Web Analytics Made Easy - Statcounter

دادگستری البرز رأی به خلع ید مالکان بیمارستان امام خمینی (ره) کرج داده و مدیریت و مالکیت آن به بنیاد شهید و سازمان همیاری بازگشته؛ اما برنامه‌ریزی برای آینده بیمارستان همچنان در ابهام است.

گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، اعظم ذوالفقاری منظری؛ * پروژه واگذاری بیمارستان امام خمینی (ره) کرج به بخش خصوصی بار دیگر شکست خورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس اخبار غیررسمی، دادگستری البرز رأی به خلع ید مالکان فعلی بیمارستان یعنی رحیمه اسکندریان و مهدی خسروی داده و مدیریت و مالکیت بیمارستان بار دیگر به بنیاد شهید و سازمان همیاری شهرداری‌های البرز بازگشته است.

اسکندریان و خسروی، دومین مالکان بیمارستان امام خمینی (ره) طی هشت بار برگزاری مزایده بیمارستان بوده اند و حالا به نظر می‌رسد برای مدیران سازمان همیاری شهرداری‌های البرز و بنیاد شهید هم محرز شده است که واگذاری این بیمارستان به بخش خصوصی، بیهوده است و کسی از عهده تعهدات قرارداد‌ها برنمی آید.

با این حال مشکلات بیمارستان به پایان نمی‌رسد. اصل واگذاری این مرکز بهداشتی و درمانی به بخش خصوصی به زمانی بازمی‌گردد که مجلس مصوب کرد تا بیمارستان‌ها و مراکز درمانی دولتی، از مردم تعرفه دولتی بگیرند و بیمارستان امام خمینی (ره) کرج، چون در مالکیت سازمان هیماری شهرداری‌ها و بنیاد شهید بود، مرکزی دولتی شناخته شد. اما به دلیل خدمات گران قیمتی که ارائه می‌داد، تعرفه‌های دولتی هزینه‌های این بیمارستان را تأمین نمی‌کرد و دخل آن از خرجش بیشتر شده بود.

 

دعوای خریدار و فروشنده درباره چه بود؟

آخرین واگذاری بیمارستان در شهریور سال ۹۸ صورت گرفت. قیمت گذاری بیمارستان هم ۲۵۸ میلیارد تومان بود و مالکان باید متعهد می‌شدند که مبلغ ۱۰ میلیارد و ۵۱۹ میلیون تومان از قیمت بیمارستان را به عنوان قسط اول طی یک سال و در چند مرحله بپردازند. سررسید قسط دوم هم در آذر ۹۹ بود. اما مالکان بیمارستان ۱۰ میلیارد و ۵۱۹ میلیون تومان اول را در موعد مقرر پرداخت نمی‌کنند و سازمان همیاری شهرداری‌های البرز، این مبلغ را از چک ۱۳ میلیاردی که به عنوان ضمانت قسط اول گرفته بود، برداشت می‌کند و به این صورت قسط اول تسویه می‌شود. اما سازمان همیاری عدم توانایی مالکان بیمارستان نسبت به پرداخت قسط اول را دلیلی بر عدم صلاحیت آنان برای ادامه حضور این بیمارستان تلقی می‌کند.

بیشتر بخوانید:

کارکنان بیمارستان امام خمینی (ره) کرج تجمع کردند / شفافیت؛ اصلی‌ترین راهکار حل معضلات بیمارستان عدم شفافیت بدهی‌ها؛ اصلی‌ترین مشکل بیمارستان امام خمینی (ره) کرج / بودجه دولتی بیمارستان کجا هزینه می‌شود؟ سند قطعی بیمارستان امام خمینی(ره) کرج هنوز به نام سازمان همیاری زده نشده است ادامه بلاتکلیفی وضعیت بیمارستان امام خمینی(ره) کرج/ رای دادگاه چه زمانی صادر می‌شود؟ حقوق کارکنان بیمارستان امام خمینی (ره) در گرو دعوا‌های حقوقی / اوحدی: بنیاد شهید از سهم خود نمی‌گذرد شرح ماجرای بیمارستان امام خمینی (ره) کرج / آیا سازمان همیاری شهرداری‌های البرز و خریداران بیمارستان می‌توانند به تفاهم برسند؟ گلایه‌های کارکنان بیمارستان امام خمینی(ره) کرج / از عدم پرداخت معوقات تا تخت‌های خالی


از سوی دیگر، مالکان بیمارستان هم نسبت به مفاد قرارداد اعتراض داشتند. خسروی، یکی از مالکان بیمارستان قبلا به خبرنگار ما درباره افزایش بدهی‌های بیمارستان بیشتر از آنچه در قرارداد قید شده، گفته بود: مبلغ بدهی در قرارداد حدود ۱۰۰ میلیارد تومان اعلام شده بود، اما یکی از طلبکاران بیمارستان که طلب ۴ میلیارد تومانی داشت، حکم دریافت ۴۰ میلیارد تومان طلب را برای ما آورده بود. طلب ۳۳ میلیاردی یکی دیگر از پیمانکاران بیمارستان هم به ۹۸ میلیارد تومان رسیده بود. علاوه بر این بازنشستگان بیمارستان هم مطالباتی داشتند که پرداخته نشده بود.

اما مساله به همین جا ختم نمی‌شود و مالکان بیمارستان یکی از تعهدات حقوقی خود در قرارداد خرید بیمارستان را هم انجام نمی‌دهند. آنان موظف بودند که طی مدت زمان مشخصی که در قرارداد قید شده، قراداد جداگانه‌ای هم با بنیاد شهید امضا می‌کرد. همین امر باعث شد تا بنیاد شهید علیه بیمارستان در دادگاه طرح دعوا کند و دادگاه در رأی بدوی خود، به بطلان مزایده رأی دهد.

رأی بدوی دادگاه در آبان سال گذشته صادر شده بود؛ اما اکنون دادگستری البرز رأی نهایی و قطعی را صادر کرده و براساس آن بیمارستان به نهاد‌های دولتی بازمی گردند.

  دخل و خرج بیمارستان چه می‌شود؟

قدرت الله شمیرانی، مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های البرز درباره آینده بیمارستان امام خمینی (ره) به خبرنگار ما می‌گوید: با همکاری بنیاد شهید در حال رایزنی هستیم تا برای آینده بیمارستان برنامه ریزی کنیم.

شمیرانی بیان می‌کند: هدف ما این است که بیمارستان به نحو احسن فعال و تعهدات و مطالبات کارکنان و طلبکاران پرداخت شود.

مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های البرز توضیح می‌دهد: بیمارستان در اختیار این سازمان قرار نمی‌گیرد. پیشنهاداتی را در جلسه به بنیاد شهید برای اداره بیمارستان مطرح کردیم که پس از نهایی شدن تصمیمات در اختیار رسانه‌ها می‌گذاریم.

او می‌گوید: واگذاری دوباره بیمارستان مطرح نیست و احتمالا سهم سازمان همیاری هم به بنیاد شهید واگذار شود و این بنیاد با توجه به سوابق مدیریتی خود، اداره آن را به عهده بگیرد.

در صورت بازگشت بیمارستان امام خمینی (ره) کرج به بنیاد شهید، دیگر بخش خصوصی نیست و تعرفه‌های دریافتی از مراجعه کنندگان باید براساس مراکز درمانی دولتی باشد. این یعنی دوباره دخل بیمارستن کفاف خرج آن را نمی‌دهد. به نظر می‌رسد مسئولان بنیاد شهید و سازمان همیاری شهرداری‌ها باید به دنبال یک راه حل جدی برای سوددهی بیمارستان بدون تکیه به بخش خصوصی پیدا کنند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: بیمارستان امام خمینی سازمان همیاری شهرداری های البرز ابطال واگذاری بنیاد شهید سازمان همیاری شهرداری های البرز سازمان همیاری شهرداری ها بیمارستان امام خمینی ره سازمان همیاری میلیارد تومان بنیاد شهید بیمارستان هم بنیاد شهید بخش خصوصی قسط اول

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۶۷۱۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران با فرزند شهید مبارزی

  روابط عمومی بنیاد شهید و امور ایثارگران سیستان و بلوچستان، مجتبی میرحسینی با حضور در منزل فرزند شهید سید محمد تقی حسینی طباطبایی که نقش مهمی در اتحاد شیعه و سنی و انتشار پیام نهضت اسلامی به رهبری امام خمینی (ره) در سیستان داشت، دیدار و گفتگو نمود.

 مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران سیستان و بلوچستان گفت: این شهيد والا مقام اولين كسی بود كه طرح عدم كفايت بنی صدر را امضا و مطرح کرد و به عنوان یکی از پیروان واقعی امام خمینی (ره) و به همراه یارانش چون شهید بهشتی (ره) و مقام معظم رهبری (مدظله العالی)  که از دوران تحصیل در مشهد با او آشنا بود، خدمات قابل توجهی به منطقه و کشور ارائه کرد.

 شهید سید محمد تقی حسینی طباطبایی در منطقه، پایگاه مستحکمی برای مبارزین و کسانی که از سوی رژیم به این استان تبعید می‌شدند خصوصا مرحوم آیت الله طالقانی، حضرت آیت الله خزعلی عضو شورای نگهبان،  آیت الله صلواتی از مدرسان حوزه علمیه قم،  مرحوم حجت الاسلام و المسلمین ایزدی نجف‌آبادی امام جمعه نجف‌آباد و حجت الاسلام و المسلمین پورمحمدی از علمای رفسنجان بود. 
 
 آن شهید در جریان پیروزی انقلاب اسلامی اقدام به تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و کمیته انقلاب اسلامی و دادگاه انقلاب اسلامی کرد.  

 وی در سال ۱۳۵۹ به‌عنوان کاندیدای مجلس شورای اسلامی مطرح شد و به مجلس راه یافت و در سنگر مجلس یکی از چهره‌های صدیق و پیرو خط امام بود و در یکی از سخنرانی قبل از دستور مجلس ایشان در رابطه با توصیف امام راحل گفت: «وجود این رهبر عظیم‌الشأن معجزه تاریخ است». 

 شهید سید محمد تقی حسینی طباطبایی سرانجام در میدان مبارزه با خطوط انحرافی و ضدانقلاب در هفتم تیرماه سال ۶۰ به‌همراه شهید آیت الله بهشتی و بیش از هفتاد و دو تن از بهترین یاران امام و انقلاب اسلامی، در فاجعه جانسوز انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی به‌دست یکی از منافقان به شهادت رسید و روح مطهرش در جوار کبریا به لقاء الله رسید، مزار شریفش در شهرستان زابل در جوار شهداء جنگ تحمیلی محل زیارت عاشقان و دلباختگان امام و انقلاب است.
 

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • پیام های تسلیت در پی درگذشت همسر شهید آیت الله سید مصطفی خمینی
  • مراسم تشییع همسر شهید آیت الله سید مصطفی خمینی شنبه برگزار می شود
  • همسر آیت‌الله سید مصطفی خمینی درگذشت
  • عروس ارشد امام(ره) درگذشت
  • همسر شهید آیت‌الله سید مصطفی خمینی درگذشت
  • عکس| عروس امام خمینی (ره) کیست؟/ همسر سیدمصطفی خمینی درگذشت
  • دیدار مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران با فرزند شهید مبارزی
  • خودکفایی ۴ هزار و ۵۹۸ مددجوی استان همدان
  • لزوم ترویج فرهنگ زیبای همیاری همگانی در صیانت از محیط زیست
  • غرفه‌سازی برای ناشران در فضای شبستان مراحل پایانی خود را طی می‌کند