Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-29@18:33:04 GMT

تجارت و ترانزیت از مهمترین مزیت‌های سیستان و بلوچستان است

تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۵۷۳۰۱

تجارت و ترانزیت از مهمترین مزیت‌های سیستان و بلوچستان است

گروه استان‌ها - استاندار سیستان و بلوچستان گفت: تجارت و ترانزیت از مهمترین مزیت‌های استان است و تصویب منطقه آزاد سیستان در کنار منطقه آزاد چابهار توسعه این منطقه را شتاب می‌دهد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، به نقل از روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان، احمدعلی موهبتی شامگاه یکشنبه در نشست شورای اداری سیستان و بلوچستان اظهار داشت: منطقه آزاد سیستان و منطقه آزاد چابهار دو بال پرواز در استانی که تجارت و ترانزیت از مهمترین مولفه‌های توسعه آن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار سیستان و بلوچستان بیان کرد: منطقه آزاد سیستان با همراهی نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، مطالبه‌گری مردم و رسانه‌ها و کمک‌های مسئولان به تصویب رسید که این امر به توسعه سیستان و بلوچستان کمک خواهد کرد. با همراهی و همدلی میان مردم و مسئولان و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی می‌توان به راحتی بسیاری از کارهای عقب مانده سیستان و بلوچستان را به سرعت انجام داد.

وی ادامه داد: منطقه آزاد چابهار پس از 25 سال با اقدامات دولت از 14 هزار هکتار به 28 هزار هکتار افزایش یافت همچنین این منطقه دارای مرز زمینی، دریایی و هوایی با ساخت فرودگاه چابهار خواهد شد که این امر به توسعه سیستان و بلوچستان کمک بسیار خوبی خواهد کرد.

موهبتی اظهارداشت: دولت توانست در چند سال اخیر با اقدامات مثبتی که انجام داد دو کلید واژه تنگه احد ویژه منطقه سیستان و گنج پنهان ویژه سواحل مکران را که رهبر معظم انقلاب به خوبی به آنها اشاره کردند را به فعلیت برساند. با اقدامات دولت بندر شهید بهشتی چابهار هم اینک به استاندارهای لازم رسیده و ظرفیت تخلیه و بارگیری این بندر از 900 هزار تن به بیش‌از چهار میلیون تن رسیده است.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: 13.5 درصد از بزرگراه‌های کشور در سال گذشته توسط دولت در این استان ساخته شده که این میزان ساخت بزرگراه در گذشته سابقه نداشته است. همچنین ساخت 200 کیلومتر بزرگراه در سیستان و بلوچستان امسال هدف‌گذاری شده که با توجه به اعتبارات اختصاص یافته می‌توان به 250 کیلومتر بزرگراه رسید.

محدودیت تردد در سیستان و بلوچستان اعمال می‌شودتصویب منطقه آزاد سیستان نقش مهمی در توسعه و تحول اقتصادی سیستان و بلوچستان داردایجاد منطقه آزاد سیستان تصویب شد

وی تصریح کرد: سیستان و بلوچستان در بودجه 1400 رتبه نخست اعتبارات بودجه در سطح کشور را دارد که این مسئله به توسعه و پیشرفت این استان کمک شایانی خواهد کرد. با توجه به اینکه آخرین مهلت جذب اعتبارات سال 99 تا پایان اردیبهشت‌ماه است چنانچه دستگاهی نتواند این اعتبارات را جذب کند به یک دستگاه دیگر واگذار می‌شود بنابراین مدیران باید تلاش خودشان را برای جذب اعتبارات پارسال انجام دهند.

موهبتی گفت: راه‌اندازی بازارچه‌های مرزی "ریمدان و پیشین که پس از سال‌ها بلاتکلیفی در دولت تدبیر و امید به سرانجام رسیده برای توسعه این استان بسیار مهم است. همچنین طرح ایجاد مناطق ویژه اقتصادی پس از سالیان بلاتکلیفی در چند سال اخیر به سرانجام رسیده است. 19 درصد از استخدامی های وزارت آموزش و پرورش متعلق به سیستان و بلوچستان بوده که این امر در ارتقای شاخص‌های آموزشی استان نقش بسیار مهمی دارد. 

معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان نیز اظهار داشت: مجموع داوطلبان شوراهای اسلامی شهر و روستا استان 21 هزار و 116 نفر بوده که نسبت به دوره قبل 14.6 درصد رشد داشته و از این تعداد 86.6 درصد مرد و 13.4 درصد زن هستند.

ابوذر کوثری با قدردانی از تمامی دست‌اندرکاران ستاد انتخابات شهرستان‌ها، فرمانداری‌ها، هیات نظارت، هیات اجرایی، مراجع ذی‌صلاح و داوطلبانی که در این انتخابات مشارکت کرده‌اند، گفت: از مهمترین ارکان نظام جمهوری اسلامی ایران انتخابات است و تمامی بخش‌های این ساختار سیاسی مستقیم یا غیرمستقیم توسط مردم در  انتخابات تعیین می‌شود.

وی با اشاره به اینکه امنیت، سلامت، مشارکت و رقابت چهار اصل مهم در برگزاری این انتخابات است که قبل از شروع دستور کار برنامه‌ریزی و تمهیدات لازم در این مورد اندیشیده شده، تصریح کرد: بعد از شروع دستور انتخابات در 24 شهرستان و 59 بخش در مجموع 83 هیات اجرایی در سراسر استان تشکیل شد.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان وبلوچستان گفت: کل ثبت‌نام‌کننده‌های سیستان و بلوچستان در شوراهای شهر یک هزار و 530 نفر بوده که نسبت به دوره قبل 17 درصد افزایش داشته و به طور متوسط برای هر کرسی شورای شهر 5.5 دهم درصد ثبت‌نام کننده داشتیم که در مجموع 271 نفر برای کرسی های اصلی و 167 نفر نیز علی‌البدل هستند.

کوثری با اشاره به اینکه مجموع بانوان ثبت‌نام شده در شورای شهر 156 نفر بوده که نسبت به دوره قبل 15 درصد افزایش داشته، اظهار اشت: در انتخابات شورای شهر 10 درصد مجموع ثبت‌نام‌کننده‌‎ها بانوان بودند و شهر زاهدان با 28 نفر برای هر کرسی شورای شهر بالاترین تعداد داوطلبان را در سیستان و بلوچستان دارد.

وی با اشاره به اینکه در شوراهای روستایی مجموع ثبت‌نام‌کننده‌ها 19 هزار و 586 نفر بوده، بیان کرد: نام نویسی در این بخش نیز 14.5 درصد افزایش داشته است.

انتهای پیام/391/ ت

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سیستان و بلوچستان سیستان و بلوچستان استاندار سیستان و بلوچستان منطقه آزاد سیستان ثبت نام کننده شورای شهر نفر بوده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۵۷۳۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران به هاب ترانزیت داده نزدیک می‌شود؟

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، تلاش برای تبدیل ایران به هاب ترازیت داده اگرچه توسط دولت‌ها و دولتمردان گذشته مورد تأکید و توجه قرار داشت اما به صورت جدی پس از گذشت یک سال از شروع فعالیت دولت سیزدهم، رئیس سابق شرکت ارتباطات زیرساخت خبر از موضوع مهمی از جمله تبدیل ایران به هاب ترانزیت داده در منطقه داد.

طی دو سال گذشته به صورت قابل قبولی سطح ترافیک شبکه افزایش یافت و میزان اشباع در آن به حداقل نسبت به سال‌های گذشته رسید و همچنان تلاش برای پیشرفت و توسعه در این حوزه وجود دارد. ظرفیت شبکه انتقال کشور در ابتدای دولت ۳۶ ترابیت بر ثانیه بود و گفته شد با توسعه شبکه‌های موجود و تکمیل فرآیند نصب و راه‌اندازی تجهیزات این پروژه، این ظرفیت تا پایان سال ۱۴۰۲ به ۶۰ ترابیت بر ثانیه افزایش می‌یابد.

بنابراین در جهت افزایش پیشرفت این طرح ایجاد قطب مرکز داده در کشور در دستور کار قرار گرفت و راه‌اندازی و فعالیت سه قطب مرکز داده در منطقه ویژه اقتصادی پیام پیش بینی شد.

در این راستا اخیرا علی اصغر انصاری - معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ارتباطات و فناوری اطلاعات- در نشستی با مدیران عامل شرکت‌های مستقر در مرکز داده پیام، با اشاره به اینکه این منطقه در اولویت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است، اظهار کرد: طرح ابردولت توسط سازمان فناوری اطلاعات با سرمایه‌گذاری دولت و مشارکت بخش خصوصی در مناطقی از جمله تهران اجرا و به دنبال این هستیم که این طرح را در قطب مرکز داده پیام نیز، پیاده سازی شود.

وی با بیان اینکه خوشبختانه بخش زیادی از تعهدات پیام، از جمله توسعه زیرساخت‌ها با هدف پیاده‌سازی اهدافی مانند راه اندازی مرکز داده انجام و یا در دست اقدام است، ادامه داد: با توجه به همجواری پیام به پایتخت و به دنبال توسعه زیرساخت‌های خوبی که در این منطقه شاهد هستیم، پیام همیشه به عنوان یک منطقه برای ایجاد قطب داده مطرح که تحقق این مهم نیز امروز در حال اجرایی شدن است.

انصاری همچنین با اشاره به ظرفیت‌های بالقوه پیام، تصریح کرد: برنامه‌ریزی‌ها به این سمت است که این منطقه با سرعت بیشتری به نقطه مطلوب و هدفگذاری شده برسد، چرا که توسعه اقتصادی منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام، اثر مثبتی در سطح کلان در حوزه اقتصاد دیجیتال به همراه خواهد داشت.  

انصاری در ادامه به موضوع برق به عنوان یکی از مهم‌ترین مطالبات سرمایه‌گذاران مرکز داده اشاره کرد و گفت: در تابستان سال گذشته با همراهی مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام، به جز در یک الی ۲ مورد قطعی برق در مرکز داده پیام شاهد نبودیم.

همچنین مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام نیز در ادامه این نشست با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای استقرار شرکت‌ها در قطب مرکز داده پیام عنوان کرد: طی دو سال گذشته ۱۰ شرکت به این مرکز اضافه و در مجموع هم اکنون ۱۶ واحد در قطب  مرکز داده پیام مشغول فعالیت هستند.

قنبرپور همچنین با اشاره به توسعه زیرساخت‌ها برای ارایه خدمات به شرکت‌های مرکز داده پیام از فعال شدن ظرفیت ۲ نیروگاه در پیام خبر داد و افزود: با فعال شدن این نیروگاه‌ها، این امکان فراهم شده که به صورت مستقیم به متقاضیان برق واگذار شود.

شرکت ارتباطات زیرساخت هم برای تحقق این امر مهم در سال ۱۴۰۲ با هدف ایجاد ظرفیت‌های جدید در بخش ترانزیت ارتباطات و پیاده‌سازی دیپلماسی تجاری خود، حضور موثری در عرصه‌های بین الملل داشت.

به گونه‌ای که توسعه ظرفیت ترانزیت بین الملل به میزان حدود ۴۰۰ گیگابیت بر ثانیه و رشد ۱۰۰ درصدی فروش سرویس MPLS بین الملل از جمله دستاوردهای این شرکت در سال گذشته بوده است. در این زمینه حضور در کریدورهای بین المللی، مذاکره با china telecom جهت فعال سازی کریدور BRI و مذاکره با کشورهای ترکمنستان و قزاقستان با هدف فعال‌سازی کریدور ترانزیتی آسیا میانه - اروپا از مسیر ایران از جمله اقدامات مهم شرکت در این زمینه است.

دیگر خبرها

  • تداوم کمک‌رسانی نیروی دریایی ارتش به مناطق سیل‌زده در سیستان و بلوچستان
  • وقوع سرقت در سیستان و بلوچستان ۱۸ درصد کاهش یافت
  • برداشت گل محمدی از باغات سیستان وبلوچستان
  • ۳۰ درصد کنسرو ماهی کشور در سیستان و بلوچستان تولید می‌شود
  • رشد ۶۵ درصدی ترانزیت مبدأ در مرز باشماق
  • تولید ۸۰ درصد تورهای ماهیگیری در سیستان و بلوچستان
  • ایران به هاب ترانزیت داده نزدیک می‌شود؟
  • سیل در منطقه دشتیاری سیستان و بلوچستان
  • شناسنامه مهمترین سند کشور است
  • سال گذشته ترانزیت جاده‌ای کشور ۵۸ درصد افزایش یافت