Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@19:41:25 GMT

عملیات مرمت امام زاده زید بن قاسم زلف آباد فراهان آغاز شد

تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۶۴۲۳۷

عملیات مرمت امام زاده زید بن قاسم زلف آباد فراهان آغاز شد

«سعید نیک نام »روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: این عملیات مرمتی با اعتبار پیش بینی شده به مبلغ ۱۲۰ میلیون ریال در حال انجام است.
وی بیان داشت: در این عملیات مرمتی، اندودهای الحاقی پودر سنگ و سیمان بر روی جداره و بند کشی آجرهای نما و پاکسازی آجرها، تخلیه و بندکشی مجدد، مرمت و احیا و بندکشی آجرهای جداره دیوارها نیز انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان فراهان اظهار داشت: بقعه این امامزاده در میان روستای مشهد زلف‏‌آباد، از بخش فراهان، و در ۵ کیلومتری غرب فرمهین و روبروی تپّه باستانی داخل روستا واقع شده و به «شاهزاده قاسم» معروف است.
نیک نام تصریح کرد: ساختمان بقعه از دو فضای مرتبط به هم تشکیل یافته و شامل یک شبستان ورودی مستطیل شکل با سقف هلالی است که در سالیان گذشته بر بقعه افزوده شده است.

وی ادامه داد: فضای دوّم، اتاق مرقد است که به شکل چهارگوش به ابعاد ۶×۶ متر و دارای هشت طاقنما در اضلاع و زوایای مختلف آن است و ۲ نورگیر کوچک، نور داخل اتاق را تأمین می‏‌کند.

نیک نام بیان کرد: گنبد بنا آجری دوپوش است و نمای خارجی گنبد ایزوگام شده و مناره حرم سنگ‏کاری و الباقی دیوار آن گچ اندود است.
 وی یادآور شد: این بنای تاریخی با شماره ۲۶۱۰۰ و در تاریخ ۸۷/۱۲/۲۶ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

برچسب‌ها گردشگری اراک استان مرکزی فراهان مرمت اعتبار بنای تاریخی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گردشگری اراک استان مرکزی گردشگری اراک استان مرکزی فراهان مرمت اعتبار بنای تاریخی اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۶۴۲۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محمدحسین لطیفی فیلمی درباره امام رضا (ع) می‌سازد

آفتاب‌‌نیوز :

لطیفی که برای اولین بار دبیری جشنواره هنری امام رضا را هم برعهده دارد، عنوان کرده این فیلم سینمایی را می‌سازد و با احتمالی در جشنواره فجر امسال هم حضور داشته باشد. «عشق آباد تا عشق آباد» یک فیلمنامه اقتباسی است که حامد عنقا نوشته و قرار است محمدحسین لطیفی کارگردان آن باشد. به گفته این فیلمساز، این فیلم کار سنگینی است پیش تولیدش همزمان با شروع جشنواره هنری امام رضا (ع) آغاز می‌شود.

آخرین فیلم سینمایی این فیلمساز «غریب» بود که در جشنواره چهل و یکم به نمایش درآمد. این فیلم درباره شهید بروجردی بود که بابک حمیدیان نقش اول را بازی کرد.

منبع: همشهری آنلاین

دیگر خبرها

  • حمایت امام جمعه خلیل آباد از طرح «نور»
  • حفاظت از خانه‌های تاریخی آذربایجان‌غربی در اولویت است
  • آغاز عملیات اجرایی پروژه گازرسانی امام زاده ابراهیم(ع) شفت
  • هدف دولت سیزدهم تقویت گردشگری در استان‌های غربی است
  • محمدحسین لطیفی فیلمی درباره امام رضا (ع) می‌سازد
  • مسدود شدن میدان امام علی به سمت چهار راه بابا قاسم
  • مسیر میدان امام علی به سمت چهار راه بابا قاسم مسدود است
  • بازسازی پایه‌های پل زمانخان در سامان
  • دو بنای همشکل در ایران و ترکمنستان را بشناسید
  • آغاز عملیات توسعه بخش دیالیز بیمارستان امام خمینی (ره) خاش