Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان روز دوشنبه در آیین افتتاح شعبه شورای حل اختلاف ویژه فرهنگ، هنر و رسانه سنندج اظهار داشت: یکی از کارکردهای اصلی شورای حل اختلاف ویژه اصحاب فرهنگ و هنر، تکریم شان هنرمندان و خبرنگاران و کاهش ارجاع پرونده‌های این حوزه به دستگاه قضایی است.

عبید رستمی با بیان اینکه ایجاد این شعبه یک اقدام زیربنایی مهم در افزایش صلح و سازش است، افزود: این شورا می‌تواند به کاهش آسیب‌های این حوزه بسیار کمک کند و الگویی برای ایجاد شورای حل اختلاف برای مابقی صنوف نیز باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: پرونده‌های حوزه فرهنگ و هنر و رسانه قبل از ارجاع به دستگاه قضایی در این شعبه رسیدگی می‌شود که امیدواریم قبل از ارجاع به صلح و سازش ختم شوند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با اشاره به اینکه فرهنگ صلح و سازش از گذشته در فرهنگ ما وجود داشته است، گفت: از همه نهادها و اشخاصی که به هر نحوی می‌توانند در این حوزه تاثیرگذار باشند درخواست داریم که به فرهنگ سازی مقوله صلح و سازش نگاه ویژه‌تری داشته باشند و ما را در این راه یاری کنند.

سازش ۲۶ درصدی پرونده‌ها در شوراهای حل اختلاف کردستان

معاون قضایی رئیس کل دادگستری کردستان در امور شوراهای حل اختلاف نیز با اشاره به اینکه سال گذشته ۲۶ درصد پرونده‌ها در شوراهای حل اختلاف استان به سازش ختم شدند، افزود: در این حوزه میانگین کشوری ۳۲ درصد است که با توجه به اینکه کردستان یک استان فرهنگی است انتظار داریم تعداد بیشتری از پرونده‌ها در این شورا به صلح و سازش ختم شود.

بهادر اسدی به راه اندازی شعب ویژه اصناف و بازاریان و قتل در شورای حل اختلاف در سال گذشته اشاره و عنوان کرد: با تلاش شوراهای حل اختلاف سال گذشته ۱۳ فقره پرونده قتل در استان منجر به سازش و مختومه شد.

وی ادامه داد: سال گذشته در شوراهای حل اختلاف استان ۷۸ هزار و ۵۰۰ پرونده ارجاع و با توجه به پرونده‌های باقی مانده از سال‌های گذشته در مجموع ۷۹ هزار و ۸۰۰ پرونده مختومه شد.

معاون قضایی رئیس کل دادگستری کردستان در امور شوراهای حل اختلاف با تاکید بر اینکه راه اندازی شعبه ویژه فرهنگ و رسانه در ارتقای صلح و سازش، حفظ شان و جایگاه هنرمندان و خبرنگاران و کاهش تنش در این بخش تاثیر بسیار زیادی دارد، یادآور شد: ترویج فرهنگ صلح و سازش از اولویت‌های اصلی دستگاه قضایی بوده و به مرکز توسعه حل اختلاف استان‌ها واگذار شده است.

وی افزود: سال ۱۴۰۰ سال تحول در جایگزین‌های دستگاه قضایی است که سه حوزه «شورای حل اختلاف»، «میانجیگری» و «داوری» را شامل می‌شود و در این راستا قوانین خوبی در حال پیگیری و تصویب است.

در حال حاضر براساس آمار منتشر شده در سامانه جامع رسانه‌ها، ۱۰۹ نشریه در استان کردستان مجوز انتشار دارند که از این تعداد یک روزنامه، ۶۶ نشریه شامل ۱۲ هفته‌نامه، ۶ دوهفته‌نامه، ۱۰ ماهنامه، یک دوماهنامه، ۲۶ فصلنامه و ۱۲ دو فصلنامه است و مابقی را هم رسانه‌های الکترونیک برخط تشکیل می‌دهد. بالغ بر ۱۵۰ خبرنگار عضو خانه مطبوعات کردستان هستند.

برچسب‌ها کردستان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سنندج شورای حل اختلاف

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کردستان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سنندج کردستان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سنندج شورای حل اختلاف اخبار کنکور شوراهای حل اختلاف شورای حل اختلاف دستگاه قضایی صلح و سازش سال گذشته پرونده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۶۱۲۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گذشت و بخشش باید در جامعه تبدیل به فرهنگ شود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام برومند رازیانی در دیدار با دبیر ستاد صبر کردستان اظهار کرد: صلح و سازش امری ارزشمند وخداپسندانه است که باید در جامعه رواج یابد.

وی افزود: اداره‌کل تبلیغات اسلامی کردستان با داشتن ظرفیت تشکل‌های مردمی می‌تواند در راستای ترویج فرهنگ صلح قدم بردارد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان فعالیت ۲۰۰ کانون فرهنگی تبلیغی در سطح استان، وجود ۸۰۰ مداح اهل تسنن و تشیع، وجود بیش از ۸۰۰ هیات مذهبی در استان و وجود موسسات و خانه‌های قرآنی و فعالان عرصه قرآنی استان را ظرفیتی برای ترویج فرهنگ صلح و سازش در استان برشمرد.

وی اذعان کرد: با امضای تفاهمنامه این اداره‌کل با ستاد صبر استان می‌توان در راستای تقویت صلح و سازش در جامعه تلاش کنیم.

حجت‌الاسلام رازیانی اضافه کرد: باید گذشت و بخشایش در میان مردم جامعه تبدیل به یک فرهنگ شود.

کد خبر 6092632

دیگر خبرها

  • راه اندازی دادگاه های صلح در کرمان
  • آغاز پیش تولید سریال ماه‌شرف خانم در سنندج
  • دادگاه‌های صلح در کرمان راه‌اندازی می‌شوند
  • بیش از ۲۱ هزار پرونده در جنوب کرمان با صلح و سازش مختومه شد
  • سازش ۲۱۲۳۲ فقره پرونده در جنوب کرمان
  • صلح و سازش در پرونده نزاع دو برادر اهوازی پس از سه سال
  • سازش در ۶۰ هزار پرونده شعب حل اختلاف جنوب کرمان
  • مردم کردستان برای حل اختلاف به صلح‌یاران مراجعه می‌کنند
  • گذشت و بخشش باید در جامعه تبدیل به فرهنگ شود
  • صلح و سازش در پرونده قتل با رضایت اولیاء دم در کوهرنگ