Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-05-01@11:51:51 GMT

برنده‌ها و بازنده‌های عرصه رقابت

تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۶۸۰۲۸

برنده‌ها و بازنده‌های عرصه رقابت

سال‌ها پیش در زمانی که یکی از مسئولان عالی دولت‌های آقایان خاتمی و هاشمی رفسنجانی، در موضوعی خانوادگی خبرساز شده بود، خانمی که طرف ماجرا بود با ارائه اسناد و اطلاعات مفصلی در این باره به یکی از روزنامه‌های مهم اصول‌گرا، خواستار طرح موضوع در روزنامه و افشای پشت پرده این ماجراها شد. برخورد مسئولان آن روزنامه برای من خبرنگار بسیار درس‌آموز بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آن‌ها به صراحت گفتند: این مسائل اولاً باید ابتدا در دادگاه به تأیید برسد، در ثانی اگر به تأیید برسد هم ما در این موضوع ورود نخواهیم کرد؛ چون مسائل شخصی است و ما کاری به مسائل شخصی افراد نداریم. اگر شما داده‌هایی درباره ضعف یا سوء مدیریت ایشان در حوزه کاری داشته باشید، ما بررسی می‌کنیم اما این داده‌ها را حتی از شما تحویل هم نخواهیم گرفت.

یکشنبه شب در اتفاقی تأسفبار در یکی از اتاق‌های فضای مجازی، برگزارکنندگان با طرح ادعایی با موضوع اقدام‌های غیراخلاقی یکی از نامزدهای اصلاح‌طلب انتخابات ریاست جمهوری، بریدند و دوختند و حکم صادرکردند و وی را از حیزانتفاع ساقط کردند، در حالی که خود را اصلاح‌طلب و بیگانه با نظام و دلسوز هم معرفی می‌کردند. در این اتاق چند خانم با طرح ادعاهایی و بدون ارائه مستندات به تخریب این نامزد اصلاح‌طلب پرداختند و خبر آن را هم در صفحات دیگر نقل کردند.

در کنار این اقدام تأسفبار، رفتار اخلاقی و انسانی کاربران انقلابی و حزب‌اللهی شاخص فضای مجازی بود که به‌شدت به این کار اعتراض کردند و با ابراز برائت از آن، با نقل آیات و روایات از سویی و نیز رویه قضایی و حقوقی در این‌گونه موارد، خواستار پایان‌دادن به این‌‎گونه رفتارهای مخرب و غیر شرعی در فضای مجازی، به‌خصوص در آستانه انتخابات ریاست جمهوری شدند.

برگزارکنندگان که گفته می‌شود از سوی رقبای اصلاح‌طلب فرد مزبور چنین اتاقی را مهیا کرده بودند و با توجه به سوژه مورد بحث چندین هزار نفر از کاربران هم به صورت آنلاین از محتوای مباحث باخبر می‌شدند، حاضر نشدند کمترین وقتی را برای دفاع از شخص مورد نظر اختصاص دهند و همین، تعجب‌ها را بیشتر برمی‌انگیخت. اما همان‌طور که گفته شد، سیل توییت‌ها و واکنش‌های کاربران اصول‌گرا و غیراصول‌گرا، فضای مجازی را پر کرد با مضامینی چون: «مجرم» با «متهم» فرق دارد؛ هرکسی ازش شکایت شد «متهم» نیست. وقتی شکایت شد «مشتکی‌عنه» است، اگر دلایل علیهش به حد قابل قبولی بود، احضار می‌شود و دلایل و غیره به او تفهیم می‌شود بعد تازه آن‌وقت می‌شود متهم؛ هیچ چیز بالاتر از آبرو نیست؛ نبرید. آبرویتان دیر یا زود می‌رود. چوب خدا صدا ندارد؛ هر قدر با امثال این آقا عمیقاً مشکل سیاسی داریم با کسانی که آبروی افراد را می‌ریزند بیشتر از آن مشکل داریم؛ برخی از اصلاح‌طلب‌ها باید دیگر چه کاری بکنند که بفهمانند اخلاق ندارند و با جرزنی می‌خواهند بازی حتی رفقای خودشان را به هم بزنند؟ فساد اخلاقی مردان سیاسی حتی اگر در دادگاه ثابت بشود، حق چندانی از من و شما ضایع نمی‌کند، اما امان از فساد اقتصادی و سیاسی آن‌ها. دو سال پیش شهردار پیشین تهران همسرش را کشت و امشب یک مقام اصلاح‌طلب به انحراف اخلاقی متهم شد. اما کاربران ارزشی به‌جای بهره‌برداری‌های سیاسی از این ماجراها، هم از میترا استاد دفاع کردند و هم از این آقا و پرده‌دری‌ها را رد کردند. باشد که بخش بی‌اخلاق جریان اصلاحات از این ادب و نجابت درس بیاموزد؛ آقایان! غیبت کردن حرام است، غیبت شنیدن هم حرام است حتی در فضای مجازی. چه برسد به تهمت! و موارد فراوانی از این دست.

این یعنی دین و اخلاق مبنا و مقدمه کنش سیاسی است و اتهام به رقیب سیاسی در مکتب انقلاب کاری ناپسند و محکوم است. اما در مقابل کسانی هستند که علیه رقیبان چه در جبهه خودشان و چه در جبهه مقابل از هیچ راست و دروغ و رطب و یابسی ابا ندارند و برای رسیدن به قدرت حتی حاضرند دوستان خود را نردبان کنند. غافل از اینکه:

نردبان این جهان، ما و منی است

عاقبت این نردبان، افتادنی است

لاجرم آن‌‎کس که بالاتر نشست

استخوانش سخت‌تر خواهد شکست

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: فضای مجازی دولت محمد جواد ظریف اصولگرا اصلاح طلب فضای مجازی اصلاح طلب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۶۸۰۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از فعالان عرصه عقیدتی سیاسی در سپاه ناحیه آستارا

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ بهزاد قنبری ظهر سه شنبه در مراسم همایش هفته عقیدتی سیاسی سپاه و بسیج و پاسداشت مقام معلم به تبیین نقش عقیدتی سیاسی در نشر ارزش‌های اسلامی و گسترش مفاهیم و اصول انقلاب اسلامی پرداخت و گفت: در گام دوم انقلاب مربیان عقیدتی سیاسی برای تبیین دست آوردهای پرشمار انقلاب بخصوص برای نسل جوان رسالت سنگینی برعهده دارند.

وی افزود: امروز سپاه پاسداران در جایگاه رفیعی در نظام اسلامی قرار دارد و عقیدتی سیاسی به منزله روح این نهاد مقدس به شمار می رود و مسؤولان و مربیان عقیدتی سیاسی باید این جایگاه ارزشمند را حفظ و از آن پاسداری کنند.

فرمانده سپاه ناحیه آستارا با بیان اینکه مربیان امروز رسالتی خطیر رابر عهده دارند افزود: آنان باید با همه توان در برابر تهاجم و مکر دشمنان صف آرائی کرده ودر جهت اعتلای اسلام ونظام اسلامی گام بردارند.

وی ادامه داد: نقش مربیان در تبیین ارزشهای انقلاب مهم است لذا این افراد باید با اخلاق و معنویت نقش هدایتگری و روشنگری خویش را به خوبی ایفا کنند.

سرهنگ قنبری در ادامه با اشاره به سالروز شهادت مرتضی مطهری با بیان شخصیت سیاسی و اعتقادی این شهید بزرگوار اظهار کرد: شهید مرتضی مطهری یک معلم روحانی، استاد فلسفه اسلامی و کلام اسلامی و مفسر قرآن و از نظریه پردازان نظام جمهوری اسلامی بود که توانست ارزش یک معلم را به انتهای خود برساند و به مقام معلم ارزشی والا و الهی بدهد.

وی افزود: استاد مطهری طی دوران فعالیتهای سیاسی خود، توسط رژیم شاهنشاهی به زندان افتاد و بعد از آن هم در کنار امام خمینی (ره) همچنان به فعالیت سیاسی خود ادامه داد.

در پایان این مراسم ۱۰۰ نفر از معلمان مدارس و مربیان عقیدتی سیاسی شهرستان آستارا که در مدارس، پایگاه های بسیج و مساجد آستارا به آموزش اقشار مختلف مردم مشغول هستند، با اهدای لوح تقدیر و هدایایی تقدیر شدند.

کد خبر 6093404

دیگر خبرها

  • فعال سیاسی اصلاح طلب: تحولات جهانی به سود ایران است
  • فعالان عرصه عقیدتی سیاسی در سپاه ناحیه آستارا تجلیل شدند
  • تجلیل از فعالان عرصه عقیدتی سیاسی در سپاه ناحیه آستارا
  • کنایه عباس عبدی به سکوت اصولگرایان درباره مواضع تند مهدی نصیری
  • جنجال نظرات مهدی نصیری درباره شاهزاده پهلوی و اپوزیسیون!
  • آغاز برداشت گل محمدی از فضای سبز شهری قم
  • مسیر سپاهان و تراکتور سخت شد
  • رسمی؛ قهرمان جام حذفی به پلی‌آف لیگ نخبگان می‌رود
  • رابطه زناشویی برنده و بازنده ندارد
  • علی عسکری: استقلال باید در ابعادملی، منطقه‌ای و جهانی برترین باشد