Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام والمسلمین بطحائی گفت: نماز عید فطر در مسجد حضرت سیدالشهدا(ع) اقامه می‌شود و کمک مومنانه به نیازمندان از محل فطریه روزه‌داران در هفته اول ماه شوال صورت می‌گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین «سید حسین بطحائی» در گفت‌ و‌ گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با بیان اینکه برنامه های مسجد حضرت سیدالشهدا (ع) (واقع در تهران، بزرگراه شهید محلاتی، بلوار نبرد) در ماه رمضان در دو نوبت ظهر و شب با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شده است، اظهار کرد: مراسم احیای شب های قدر و مناجات خوانی نیز در این مسجد با حضور خوب مردم برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

و الحمدالله هیچ گزارشی درباره ابتلای اهالی این مسجد به بیماری کرونا نداشتیم.

 

امام جماعت مسجد حضرت سیدالشهدا (ع) افزود: نماز عید فطر در مسجد حضرت سیدالشهدا (ع) اقامه می شود و برای این کار ضمن ضد عفونی کردن فضای باز مقابل این خانه خدا، 500 عدد ماسک نیز تدارک دیده ایم. ویژه برنامه نماز عید و ایراد خطبه های آن از ساعت هشت تا ۱۰ صبح اجرا می شود.

 

وی تصریح کرد: کمک مومنانه از محل فطریه روزه داران در هفته اول ماه شوال میان نیازمندان توزیع و قربانی اول ماه نیز به همت خیران و هیئت امنای مسجد حضرت سیدالشهدا (ع) ذبح و گوشت آن میان خانواده های نیازمند جنوب شهر تهران توزیع می شود.

 

بطحائی در ادامه با بیان اینکه مساجد در ماه رمضان با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی برنامه های مختلف را برگزار کردند، ابراز کرد: ان‌شاءالله این تجربه باعث شود دیگر شاهد تعطیلی مساجد یا برنامه های آن نباشیم، با توجه به نقش و اثری که مساجد در جامعه دارند، تعطیل شدن آنها پیامدهای ناخوشایندی در حوزه فرهنگ و تربیت نسل جوان در پی دارد. مسئولان مربوطه که حتما دلسوز و متعهد هستند، حقیقتا باید دنبال راهکاهاری دیگر باشند.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: رویکرد ما در مسجد حضرت سیدالشهدا (ع) اجرای یک به یک قوانین و مقررات بهداشتی و تذکر به خاطیان است زیرا معتقد هستیم کسی که پروتکل های بهداشتی را رعایت نمی کند در واقع نسبت به جان دیگران بی اهمیت است و این برخلاف دستورات دین است. مسئولان نیز باید به جای تعطیل کردن مساجد یا برنامه های آن مجریان قوانین و مقررات بهداشتی را بیشتر کنند.

پایان پیام/397

منبع: شبستان

کلیدواژه: نماز عید فطر فعالیت های مسجدی مسجد حضرت سیدالشهدا نماز عید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۶۷۷۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توجه به اقامه نماز موجب ارتقای معنویت در سازمان‌ها می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، علی سلیمانی صبح سه‌شنبه در شورای اقامه نماز ستاد نظارت گمرکات استان بوشهر به تاکید ائمه بر اقامه نماز اول وقت اشاره و اظهار کرد: اقامه نماز، موجبات افزایش وجدان‌کاری و تعهد سازمانی را فراهم آورده و در نهایت منجر به ارتقا بهره‌وری در سازمان‌ها و ادارات می‌شود.

وی بر تقویت امکانات و تسهیلات لازم برای اقامه نماز در گمرکات استان تاکید کرد و گفت: گمرک همواره توجه ویژه ای به اقامه نماز داشته و خوشبختانه گمرک بوشهر و گمرکات استان از امکانات مناسبی در این بخش برخوردار هستند.

رئیس ستاد اقامه نماز استان بوشهر نیز بر لزوم تلاش بیشتر برای ترویج فرهنگ نماز تاکید کرد و گفت: ترویج فرهنگ نماز در سطح ادارات و در سطح جامعه از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

حجت‌الاسلام عباس خشنود به وضعیت اقامه نماز در ادارت و دستگاه‌های اجرایی استان پرداخت و گفت: طبق بررسی های صورت گرفته وضعیت اقامه نماز در دستگاههای اقتصادی استان از وضعیت بسیار مناسبی نسبت به سایر دستگاه ها در بخش های مختلف برخوردار است.

وی با اشاره به تفاهم‌نامه‌های ادارات در خصوص برنامه‌های توسعه و ترویج فرهنگ نماز بر ضرورت اجرایی شدن مواد این تفاهم‌نامه‌ها تأکید کرد.

کد خبر 6093039

دیگر خبرها

  • برگزاری ویژه برنامه‌های دهه کرامت در مساجد و حسینیه‌ها
  • توجه به اقامه نماز موجب ارتقای معنویت در سازمان‌ها می‌شود
  • تنفس ۲۰ دقیقه‌ای جلسه صحن مجلس برای اقامه نماز
  • مسجد جمکران میزبان زائران حضرت معصومه (س) در دهه کرامت
  • برگزاری دوره تخصصی نماز در شهرکرد
  • برگزاری ویژه‌ برنامه‌های دهه کرامت در مساجد و حسینیه‌ها
  • نماز اول وقت در ادارات اقامه شود
  • مسجد جمکران میزبان زائران حضرت معصومه(س) در دهه کرامت
  • آسیب‌های موجود در جامعه به واسطه فقدان اقامه نماز است
  • کدام مرجع تقلید بر پیکر عروس امام ( ره) اقامه نماز کرد؟ +عکس