Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حضرت حجت الاسلام والمسلمین سید محی الدین طاهری دوشنبه شب در نشست مشترک اعضای شورای وحدت نیروهای انقلاب اسلامی استان فارس و اعضای هیئت اجرایی شهرستان شیراز افزود: جنس فعالیت سیاسی با توجه به ظرافت‌ها و پیچیدگی‌های خاص خود شرایطی را فراهم می‌کند که امکان صعود و سقوط انسان را به مراتب بیش از سایر موقعیت‌ها فراهم می‌نماید و هر کسی مرد این میدان نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی توفیق درک ماه مبارک رمضان و همچنین توان تحلیل و درک مسائل سیاسی را از نعمات الهی خداوند بر این جمع دانسته و تاکید کرد: بزرگترین دشمن آدمی نفس او است «أَعْدَی‏ عَدُوِّکَ‏ نَفْسُکَ الَّتِی بَیْنَ جَنْبَیْکَ» که انسان را به لبه پرتگاه می‌کشاند باید از خدا بخواهیم که ما را به خودمان دچار نکرده و گرفتار نفس نشویم و با چند عمل صالح جزئی به خود غرّه نشده و دچار حجاب نشویم.

دبیر جامعه روحانیت شیراز در ادامه سخنان خود یادآور شد: شهرداری شیراز سالانه بودجه‌ای بالغ بر ۶ هزار میلیارد تومان دارد و لازم است اعضای شورای مشترک به دور از منافع شخصی و حزبی، متخصصینی را به مردم معرفی کنند که از تعهد، تخصص و تجربه کافی جهت اداره این کلان شهر که به فرموده حضرت آیت الله حائری شیرازی (رضوان الله تعالی علیه) ظاهری شبیه یک حوض داشته و در باطن به مثابه اقیانوسی عمیق است و دارای مشکلات و چالش‌های بسیار متنوع و پیچیده‌ای در همه عرصه‌های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی است، برخوردار باشند.

حجت الاسلام طاهری تاکید کرد: شیراز شهری با خرده فرهنگ‌های متنوع است که از سویی دارای مسائلی مختص خود بوده و از دیگر سو مسائلی دارد که مبتلا به اغلب کلان شهرهای کشور است.

وی ضمن ابراز تأسف از عملکرد ضعیف مسئولان در سنوات اخیر و از دست دادن فرصت‌های بی شمار رشد، پیشرفت و توسعه شیراز و استان فارس به تضعیف جایگاه و موقعیت استان فارس، جدا شدن تدریجی بخش‌هایی از این استان در سنوات گذشته عدم توسعه متوازن و عدم دسترسی جاده‌ای و ریلی متناسب و در شأن استان اشاره داشته و همه این موارد را ناشی از بی توجهی و عدم تخصص و کارآمدی مدیران استان ارزیابی کرد.

دبیر جامعه روحانیت شیراز به اضافه شدن بخش‌هایی از حاشیه شیراز به این شهر اشاره کرد و اذعان داشت: با این تصمیم صرفاً محدوده شهر توسعه پیدا کرد ولی مشکلات و نارسایی‌های این بخش‌ها حل نشده و شرایط شیراز نیز وخیم‌تر از قبل گردید.

تولیت آستان مقدس حضرت سید علاءالدین حسین (ع) عدم توجه مسئولان شهری به محوریت و موقعیت حرم های شریف که مانند نگین تابناکی در شهر شیراز و استان فارس می‌درخشند اشاره داشته و گفت: علی رغم توجه مقام معظم رهبری و اعطای نشان ارزشمند سومین حرم اهل بیت در ایران اسلامی به کلان شهر شیراز متأسفانه شاهد محوریت و توجه به حرم حضرت شاه چراغ (ع) و سایر حرم های شریف به عنوان محور و مرکز تصمیمات و توسعه شهر شیراز نبودیم.

وی فرصت خدمت به مردم را زمینه رشد و بالندگی فردی و اجتماعی همه مسئولان دانسته و ضمن اشاره به عملکرد ضعیف و نامطلوب شورای پنجم شهر شیراز نسبت به تکرار این تجربه تلخ هشدار داد.

حجت الاسلام طاهری یادآور شد: شیراز شهری است که در دفاع مقدس بالغ بر ۵ هزار شهید تقدیم نظام مقدس اسلامی کرده است و به فرموده مقام معظم رهبری شاید بتوان گفت همه خانواده‌های این شهر با مفهوم شهادت و ایثار انس دارند نشانه و شاخصه احترام به خانواده معظم شهدا خدمت شایسته به این مردم است.

کد خبر 5209508

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری مقام معظم رهبری شورای شهر شیراز انتخابات 1400 ویروس کرونا روز قدس بوشهر روز جهانی قدس آمار کرونا کرمانشاه گرگان واکسن کرونا شیوع کرونا اردبیل فلسطین عکس استانها انتخابات 1400 همدان استان فارس شهر شیراز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۶۹۷۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهر۱۴۰۳ کمبود معلم نداریم/توجه به مدرسه سازی اولویت آموزش و پرورش

به گزارش خبرنگار مهر، علی فرهادی سخنگوی وزارت آموزش و پرورش در خصوص پیگیری املاک آموزش و پرورش گفت: با پیگیری‌های وزارت آموزش و پرورش ۶ هزار سند مالکیت برای املاک آموزش و پرورش صادر شده است. بیشترین اسناد صادر شده برای املاک استان‌های سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی و کردستان بوده است که هر سه استان هم از استان‌های مرزی ما هستند.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش گفت: این موضوع نشان می‌دهد وزارت آموزش و پرورش در پیگیری ۶۰۰۰ سند مالکیت بیشتر به استان‌های مرزی و کمتر برخوردار توجه داشته است.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش گفت: در سال ۱۴۰۳ بسیاری از چالش‌هایی که به واسطه کمبود معلم داشتیم برطرف خواهد شد و مهر ۰۳ مهر ماه آرامی خواهیم داشت و به جای دغدغه کمبود معلم باید از این پس به دنبال رشد کیفیت معلم باشیم.

فرهادی با بیان اینکه به افزایش تعداد کلاس‌های درس و کاهش تراکم کلاس‌ها هم وزارت آموزش و پرورش توجه زیادی داشته است؛ گفت: با پیگیری‌ها و اقدامات جهادی سازمان نوسازی مدارس، ۸۰ درصد مدارس کشور تراکم کمتر از ۳۵ نفر و ۴۷ درصد مدارس تراکمی کمتر از ۲۶ نفر دارند؛ همچنین ۴۷ درصد از کلاس‌های مقطع ابتدایی کمتر از ۲۶ نفر دانش آموز دارند و این نشان می‌دهد در خصوص کاهش کلاس‌های با تراکم بالا وزارت آموزش و پرورش در سال گذشته به خوبی عمل کرده است.

فرهادی تاکید کرد: کمتر از ۲ درصد مدارس ابتدایی در مرز تراکم ۴۰ نفره هستند که امیدواریم با ادامه نهضت مدرسه سازی دیگر شاهد کلاس‌های درس بالای ۳۵ نفر نباشیم.

وی با اشاره به نهضت مدرسه سازی در مناطق کمتر برخوردار گفت ۲۴ هزار دانش آموز داریم که در مدارس عشایری درس می‌خوانند که با پیگیری دولت و شخص وزیر هیچ بازمانده از تحصیلی نداشته باشیم.

در حال تکمیل..

کد خبر 6090788 علی قدمی

دیگر خبرها

  • تقویت و تکمیل پروژه‌های نهضت ملی مسکن اولویت مدیران شهرستانی باشد
  • استعفای برخی اعضای حزب «نسل نو»
  • توجه به بسته‌بندی صنایع‌دستی در اولویت قرار بگیرد
  • تخصص بدون تعهد و تعهد بدون تخصص زمینه‌های فساد را ایجاد می‌کند
  • اولویت‌ طرح‌های ملی وزارت فرهنگ کدام است/ از توجه به هویت ملی و سبک زندگی ایرانیان تا آرزو‌های جوانان
  • شیراز قهرمان مسابقات والیبال اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد منطقه یک کشور
  • برخی به دنبال تضعیف دستاوردهای مدیریت شهری هستند
  • در یکصد و پنجاه و یکمین جلسه علنی شورای شیراز چه گذشت؟
  • مهر۱۴۰۳ کمبود معلم نداریم/توجه به مدرسه سازی اولویت آموزش و پرورش
  • شورا رکن چهارم نظام تصمیم‌گیری کشور/ انتقاد از تضعیف جایگاه شوراها