله، غذای مسموم، ضرب و شتم، زنده‌به‌گور کردن و حتی تزریق اسید، روش‌هایی هستند که پیمانکاران شهرداری‌ها برای معدوم کردن سگ‌ها در شهرها، روستاها و حومه آنها استفاده می‌کنند.


این در حالی است که دامپزشکان در اقصی نقاط کشور برای همکاری رایگان با شهرداری‌ها اعلام آمادگی کرده‌اند تا کنترل جمعیت‌ سگ‌های آزاد به صورت بهداشتی و انسانی، از طریق عقیم‌سازی آنها صورت بگیرد شهرداری‌ها به اجرای روش‌های دیگر تمایل دارند؛ روش‌هایی که ظاهرا شلیک گلوله، انسانی‌ترینشان است!

انتهای پیام/

برچسب ها: اورژانس پمپ بنزین سگ

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اورژانس پمپ بنزین سگ شهرداری ها پمپ بنزین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۵۵۱۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام ۴ عملیات مردم‌یاری پایگاه هوانیروز کرمانشاه طی هفته گذشته

سرهنگ خلبان برزو فرجی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: خلبانان پایگاه یکم رزمی هوانیروز کرمانشاه طی هفته گذشته با انجام چهار پرواز امدادی توانستند در کمترین زمان ممکن مصدومانی را از استان‌های کرمانشاه و همدان به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی این استان‌ها منتقل کنند.

وی افزود: هفته گذشته در پی درخواست مرکز فوریت‌های پزشکی شهرستان‌های کرند غرب و ماهیدشت در استان کرمانشاه و اسدآباد در استان همدان خلبانان این پایگاه طی عملیات مردم یاری با بالگرد در این مناطق توانستند به چهار نفر از هموطنان امدادرسانی کنند.

فرمانده پایگاه یکم رزمی هوانیروز کرمانشاه تصریح کرد: این افراد به‌علت بیماری نیاز فوری به مراقبت‌های ویژه داشتند که در کمترین زمان به بیمارستان‌های کرمانشاه و همدان منتقل شدند.

فرجی با اشاره به تفاهم‌نامه این پایگاه با وزارت بهداشت، بیان کرد: بالگردهای اورژانس هوایی پایگاه هوانیروز کرمانشاه وظیفه انتقال مصدومان و بیماران بدحال در مناطق دور افتاده، صعب‌العبور و… را به مراکز درمانی بر عهده دارد.

وی تاکید کرد: اورژانس هوایی این پایگاه مجهز به تیم پزشکی اورژانس، دستگاه کمک تنفسی، دستگاه شوک و احیا و جعبه کمک‌های اولیه است.

فرجی خاطر نشان کرد: اورژانس هوایی مستقر در استان‌های همدان، لرستان، کردستان و کرمانشاه تحت فرماندهی پایگاه هوانیروز کرمانشاه قرار دارد و در مواقع ضروری بیماران و مصدومین را به مراکز درمانی منتقل می‌کند.

کد خبر 6095347

دیگر خبرها

  • سوانح رانندگی در خراسان رضوی ۱۱ نفر را راهی بیمارستان کرد
  • ۸۴ فقره تصادف طی۴۸ساعت گذشته در استان/۱۷۴نفر مصدوم شدند
  • ۱۰ مصدو بر اثر برخورد ۲ سواری در جاده جنگل گلستان
  • یک کشته و ۸ زخمی در تصادف سه دستگاه خودروی سواری در بوکان
  • پیشرفت ۸۰ درصدی پایگاه فوریت‌های پزشکی بکتاش
  • تصادف دنا و سوزوکی با ۷ کشته و مصدوم در محور صوفیان-شبستر
  • سانحه رانندگی با هفت کشته و مصدوم در محور صوفیان-شبستر
  • انجام چهار عملیات مردم یاری توسط بالگرد‌های پایگاه هوانیروز
  • انجام ۴ عملیات مردم‌یاری پایگاه هوانیروز کرمانشاه طی هفته گذشته
  • حادثه رانندگی در محور صوفیان _شبستر هفت کشته و مصدوم برجای گذاشت