Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@22:42:30 GMT

واکسیناسیون زیر ۸۰ ساله‌ها هنوز شروع نشده است

تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۵۶۰۳۴

واکسیناسیون زیر ۸۰ ساله‌ها هنوز شروع نشده است

ایسنا/فارس مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با رد مطالب درج شده در برخی گروه‌های فضای مجازی، مبنی بر واکسیناسیون افراد کمتر از ۸۰ سال، تاکید کرد که مرجع رسمی اعلام اخبار در این خصوص وزارت بهداشت، دانشگاه‌های علوم پزشکی و رسانه‌های شناسنامه‌دار و رسمی است.

دکتر سید روح‌الله حسینی دوشنبه ۲۰ اردیبهشت، در گفت و گو با خبرنگاران و با بیان اینکه واکسیناسیون کووید۱۹ همچنان در گروه بالای ۸۰ سال انجام می شود، گفت: به محض آغاز واکسیناسیون برای دیگر گروه های سنی، موضوع از طریق رسانه های رسمی اطلاع رسانی می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه استان فارس دارای بیش از ۸۰ هزار جمعیت بالای ۸۰ سال بوده و کار واکسیناسیون این گروه هم اکنون با سرعت بالایی در حال انجام است، افزود: پیش از آغاز واکسیناسیون در این گروه، در منابع رسمی مانند پایگاه خبری دانشگاه علوم پزشکی شیراز به نشانی اینترنتی sums.ac.ir، وزارت بهداشت و صدا و سیمای ملی اطلاع رسانی لازم برای نام نویسی و ثبت اطلاعات افراد انجام می شود.

این مقام مسئول در دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز سامانه رسمی برای ثبت اطلاعات افراد را salamat.gov.ir معرفی و خاطرنشان کرد: در حال حاضر به دلیل پایان نیافتن گروه بالای ۸۰ سال، ثبت اطلاعات دیگر گروه ها ممکن نیست و به زودی در این زمینه اطلاع رسانی می شود.

حسینی اضافه کرد: آغاز واکسیناسیون عمومی علیه کرونا، با موجی از امید در کشور همراه بود و امیدواریم با سرعت هرچه بیشتر تداوم داشته باشد؛ اما در شرایط کنونی نیز لازم است اخبار این حوزه تنها از منابع رسمی دنبال شود.

مدیر روابط عمومی دانشگاه یادآور شد: متاسفانه در طی روزهای اخیر شاهد هستیم انتشار برخی مطالب خلاف واقعیت در فضای مجازی از سوی افراد سودجو موجب سردرگمی عمومی در این زمینه و مراجعه خانواده ها و سالمندان گروه های سنی پایین تر برای دریافت واکسن شده است که تنها اختلال در این فرآیند و کند شدن روند اجرای واکسیناسیون را به همراه داشته است.

حسینی اضافه کرد: اینگونه اقدامات سودجویانه با سوء استفاده از شرایط کنونی جامعه، موجب تشویش اذهان عمومی شده و به دلیل ایجاد سردرگمی برای خانواده ها و سالمندان، از طریق مراجع رسمی، مورد پیگرد قانونی قرار می گیرد. 

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی همه باهم علیه کرونا واکسن کرونا واکسیناسیون بالای 80 سال استان فارس علوم پزشکی گروه ها ۸۰ سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۵۶۰۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسن ها در ۵۰ سال گذشته جان ۱۵۴ میلیون نفر را نجات داده اند

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از مدیسن نت، محققان نتیجه گرفتند که ایمن سازی از طریق واکسیناسیون بیش از هر پیشرفت پزشکی دیگری به سلامت و بقای نوزادان کمک کرده است.

به گفته محققان، واکسن سرخک بیشترین تأثیر را در کاهش مرگ و میر نوزادان داشته است و ۶۰ درصد (۹۴ میلیون) از زندگی‌های نجات یافته توسط ایمن سازی را تشکیل می‌دهد.

این مطالعه می‌گوید به طور کلی، واکسن‌ها در نیم قرن گذشته در هر دقیقه جان ۶ نفر را نجات داده‌اند.

دکتر «تدروس آدهانوم گبریسوس»، مدیر کل سازمان جهانی بهداشت، در بیانیه خبری سازمان گفت: «واکسن‌ها یکی از قدرتمندترین اختراعات تاریخ هستند که بیماری‌هایی را که زمانی قابل ترس بودند قابل پیشگیری کردند.»

گبریسوس گفت: «به لطف واکسن‌ها، آبله ریشه‌کن شده است، فلج اطفال در آستانه ریشه کنی است و با توسعه جدیدتر واکسن‌ها علیه بیماری‌هایی مانند مالاریا و سرطان دهانه رحم، ما مرزهای بیماری را به عقب می‌رانیم. با ادامه تحقیقات، سرمایه گذاری و همکاری، می‌توانیم جان میلیون‌ها نفر را امروز و در ۵۰ سال آینده نجات دهیم.»

محققان دریافتند طی پنج دهه گذشته، واکسیناسیون علیه ۱۴ بیماری به طور مستقیم به کاهش ۴۰ درصدی مرگ و میر نوزادان در سراسر جهان و بیش از ۵۰ درصد در منطقه آفریقا کمک کرده است.

این واکسن‌ها با دیفتری، آنفولانزا، هپاتیت B، آنسفالیت ژاپنی، سرخک، مننژیت A، سیاه سرفه، بیماری ذات الریه مهاجم، فلج اطفال، روتاویروس، سرخجه، کزاز، سل و تب زرد مبارزه می‌کنند.

به گفته محققان، این دستاوردها اهمیت ترویج واکسیناسیون را، به ویژه در میان ۶۷ میلیون کودک تخمین زده شده که در طول سال‌های همه گیری یک یا چند واکسن را از دست داده اند، برجسته می‌کند.

این مطالعه به مناسبت پنجاهمین سالگرد برنامه توسعه یافته ایمن سازی است که در سال ۱۹۷۴ توسط مجمع جهانی بهداشت برای ترویج واکسیناسیون کودکان در سراسر جهان تأسیس شد، انجام شد.

کد خبر 6097579

دیگر خبرها

  • رسمی؛ بازگشت تیاگو سیلوا به فلومیننزه پس از 15 سال
  • برگزاری رویداد ملی مسئله محور «شروع» در دانشگاه کردستان
  • رویداد ملی مساله محور «شروع» در دانشگاه کردستان آغاز شد
  • واکسیناسیون بیش از ۷۰ هزار راس دام علیه بیماری آبله در هفتکل
  • کشف معماری ۴۵۰۰ ساله در تپه پیرزال سیستان
  • صدای چپ امریکایی را  در تهران می‌شنوید؟
  • واکسن ها در ۵۰ سال گذشته جان ۱۵۴ میلیون نفر را نجات داده اند
  • ۲ عمل اهدای عضو در مشهد نجات بخش جان پنج بیمار شد
  • اجلاسیه گروه کشوری معماری و شهرسازی برگزار می شود
  • برگزاری اولین اردوی جهاد دامپزشکی در خرم‌دره