Web Analytics Made Easy - Statcounter

کتاب «پا به پای قاسم» نوشته سعدالله زارعی که تحلیل عینی تحولات منطقه در دو دهه ۸۰ و ۹۰ است، روز یکشنبه در خبرگزاری جمهوری اسلامی رونمایی شد.

 به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، در کتاب «پا به پای قاسم» که موسسه مطالعات اندیشه سازمان نور آن را منتشر کرده، تلاش شده است تحولات منطقه در بازه زمانی دهه ۸۰ و ۹۰ شمسی و بخش‌های مختلف منطقه که ایران در آن حضور داشته به مخاطب ارائه و تحلیل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کتاب تجمیعی از مقالاتی است که نویسنده در برهه‌های مختلف و برای «مخاطبان متفاوت» نوشته و در نشریات یا سایت‌های گوناگون از فصلنامه تا روزنامه و خبرگزاری منتشر شده است. برخی مقاله و برخی هم مصاحبه بوده‌اند که اینک به شکل کتاب درآمده است.

سعدالله زارعی نویسنده کتاب «پا به پای قاسم» در مراسم رونمایی از کتاب گفت: اسرائیل و آمریکا گمان می‌کردند با شهادت سردار سلیمانی می‌توانند به جبهه مقاومت ضربه بزنند، اما آمریکا نتوانست در هیچ‌کدام از توطئه‌های خود به نتیجه برسد، حزب‌الله در لبنان ماند، بحران اقتصادی سوریه مهار شد و مسائل عراق نیز رفع گردید، شهید سلیمانی هنوز زنده است و آثار حضور او همچنان پابرجا است.

وی با اشاره به اینکه سیطره عجیب شهید سلیمانی بر آکادمی‌های نظامی و سازمان‌های بین‌المللی و منطقه‌ای سبب شده بود از او به‌عنوان فرماندهی پُر رمز و راز یاد شود، اضافه کرد: آنان درصدد بودند راز نفوذ گسترده او را دریابند. از این رو؛ روی عکس‌های متفاوت وی که گاهی پیام‌آور اقتدار بود، گاهی پیام‌آور معنویت و گاهی پیام‌آور مردم‌داری او بود، مکث می‌کردند، اما با این همه، معترف بودند شناخت دقیق او در مرز محال قرار دارد.

نویسنده کتاب «پا به پای قاسم» تصریح کرد: در واقع آنچه از جبهه در ذهن سردار شهید سلیمانی نقش بسته بود، چیزی بسیار بیش از یک نزاع و نحوه مدیریت و به سرانجام رساندن آن بود. به عبارت دیگر گویا او به جهاد بسیار فراتر از یک موضوع فقهی و یک فریضه می‌نگریست. از نظر او جبهه یک مکتب بود و رزمندگان در آن پیام‌گیران و پیام‌دهندگانی بودند که سخن و عمل‌شان از اوج معارف دینی و انسانی آنان حکایت داشت.

زارعی ادامه داد: شهید سلیمانی، اصولا جریان جبهه را یک جریان الهی می‌دانست و معتقد بود آنان که به این وادی گام برداشته‌اند، به پای خود نیامده بلکه برگزیده شده‌اند. او معتقد بود این‌ها فقط برای شرکت در جهاد و مقابله با دشمنان برگزیده نشده‌اند، بلکه آمده‌اند تا جهان جدیدی بسازند. جهانی که در آن انسان، انسان دیگری است و مناسبات میان انسان‌ها، مناسبات دیگری است. بر این اساس او می‌گفت آنچه بر زبان رزمندگان و به‌خصوص آنان که بعدا به شهادت رسیده‌اند، جاری شده نوعی از الهام الهی است. به همین جهت شهادت از منظر سردار سلیمانی، جلوه دیگری داشت. او معتقد بود حتما باید شهید شد و کلید شهید بودن در آخرت را شهید بودن در دنیا می‌دانست. او می‌گفت شهیدان زرنگ‌ترین آدم‌ها هستند و به حال آن‌ها غبطه می‌خورد.

به گفته، زارعی، این کتاب قرار است به دو زبان عربی و انگلیسی نیز ترجمه شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: شهید قاسم سلیمانی سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی سعدالله زارعی رونمایی از کتاب معرفی کتاب شهید سلیمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۵۸۵۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کتاب «چالش‌های تاریخی» رونمایی شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا وسیما، این کتاب که هشت مقطع مهم تاریخ ایران را مورد بررسی قرار داده تالیف عباس سلیمی نمین و کاری از دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران است. این کتاب در هشت فصل اصلی و تعدادی زیربخش در هر فصل به بررسی موضوعاتی همچون باستان با عظمت، مشروطه به غارت رفته، سیر تاریخی کودتای ۱۲۹۹، نهضت ملی و مشت آهنین، دردی جانکاه، خیزش سراسری یک ملت از دریچه مستند «انقلاب ۵۷»، فرجام تمسک به منابع نامعتبر، منشا تقابل آقای منتظری با امام پرداخته است.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • مردمی کردن بازسازی عتبات، ایده‌ شهید حاج قاسم سلیمانی بود
  • انتشارات شهید کاظمی با ۶۰ عنوان جدید به نمایشگاه کتاب می‌آید
  • یادواره شهید دانشجو در روستای داربیدخون
  • یادواره شهید دانشجو در خانوک
  • به سردار سلیمانی گفتم اسارت شما هزینه زاست، به‌دست دشمن بیفتید چه؟
  • رونمایی از کتاب «هنر فرازان» در برج آزادی
  • عرضه چهار نمایشنامه «تیرنگ» در نمایشگاه کتاب
  • خاطره شنیده نشده از حاج قاسم
  • کتاب «چالش‌های تاریخی» رونمایی شد
  • عکس/ مراسم رونمایی از کتاب چالش های تاریخی