Web Analytics Made Easy - Statcounter

مشاور وزیر آموزش‌وپرورش در سنجش و پایش کیفیت آموزشی، گفت: هدف اصلی برگزاری آزمون‌های حضوری، جلوگیری از تضییع حقوق دانش آموزان است.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، غلامرضا کریمی، در خصوص «چگونگی برگزاری امتحانات پایان سال تحصیلی 1400-1399»، اظهار کرد: بر اساس مصوبه شورای عالی آموزش‌وپرورش و با توجه به شیوع و همه‌گیری بیماری کرونا در کشور، شرایط خاصی برای برگزاری ارزشیابی پایانی در نظر گرفته‌شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کریمی افزود: امتحانات پایان سال تحصیلی در تمام دوازده پایه، به‌جز پایه «نهم و دوازدهم» به‌صورت غیرحضوری انجام می شود و در پایه‌های نهم و دوازدهم به دلیل حساسیت این پایه‌ها و تأثیر نمرات این دو مقطع در آینده دانش آموزان، امتحانات با پیشنهاد وزارت آموزش‌وپرورش و موافقت ستاد ملی کرونا، به‌صورت حضوری و طبق مقررات برگزار خواهد شد.

مشاور وزیر آموزش‌وپرورش در سنجش و ا پایش کیفیت آموزشی در پاسخ به این سؤال که چرا تأکید آموزش‌وپرورش در این شرایط بر برگزاری امتحانات پایه نهم و دوازدهم به‌صورت حضوری است؟ گفت: پایه نهم، پایان دوره متوسطه اول است و دانش آموزان باید بر اساس نمره‌ای که در آزمون‌های پایه نهم دریافت می‌کنند، تعیین سطح شده، هدایت تحصیلی و انتخاب رشته کنند و نیز با توجه به این که نمره دانش آموزان پایه دوازدهم تا 30 درصد در نتایج کنکور آن‌ها تأثیر خواهد داشت، بنابراین برای این‌که در این دوپایه حق دانش آموزان ضایع نشود، باید آزمون‌های استاندارد و کشوری داشته باشیم.

وی ادامه داد: در آزمون‌های استاندارد، سؤالات ارائه‌شده به دانش آموزان در تمام کشور یکسان و طبق استانداردهای خاص است و طراحی سؤالات بر عهده معلم مدرسه نیست. بنابراین نتایج به‌دست‌آمده از این آزمون‌ها دقیق‌تر از زمانی است که دانش آموزان توسط معلمان و برگزاری امتحانات درون مدرسه‌ای، موردسنجش قرار می گیرند.

کریمی تصریح کرد: تدریس در سال گذشته به‌صورت غیرحضوری بوده و بر اساس تصمیمی که در وزارت آموزش‌وپرورش گرفته‌شده است، تا 30 درصد از حجم کتاب‌های درسی برای آزمون‌های پایانی دانش آموزان، کاهش‌یافته است که برای پایه دوازدهم این کاهش 30 درصدی در کنکور نیز اعمال خواهد شد.

مشاور وزیر آموزش‌وپرورش گفت: اگر به هر دلیلی دانش‌آموزانی براثر ابتلا به کرونا نتوانست در آزمون حضوری شرکت کند می‌تواند در آزمونی که در اواخر تیرماه برگزار خواهد شد، شرکت و نمره کسب‌شده در این آزمون، در صورت ارائه مدارک پزشکی دانش‌آموز، در ستون نمره خردادماه درج خواهد شد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: امتحانات حضوری آزمون حضوری آموزش وپرورش دانش آموزان خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۵۹۵۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گلایه داوطلبان از عدم فعالسازی گزینه ثبت نام آزمون ترمیم معدل در سایت مای مدیو

معدل نهایی دانش آموزان در نتیجه نهایی کنکور آنها تاثیر بسیاری دارد و یکی از گزینه های پذیرش آنها در دانشگاه محسوب می شود. اما کسانی هستند که از معدل نهایی خود رضایت چندانی ندارند. بنابراین وزارت آموزش و پرورش برای این دسته از دانش آموزان آزمون ترمیم معدل را فراهم کرد تا از نگرانی آنها برای شرکت در کنکور کاسته شود.

به گفته شهروندخبرنگار ما با وجود اینکه ثبت نام از اول اردیبهشت آغاز شده است اما سایت وزارت آموزش و پرورش فعال نشده تا آنها بتوانند نسبت به ثبت نام خود اقدام کنند.

شهروندخبرنگار ما با ارسال پیامی خواستار رسیدگی به این مشکل شد.
   
متن پیام شهروندخبرنگار

چند روزی هست که اعلام کردند از اول تا دهم اردیبهشت می توانیم برای ترمیم معدل اقدام کنیم ولی پس از گذشت چهار روز هنوز سایت ترمیم معدل باز نشده و ما نمی‌دانیم از کجا باید پیگیری کنیم خواهش می کنم پیگیری کنید خیلی نگران هستیم.

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • برگزاری‌ مسابقات قرآن دانش‌آموزان و فرهنگیان در یزد
  • مسابقات قرآن دانش‌آموزان و فرهنگیان در یزد برگزار می‌شود
  • برگزاری کلاسهای آموزش محیط زیست در ارومیه
  • برگزاری نخستین آزمون سراسری در شهرستان چالدران
  • آغاز ثبت‌نام اینترنتی کتب درسی دانش‌آموزان
  • ۸۰ دانش‌آموز در آزمون فریلنسری قبول شده‌اند
  • آموزش حضوری ارز دیجیتال در تهران
  • گلایه داوطلبان از عدم فعالسازی گزینه ثبت نام آزمون ترمیم معدل در سایت مای مدیو
  • اعضای باند جعل مدارک تحصیلی دستگیر شدند
  • فراهم شدن امکان تغییر رشته تحصیلی دانش آموزان