Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-29@06:29:44 GMT

هایکو ماس: عنصر زمان در مذاکرات وین حیاتی است

تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۶۰۴۶۱

نشست وزرای خارجه اتحادیه اروپا روز دوشنبه برگزار می‌شود و برجام یکی از موضوعاتی است که در این نشست به آن پرداخته خواهد شد.

خبرگزاری میزان – نشست شورای اروپا در سطح وزرای خارجه، روز دوشنبه، ۲۰ اردیبهشت، برگزار می‌شود.

«هایکو ماس»، وزیر خارجه آلمان، در یک نشست مطبوعاتی پیش از آغاز این نشست، گفت «وزرای خارجه اروپا در این نشست به رایزنی درباره برجام نیز خواهند پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

«ماس»، افزود «موضوعات مهمی که در این نشست درباره آن‌ها رایزنی خواهد شد شامل برجام و مذاکرات با ایران درباره آن، روابط آمریکا و اروپا و وضعیت افغانستان هستند.»

وی با اشاره به اینکه دور چهارم مذاکرات وین از روز جمعه آغاز شده، اظهار داشت «مذاکرات دشوار است، اما تمامی طرف‌ها مشغول گفت‎وگو در فضایی سازنده هستند.»

بیشتر بخوانید: احیای برجام عملی است گفت‎وگوها در وین در جریان است

وزیر خارجه آلمان ضمن حیاتی خواندن عنصر زمان در مذاکرات وین، گفت «خواستار احیای برجام هستیم.»

در همین حال خبرگزاری تاس نوشت «شورای اروپا در سطح وزرای خارجه، روز دوشنبه نشستی را برگزار خواهد کرد تا درباره روابط اروپا با آمریکا و روسیه، حمایت از بالکان غربی، وضعیت افغانستان و وضعیت پیرامون توافق هسته‌ای ایران به بحث و تبادل نظر بپردازد.»

در همین حال وزیر خارجه استونی نیز در حساب توییتری خود نوشت «امروز در شورای اروپا با حضور وزرای خارجه اروپایی به بحث درباره روابط اروپا با آمریکا و بالکان غربی بحث خواهیم کرد؛ موضوعات دیگر این نشست شامل وضعیت بهداشتی جهان، برجام، افغانستان، روسیه و بلاروس است.»

انتهای پیام/

برچسب ها: تحولات بین الملل برجام هایکو ماس

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: برجام تحولات بین الملل برجام هایکو ماس وزرای خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۶۰۴۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر معاون امیرعبداللهیان به ریاض

معاون اقتصادی وزیر امو خارجه کشورمان به منظور شرکت در نشست ویژه مجمع جهانی اقتصاد صبح امروز وارد ریاض شد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، مهدی صفری، معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه امروز صبح در فرودگاه ریاض مورد استقبال علیرضا عنایتی، سفیر ایران در عربستان قرار گرفت.

صفری برای شرکت در نشست ویژه مجمع جهانی اقتصاد با شعار «همکاری بین‌المللی، توسعه و انرژی» با حضور سران کشورها و سیاستگذاران  اقتصادی کشورهای مختلف جهان به عربستان سفر کرده است.

هدف از این نشست یافتن راه‌حل‌هایی برای چالش‌های جهانی مرتبط با مسائل بشردوستانه، تغییرات اقلیمی و موضوع‌های اقتصادی عنوان شده است.

آمادگی اتاق بازرگانی مکه برای گسترش روابط اقتصادی با ایرانتعیین سرکنسول عربستان در مشهد و سفر مقام سعودی به تهران

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • نشست هم‌اندیشی امیرعبداللهیان با مدیران عامل رسانه‌های کشور
  • دیدار وزیر خارجه بحرین با بشار اسد پس از ۱۳ سال
  • وزیر خارجه بحرین با بشار اسد دیدار کرد
  • سفر معاون امیرعبداللهیان به ریاض
  • دیدار وزرای خارجه جمهوری آذربایجان و ارمنستان در قزاقستان
  • گفتگوی تلفنی وزرای خارجه ایران و پرتغال درباره کشتی توقیف‌شده اسراییلی
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب ازسرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب از سرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • بازگشت فروش نفت ایران به زمان برجام با دو برابر قیمت نتیجه تمرکز دولت بر بازطراحی تجارت انرژی کشور
  • دولت صنعا از سرگیری مذاکرات با عربستان را تکذیب کرد