Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست- مدیر دفتر بهره‌برداری و نگهداری از تاسیسات آبی و برق‌آبی شرکت آب منطقه‌ای تهران از کاهش ۲۰ درصدی ورودی سدهای تهران از ابتدای سال آبی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

به گزارش  وزارت نیرو، "محمد شهریاری" با بیان اینکه حجم آب ورودی به سدهای پنجگانه استان تهران از ابتدای سال آبی جاری تاکنون ۹۳۱ میلیون مترمکعب بوده است، اظهار کرد: این حجم در مقایسه با مدت مشابه سال آبی گذشته که ۱۱۵۹ میلیون متر مکعب بوده ۲۰ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین با اشاره به حجم آب ورودی سدهای امیرکبیر، لتیان، لار، طالقان و ماملو از ابتدای اردیبهشت سال جاری تاکنون به ترتیب ۳۸، ۲۴، ۵۲، ۴۱ و ۱۲ میلیون متر مکعب بوده است، گفت: این احجام در مدت مشابه سال گذشته به ترتیب ۷۸، ۵۸، ۸۹، ۹۹ و ۶۷ میلیون متر مکعب بوده که متاسفانه با کاهش ۵۸ درصدی مواجه شده‌ایم.

شهریاری در ادامه به کاهش ۱۷۸ میلیون متر مکعبی حجم فعلی ذخیره آب مخازن سدهای تهران نسبت به روز مشابه سال گذشته اشاره کرد و افزود: درحال حاضر حجم کل مخازن سدهای تهران ۸۰۶ میلیون متر مکعب است که این میزان ذخیره در روز مشابه سال گذشته ۹۸۴ میلیون متر مکعب بوده است.

مدیر دفتر بهره‌برداری و نگهداری از تاسیسات آبی و برق‌آبی شرکت آب منطقه‌ای تهران ادامه داد: با توجه به بارش‌هایی که در اردیبهشت ماه و روزهای اخیر شاهد آن بودیم میزان بارش در مقایسه با اردیبهشت سال گذشته افزایش ۱۳ درصدی داشت، ولی با توجه به نبود ذخیره برفی در حوضه آبریز سدهای تامین کننده آب شرب تهران، این میزان بارندگی تأثیر چندانی در حجم ورودی آب به مخازن سدها نداشته و میزان بارش‌های سال آبی جاری در حوزه عملکرد استان تهران در مقایسه با مدت مشابه سال آبی گذشته با کاهش ۳۷ درصدی مواجه است.

شهریاری در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به وضعیت منابع آبی و ذخایر آب‌های سطحی در سدهای پنجگانه تهران و روند کاهشی ورودی آب به سدهای مذکور و همچنین شرایط کرونایی حاکم بر استان و تأثیر آن بر افزایش مصرف آب، از شهروندان درخواست می‌شود که صرفه‌جویی و مصرف بهینه آب را همواره مدنظر داشته باشند تا بتوانیم بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده در تابستان امسال و روزهای اوج مصرف آب، مشکلی به جهت تامین مطمئن و پایدار آب نداشته باشیم.

ایلنا

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: میلیون متر مکعب بوده مشابه سال گذشته مدت مشابه سال سدهای تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۵۶۵۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجارت ایران و هند با رشد ۵ درصدی به ۳۷۷ میلیون دلار رسید

به گزارش قدس آنلاین، جدیدترین آمار منتشر شده از سوی وزارت بازرگانی و صنعت هند نشان می‌دهد کل مبادلات تجاری این کشور با ایران در دو ماهه نخست سال جاری میلادی به ۳۷۷ میلیون دلار رسیده است.

مبادلات تجاری ایران و هند در ماه های ژانویه و فوریه ۲۰۲۴ با رشد ۵ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شده است. ارزش تجارت دو کشور در دو ماهه نخست سال ۲۰۲۳ بالغ بر ۳۵۸ میلیون دلار اعلام شده بود.

صادرات هند به ایران در دو ماهه نخست ۲۰۲۴ با رشد ۲۰ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شده و به ۲۶۹ میلیون دلار رسیده است. هند در مدت مشابه سال قبل ۲۲۴ میلیون دلار کالا به ایران صادر کرده بود.

اما واردات هند از ایران در ماه های ژانویه و فوریه سال جاری میلادی افت ۱۹ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته و به ۱۰۸ میلیون دلار رسیده است. هند در ماه‌های ژانویه و فوریه سال قبل ۱۳۴ میلیون دلار کالا از ایران وارد کرده بود.

برنج، میوه و کنجاله دانه های روغنی مهم‌ترین کالاهای صادراتی هند به ایران در دو ماهه امسال بوده است. هند در این دوره ۱۳۴ میلیون دلار برنج، ۶۰ میلیون دلار کنجاله، ۱۸ میلیون دلار میوه و ۷ میلیون دلار چای به ایران صادر کرده است.

میوه، مواد خام تولید رنگ، و فرآورده‌های نفتی نیز مهم‌ترین کالاهای وارداتی هند از ایران در دو ماهه نخست ۲۰۲۴ بوده‌اند. هند ۵۸ میلیون دلار میوه، ۱۷ میلیون دلار مواد خام تولید رنگ و ۱۱ میلیون دلار فرآورده‌های نفتی از ایران در این مدت وارد کرده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • ۷۱ درصد از حجم سدهای آذربایجان‌غربی پر آب است
  • تهران از ابتدای امسال چند روز هوای پاک داشته است؟
  • وضعیت سدهای کشور پس از بارش‌های اخیر | هنوز ۱۱ استان دچار کم بارشی هستند
  • بارش‌های اخیر پرشدگی سدهای کشور را چند درصد افزایش داد؟
  • عفو بیش از ۲ هزار نفر از زندانیان جرایم غیر سرقت در البرز
  • تجارت ایران و هند با رشد ۵ درصدی به ۳۷۷ میلیون دلار رسید
  • کاهش آمار جرایم مختلف در بوکان
  • خشکسالی در ۲۲ استان کشور؛ کاهش ۸.۹ درصدی بارش‌ها!
  • کاهش ۹۳.۵ میلیمتری بارش‌ها در تهران
  • کاهش ۵ درصدی ذخیره آب سد یامچی اردبیل