Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-30@08:56:26 GMT

واکسیناسیون افراد 65 سال به بالا تا آخر خرداد

تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۶۱۷۳۴

واکسیناسیون افراد 65 سال به بالا تا آخر خرداد

خبرگزاری فارس: به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، حسین ذوالفقاری معاون امنیتی وزیر کشور و رئیس کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی مدیریت بیماری کرونا، در جلسه امروز کمیته که با حضور نمایندگان دستگاهها در محل وزارت کشور برگزار شد با اشاره به اینکه امروز بیماری کرونا در کشور با همراهی مردم و زحمات کادر پزشکی و درمان در شرایط مهار و کنترل قرار گرفته است، گفت: طبق گزارش وزارت بهداشت، موچ چهارم بیماری از مرحله پیک و فزاینده در حال انتقال به فضای مهار و کنترل است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه این توفیق حاصل همکاری همه دستگاهها و همراهی مردم عزیز کشورمان است، گفت: باید با ادامه روند رو به موفق جلو، بتوانیم زمینه بیماری را در کشور کاهش دهیم.

رئیس کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی مدیریت بیماری کرونا با اشاره به در پیش بودن تعطیلات عید فطر نسبت به افزایش حجم سفرهای احتمالی به خصوص به شهرهای شمالی کشور هشدار داد و گفت: به تجربه دیده شده که افزایش سفرها و مسافرت های برون شهری یکی از عوامل گسترش و چرخش بیماری است.

ذوالفقاری در این خصوص گفت: باید محدودیت سفر بین شهری با نظارت عوامل نیروی انتظامی تداوم یابد و تردد آزادانه سفر در کشور صورت نگیرد.

معاون وزیر کشور با اشاره به اینکه مقصد بیشترها سفرها به استان های شمالی به خصوص مازنداران است، گفت: باید در این استان بیشترین تمرکز و دقت را داشته باشیم و اجازه ندهیم که با افزایش سفرها به این استان، بیماری دوباره اوج گیری کند.

ذوالفقاری در بخش دیگری از این نشست گفت: نیروی انتظامی و حوزه مربوطه راهنمایی و رانندگی باید به صورت جدی اطلاع رسانی های لازم را در خصوص محدودیت ها و ممنوعیت های سفر انجام دهد و مرجع اطلاع رسانی در این خصوص نیروی انتظامی و پلیس راهور است.

وی در بخش دیگری از صحبت هایش به برگزاری آزمون وزارت آموزش پرورش به خصوص برای کلاس‌های نهم و دوازدهم اشاره کرد و گفت: در این خصوص طبق گزارش نماینده وزارت آموزش و پرورش تمامی اصول و پروتکل های بهداشتی از سوی وزارت بهداشت و درمان اخذ شده و این پروتکل ها به همه استان ها اعلام شده است.

ذوالفقاری تصریح کرد: تلاش آموزش و پرورش بر این اساس است که آزمون ها در مکان های باز و در کلاس ها بزرگ با رعایت اصول بهداشتی برگزار شود.

موضوع تمدید بازنشستگی نیروهای کادر درمان و بهداشت از دیگر محورهای مهم جلسه امروز بود که قرار شد پیشنهاد آن به ستاد ملی ارسال شود.

مساله واکسیناسیون از دیگر محورهای جلسه امروز بود که در این خصوص طبق گزارش وزارت بهداشت و درمان تا آخر خرداد ماه همه افراد ۶۵ سال به بالا واکسینه خواهند شد.

انتهای پیام/

منبع: فردا

کلیدواژه: حسین ذوالفقاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۶۱۷۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رابطه استفاده از آسانسور با کاهش عمر

سوار شدن آسانسور برای راحتی فوق‌العاده است، اما یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که هیچ کمکی به طول عمر شما نمی‌کند بلکه در عوض، محققان دریافته‌اند که انتخاب پله‌ها می‌تواند به شما کمک کند تا زندگی طولانی‌تری داشته باشید، به طور خاص، بالا رفتن از چند پله در روز، خطر ابتلاء به بیماری‌های قلبی عروقی و مرگ ر

به گزارش خبرگزاری ایمنا، دکتر سوفی پادوک (Sophie Paddock)، نویسنده این مطالعه از دانشگاه آنگلیا شرقی و بنیاد بیمارستان دانشگاه نورفولک و نورویچ می‌گوید: اگر هر دو گزینه پله‌ها یا آسانسور را دارید، به سراغ پله‌ها بروید، زیرا این کار به قلب شما کمک می‌کند. حتی فعالیت‌های بدنی کوتاه مدت تأثیرات مفیدی بر سلامتی دارد، و دوره‌های کوتاه بالا رفتن از پله‌ها می‌تواند یک هدف دست یافتنی برای فعالیت‌های روزانه باشد.

به نقل از اس‌اف، اگرچه بیماری‌های قلبی عروقی علت اصلی مرگ و میر در ایالات متحده هستند، اما محققان می‌گویند که ورزش منظم می‌تواند به پیشگیری از آن کمک کند. متأسفانه، مطالعه جدیدی که در مجله ESC Preventive Cardiology ۲۰۲۴ ارائه شده است، خاطرنشان می‌کند که از هر چهار فرد بزرگسال در سراسر جهان، یک نفر از سطوح توصیه شده فعالیت بدنی برخوردار نیست.

در ایالات متحده بزرگسالان باید هر هفته حدود ۱۵۰ دقیقه ورزش با شدت متوسط داشته باشند. این حدود ۳۰ دقیقه پیاده‌روی سریع در روز برای مدت پنج روز است. همچنین اضافه کردن دو روز فعالیت‌های تقویت عضلانی توصیه می‌شود که در آن همه گروه‌های عضلانی اصلی از جمله پاها، باسن، پشت، شکم، سینه، شانه‌ها و بازوها درگیر شوند.

دکتر پادوک خاطرنشان می‌کند که بالا رفتن از پله‌ها شکلی آسان و قابل دسترس از ورزش است که افراد می‌توانند در هر مکانی انجام دهند از ساختمان آپارتمانی خود گرفته تا پارک‌های شهری. با در نظر گرفتن این موضوع، این مطالعه جدید به بررسی تأثیر بالا رفتن از پله بر طول عمر و سلامت قلب پرداخت.

این گروه ۹ مطالعه قبلی را در مورد بالا رفتن از پله‌ها با بیش از ۴۸۰ هزار شرکت‌کننده جمع‌آوری کردند. این مطالعات مجموعه وسیعی از شرایط را مورد بررسی قرار داد و درمورد تعداد پله‌هایی که شرکت‌کنندگان از آن بالا رفتند یا سرعتی که از آن پله‌ها بالا رفتند، تفاوتی قائل نشد. این ۹ گزارش شامل افراد سالم و همچنین افراد مبتلا به بیماری شریانی محیطی یا سابقه حملات قلبی بود. شرکت کنندگان از ۳۵ تا ۸۴ سال سن داشتند.

به طور کلی، این مطالعه جدید نشان داد که بالا رفتن از پله‌ها با کاهش ۲۴ درصدی خطر مرگ به هر دلیلی ارتباط دارد. شرکت کنندگان همچنین ۳۹ درصد کمتر در معرض خطر مرگ ناشی از بیماری‌های قلبی عروقی قرار گرفتند. علاوه بر این، بالا رفتن از پله‌ها به این شرکت‌کنندگان کمک کرد تا از برخی از عوارض عمده بیماری‌های قلبی عروقی، از جمله حمله قلبی، نارسایی قلبی و سکته جلوگیری کنند.

بر اساس این نتایج، ما مردم را تشویق می‌کنیم که پله‌نوردی را در زندگی روزمره خود بگنجانند. مطالعه ما نشان داد که هرچه فردی از پله‌ها بیشتر بالا برود، مزایای بیشتری دارد. بنابراین، چه در محل کار، چه در خانه و چه در جای دیگر، از پله‌ها استفاده کنید.

کد خبر 748596

دیگر خبرها

  • آغاز واکسیناسیون فلج اطفال در افغانستان
  • اجرای طرح واکسیناسیون طیور در زنجان
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • رابطه استفاده از آسانسور با کاهش عمر
  • استفاده از آسانسور عمر شما را کوتاه می‌کند!
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس برای برنامه ایمن‌سازی کشور
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور