Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان،  حقیقی  استاندار زنجان عصر دیروز دوشنبه در شورای اداری استان زنجان گفت: فرایند ایجاد منطقه اقتصادی ویژه در زنجان از سال ۸۱   آغاز شد و از آن زمان تا سال ۹۷، جز پیگیری زمین، هیچ کاری برای به سرانجام رسیدن این موضوع انجام نشده بود.

او افزود: در سال ۹۷ دولت ایجاد ۱۷ منطقه اقتصادی از جمله زنجان را به مجلس پیشنهاد داد و در مجلس شمار مناطق ویژه اقتصادی برای تأسیس، به ۸۰ مورد افزایش یافت، به دلیل این مغایرت، موضوع به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارجاع شد و ما نیز طرح‌های توجیهی و دفاعیه‌های خود را در راستای پیگیری موضوع، ارائه دادیم تا اینکه در تاریخ ۱۵ اردیبهشت ماه امسال ایجاد ۱۳ منطقه ویژه اقتصادی جدید از جمله منطقه ویژه زنجان مصوب شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



حقیقی ادامه داد: وجود ظرفیت‌هایی مانند راه‌های ارتباطی در حوزه حمل و نقل و ۲ خطه کردن راه آهن زنجان – قزوین و ایجاد امکان فرود هواپیما‌های باری در فرودگاه زنجان، ایجاد منطقه اقتصادی ویژه در استان زنجان، مزیت مهمی برای توسعه این استان  است.

استاندار زنجان با بیان اینکه با تکمیل پروژه ۲خطه کردن راه آهن زنجان – قزوین، میزان حمل بار در این مسیر از ۹ میلیون تن به ۱۸ میلیون تن افزایش می‌یابد، گفت: زمان مسافرت از زنجان به تهران نیز یک ساعت کاهش خواهد یافت.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه متوسط ارزش یک تن صادرات از استان زنجان بیش از پنج برابر میانگین کشوری است، افزود: وجود واحد‌های ملی تولیدی نیز از دیگر مزیت‌های موجود در استان زنجان است.

او با بیان اینکه در سال ۹۸ استان زنجان از نظر میزان سرمایه گذاری خارجی، رتبه نخست کشور را به دست آورد، افزود: با مجموعه شرایط و زیرساخت‌های استان، زنجان قابلیت تبدیل به مرکز آماد و پشتیبانی منطقه شمال غرب کشور را دارد.


انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: استاندارزنجان راه آهن منطقه اقتصادی استان زنجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۶۷۲۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرمایه‌گذار برتر منطقه آزاد اروند تجلیل شد

به گزارش «تابناک» به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد اروند، در دومین روز از نمایشگاه اقتصادی و فرصت‌های سرمایه‌گذاری ایران اکسپو ۲۰۲۴، با حضور نماینده ویژه رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی کشور، برترین‌های مناطق آزاد ایران در حوزه سرمایه‌گذاری و صادرات تعیین و تقدیر شدند.

بر همین اساس منطقه آزاد اروند در هر دو حوزه، صاحب عنوان برتر شد.
پس از انتخاب شرکت کربور سیلیسیم به عنوان صادر کننده برتر این منطقه، عنوان سرمایه‌گذار برتر نیز به شرکت پارس اروند رسید.

بدین ترتیب از سوی نماینده ویژه رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی کشور، از آقای وحید فاطمی‌زاده مدیریت شرکت پارس اروند به عنوان سرمایه‌گذار برتر منطقه آزاد اروند تجلیل شد.
شرکت پارس اروند الکتریک فعالیت خود را از سال ۱۳۶۸ در دو شهر آبادان و تهران آغاز و کار خود را با شرکت CIE( کارخانه) و بنیان صنعت اوپاتان (دفتر اصلی) گسترش داده است.

این شرکت در شهرک صنعتی آبادان واقع در سایت صنعتی منطقه آزاد اروند بنا نهاده شده است و با بیش از ۲۰ سال سابقه در زمینه برق صنعتی و روشنایی، یکی از پیشگامان و نامداران این عرصه به حساب می آید که تولیدات خود را با دو برند سی آی ای و پارس اروند در تولید فیوزهای مینیاتوری، محافظ جان، کنتاکتور، پروژکتور، چراغ، پنل، لامپ، ریسه، سنسور و تایمر عرضه می‌کند.

دیگر خبرها

  • کسب رتبه برتر در حوزه عمران و زیربنایی توسط منطقه آزاد چابهار
  • اشغال‌گران از سیاست مداخله در افغانستان و منطقه دست برنمی‌دارند
  • سرمایه‌گذار برتر منطقه آزاد اروند تجلیل شد
  • منطقه ویژه اقتصادی «سهلان» رتبه نخست کشور را کسب کرد
  • طرح‌های اقتصادی در سواحل توسعه می‌یابد/ ایجاد شهرهای مولد کشاورزی
  • مشارکت دانشگاه آزاد در ایجاد پایانه صادراتی مهران
  • کسب رتبه برتر منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان در بین مناطق ویژه اقتصادی کشور
  • ایجاد دبیرخانه دائمی اقتصادی ایران و آفریقا
  • تراز منابع و مصارف مشمول بودجه استان زنجان مثبت شد
  • احیای منطقه اقتصادی جهان‌آباد بعد از ۱۴ سال/ بندر خشک در جهان‌آباد راه‌اندازی می‌شود