Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-02@14:03:15 GMT

هیچ برنامه فرهنگی در دانشگاه ها به دلیل کرونا تعطیل نشد

تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۵۸۹۶۲

هیچ برنامه فرهنگی در دانشگاه ها به دلیل کرونا تعطیل نشد

به گزارش خبرنگار مهر، محمد هادی عسکری مدیر کل امور فرهنگی وزارت علوم درباره برنامه‌ها و سیاست‌های کلی این اداره کل در سال تحصیلی جدید گفت: اداره کل فرهنگی وزارت علوم براساس ضرورت‌هایی که وجود دارد و آن این است که دانشجویان در کانون دانشگاه حفظ شوند، تلاش کرده است با بکار بردن وضعیت‌هایی که می‌تواند کنشگری دانشجویان را در حوزه‌های غیرحضوری دنبال کند، برای آنها ساختارهایی را تنظیم کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: با توجه به شیوع کرونا، اکثریت فعالیت‌های زندگی بشر از حوزه واقعی به حوزه مجازی منتقل شده، اما تعطیل نشده‌است و همه ما الزام داریم که با رعایت دستورالعمل‌ها به یک زیست همراه با احتیاط دامن بزنیم، ضمن این‌که زندگی در جریان است باید مواظب باشیم درگیر این ویروس و این بیماری نشویم.

مدیر کل فرهنگی وزارت علوم افزود: بر همین اساس از آنجایی هویت دانشجویی ایجاد می‌کند دانشجو به‌عنوان یک عنصری جوان و تلاش‌گر باید محیطی برای ابراز خود داشته باشد بنابراین ما سعی کردیم که زمینه کنش دانشجویان را در فعالیت‌ها فراهم کنیم، البته ازمحیط‌های غنی شده با فناوری استفاده می‌کنیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر می‌توانم با قاطعیت اعلام کنم، هیچکدام از برنامه‌های تقویمی و برنامه‌هایی که در حوزه فرهنگی دانشگاه‌ها سیاست‌گذاری شده، بخشی که مربوط به حوزه وزارت علوم است، تعطیل نشده، و ما الزام داریم که حتماً همه برنامه‌ها را در شرایط خود برگزار کنیم و جالب هست که شاهد اقبال دانشجویان نیز در این زمینه بوده‌ایم.

وی افزود: یک بخشی از این فعالیت‌ها چون قدرت تأمل بیشتری در فضای خلوت برای دانشگاهیان ایجاد کرده، دانشجویان به سمت تولیدات خلاقانه بیشتری روی آورده‌اند و در جشنواره‌هایی که برگزار می‌شود، شاهد این هستیم و اگر به سایت معاونت مراجعه کنید مشخص است که هیچکدام از برنامه‌ها تعطیل نشده و همه در موعد مقرر برگزار شده است.

وی درباره اینکه بودجه فرهنگی دانشگاه‌ها تا چه حد هزینه فعالیت‌های تشکل‌های دانشجویی را می‌تواند پوشش دهد و دانشگاه‌ها تا چه حد باید خود را موظف بدانند که از فعالیت‌های کانون‌های فرهنگی و انجمن‌های علمی در مجموع فعالیت‌های دانشجویی حمایت کنند گفت: دانشگاه‌ها به صورت مستقل با سازمان برنامه و بودجه موافقت نامه امضا می‌کنند، برنامه‌ها و سرفصل‌های فرهنگی آنها مشخص است و تا آنجا که بنده اطلاع دارم اکثر دانشگاه‌ها هزینه برنامه‌های فرهنگی و تشکل‌ها در دانشگاه‌ها را فراهم کرده و مضایقه نمی‌کنند و گاهی حتی بیشتر از آن سرفصل‌ها هزینه می‌کنند و اکثر دانشگاه‌های کشور از این قاعده پیروی می‌کنند و رؤسای دانشگاه عنایتی ویژه دارند که از فعالیت‌های دانشجویی در حوزه‌های مختلف حمایت کنند.

عسکری افزود: ولی این‌که بودجه فرهنگی دانشگاه‌ها تا چه حد هزینه فعالیت‌های تشکل‌های دانشجویی را می‌تواند پوشش دهد، باید در محیط دانشگاه احصاء شود که چقدر فعالیت فرهنگی در دانشگاه صورت می‌گیرد و چقدر بابت این فعالیت‌ها دانشگاه حمایت کرده و چقدر هنوز جا دارد که حمایت کند.

ولی کلیت این است به نظرم همه دانشگاه حمایت لازم برای اینکه موضوعات فرهنگی و دانشجویی در اولویت باشد را انجام می‌دهند و کارنامه قابل قبولی دراین زمینه دارند.

کد خبر 5208659 زهرا سیفی

منبع: مهر

کلیدواژه: وزارت علوم تحقیقات و فناوری ویروس کرونا وزارت علوم تحقیقات و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی دانشگاه های علوم پزشکی دانشجویان پروژه عمرانی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی جذب هیات علمی آزمون کارشناسی ارشد روز قدس آزمون جامع دکتری سازمان سنجش دانشگاه امیرکبیر دانشگاه تهران سازمان امور دانشجویان وزارت علوم دانشگاه ها فعالیت ها برنامه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۵۸۹۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت تخصصی کانون‌های مساجد آذربایجان غربی در حوزه جمعیت و جوانی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، محسن رضایی، مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد آذربایجان غربی، با بیان اینکه در سطح استان هزارو ۴۰۰ کانون فعالیت می کنند، گفت: از این تعداد ۱۵ کانون به صورت تخصصی در حوزه جمعیت و فرزندآوری فعالیت می کنند.

وی افزود: کانون فرهنگی و هنری شهدای قره باغ و حضرت فاطمه الزهرا (س) در ارومیه، حضرت فاطمه (س)، شهدای رهال و ائمه اطهار (ع) در شهرستان خوی، ثقلین، زینب کبری(س)، آل عبا، ذوالفقار، شیخ طوسی در شهرستان میاندوآب، شهدای اغول بیگ در شهرستان تکاب و کانون فرهنگی و هنری مکتب صادق در شهرستان نقده از جمله کانون های فعال در این حوزه هستند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد آذربایجان غربی برگزاری کارگاه های مختلف با عنوان «می خواهم زنده بمانم»، «جامعه جوان‌تر، زندگی بهتر» «آسیب طلاق امروز، ناشی از ازدواج غلط دیروز»، برگزاری کلاس های مشاوره در راستای فرزند آوری و تبیین مسائل مختلف را از جمله فعالیت های کانون ها عنوان کرد.

رضایی ادامه داد: امام جماعت، هیات امنا، کانون‌های فرهنگی هنری و پایگاه‌های بسیج چهار رکن اساسی مساجد طراز است که باید در حوزه جوانی جمعیت به صورت جهادی فعالیت کنند.

وی گفت: کانون های فرهنگی هنری مساجد یکی از ابزارهای پای کار آمدن مردم در جوانی جمعیت است و کانون‌های مساجد ابعاد فرهنگی کاهش جمعیت را تبیین کنند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد آذربایجان غربی افزود: مسئله کاهش جمعیت و پیر بودن هرم سنی افراد جامعه، کاهش نرخ باروری، افزایش طلاق از جمله مسائلی است که سلامت جامعه را به شدت تهدید می‌کنند بنابراین کانون‌های مساجد باید برای رفع این مسائل تلاش مضاعف داشته باشند.

رضایی از مشارکت کانون‌های مساجد استان در رویداد جایزه ملی جوانی جمعیت یاد کرد و تصریح کرد: این طرح از سوی ستاد ملی جمعیت برگزار می‌شود که ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد به عنوان دبیر اجرایی این رویداد معرفی شده است.

دیگر خبرها

  • فعالیت تخصصی کانون‌های مساجد آذربایجان غربی در حوزه جمعیت و جوانی
  • حرکت در مسیر تمدن‌سازی نوین اسلامی اولویت معاونت فرهنگی دانشگاه‌
  • حرکت در مسیر تمدن‌سازی نوین اسلامی اولویت معاونت فرهنگی باشد
  • اعطای «گرنت» به تشکلهای دانشجویی تصویب شد
  • فعالیت ۲۰۰ تشکل دانشجویی و ۱۰۰ تشکل فعال استادی در دانشگاه آزاد
  • پنجشنبه را تعطیل کنید که از نظر فرهنگی و تمدنی مهم است | برای فعالیت اقتصادی هم فضای مجازی و دورکاری هست!
  • برگزاری آیین معارفه مسوول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی همدان
  • برگزاری آیین معارفه مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی همدان
  • سرکوب دانشجویان ضد صهیونیستی برگ دیگری از دموکراسی دروغین آمریکا را رقم زد
  • دانشگاه‌ها در اجرای برنامه‌ها سند دانشگاه اسلامی را ملاک قرار دهند