Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، اسفندیار حسنی مقدم امروز دوشنبه در جلسه بررسی خشکسالی و تأثیر آن بر زیر بخش‌های کشاورزی با تاکید بر اینکه انتقال آب برای کاشت محصولات آبدوست در اراضی دیم ممنوع است اظهار داشت: در این راستا بر علیه متخلفین اعلام جرم و به دستگاه قضائی معرفی می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه امسال یکی از بی سابقه ترین خشکسالی‌ها را در قرن اخیر تجربه کرده‌ایم، عنوان کرد: ما شاهد کاهش ۵۰ درصد دبی رودخانه همچنین کاهش ۴۰ تا ۵۰ درصدی بارندگی نسبت به مدت مشابه بودیم، از طرفی پراکنش هم نامناسب بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان افزود: طبق آخرین برآوردها خشکسالی تاکنون چهار هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان به زیر بخش‌های کشاورزی خسارت وارد کرده است.

حسنی مقدم با تاکید بر مدیریت خشکسالی و مصوبات جلسه امروز گفت: انتقال آب برای کاشت محصولات آبدوست در اراضی دیم ممنوع است و بر علیه متخلفین اعلام جرم و به دستگاه قضائی معرفی می‌شوند.

وی عنوان کرد: نکته دیگر اینکه کشاورزان در اراضی آبی نیز سطح زیر کشت محصولات آبدوست را کاهش دهند، همچنین نسبت به مصرف آبی که در اختیار دارند توجه کنند، زیرا کشاورزان پایین دست نیز به این آب نیاز دارند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: کشاورزان به جای کاشت هندوانه و سیب زمینی کاشت گیاهان علوفه‌ای مانند ذرت علوفه‌ای را در دستور کار خود قرار دهند.

حسنی مقدم افزود: موضوع دیگر اینکه کشاورزان و دامداران از مزارع موجود حداکثر استفاده را کرده و جمع‌آوری کاه و کلش را در نظر داشته باشند.

وی گفت: روزهای آینده بخشنامه خرید دام مازاد از عشایر و روستاییان ابلاغ و شرکت پشتیبانی امور دام مکلف است بخشی از دام‌ها را به قیمت عادلانه خریداری کند تا دامداران متضرر نشوند.

کد خبر 5209003

منبع: مهر

کلیدواژه: خشکسالی جهاد کشاورزی لرستان ویروس کرونا روز قدس بوشهر روز جهانی قدس کرمانشاه آمار کرونا عکس استانها شیوع کرونا واکسن کرونا گرگان شب قدر اردبیل فلسطین ماه مبارك رمضان محصولات آبدوست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۶۳۴۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روز مزرعه دانه های روغنی در لرستان

 به گزارش خبر گزاری صداو سیمای استان لرستان؛گردهمایی کارشناسان،کشاورزان و مدیران جهاد کشاورزی لرستان در گرامیداشت روز مزرعه دانه های روغنی در روستای الماس آباد سلسله برگزار شد .
 روز مزرعه آسان ترین روش برای انتقال دانش فنی و تجربه کشاورزان پیشرو است .
امسال در شهرستان سلسله یک هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی به کشت کلزا اختص اص یافته که 25 درصد کل سطح زیر کشت دانه های روغنی استان است .
۶ هزار هکتار دانه روغتی در استان  کشت شده ۳ هزار و ۵۰۰ کلزا کشت شده است.میانگین برداشت کلزا در استان و کشور سه تا سه و نیم تن است. 
 کارشناسان جهاد کشاورزی لرستان یش بینی می‌کنند امسال ۸ هرار تن انواع  دانه‌های روغنی در استان برداشت شود که هزار تن بیشتر از سال گذشته است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • خرید تضمینی گندم به بیش از ۶۰۰ هزارتن رسید
  • روز مزرعه دانه های روغنی در لرستان
  • دستگیری متخلفین برداشت غیرمجاز شن و ماسه در منطقه حفاظت شده تالاب نوروزلو
  • صادرات محصولات کشاورزی ایران از مرز ۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار فراتر رفت
  • ممنوعیت ورود چای سنواتی به بازار مصرف/ کارخانجات چای به موقع بازگشایی شود
  • صادرات محصولات کشاورزی از مرز ۶ میلیارد دلار عبور کرد
  • صادرات محصولات کشاورزی از مرز ۶ میلیارد دلار گذشت
  • مدیران استان بوشهر برای رفع مشکلات کشاورزان پای کار باشند
  • آبراهه‌های چند صدساله خراسان‌شمالی تشنه برف و باران
  • خسارت خشکسالی به ۱۴۰ هزار هکتار محصول گندم بوشهر