Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-30@23:39:51 GMT

زکات فطره در خراسان شمالی ۲۰ هزار تومان تعیین شد

تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۷۰۳۳۷

زکات فطره در خراسان شمالی ۲۰ هزار تومان تعیین شد

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی، مبلغ زکات فطره برای هر نفر را ۲۰ هزار تومان، کفاره روزه غیرعمد را پنج هزار تومان و کفاره روزه عمد را نیز ۳۰۰ هزار تومان اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ حجت الاسلام والمسلمین «رضا نوری» با اشاره به تعیین مبلغ زکات فطره و کفاره روزه، اظهار کرد: با توجه به قوت غالب مردم استان، امسال مبلغ زکات فطره برای هر نفر 20 هزار تومان و کفاره روزه غیرعمد و عمد نیز به ترتیب پنج هزار تومان و 300 هزار تومان تعیین شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی بیان کرد: همچنین مبلغ زکات فطره برای کسانی که قوت غالب آن‌ها برنج است، برای مصرف برنج خارجی 75 هزار تومان و برنج ایرانی 100 هزار تومان تعیین و اعلام می‌شود.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری با تأکید بر پرداخت زکات با استفاده از روش‌های غیرحضوری و اینترنتی، خاطرنشان کرد: با توجه به تداوم شرایط کرونایی امسال برای برگزاری نماز عید فطر تأکید بر تمرکز و تجمع نداریم؛ بلکه در هر منطقه‌ای اگر فضای باز و غیرمسقفی وجود دارد و می‌شود در آنجا نماز برگزار کرد، مردم در همان‌جا نماز را اقامه کنند.

 

امام جمعه بجنورد افزود: ما هم در مصلی امام خمینی(ره) نماز عید سعید فطر را با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی برگزار می‌کنیم؛ اما تأکیدی بر حضور همه نمازگزاران در این محل نداریم و امید است بتوانیم نماز عید فطر را در این محل و با جمعیت اندک و رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی برگزار کنیم.

 

حجت الاسلام نوری در تبیین اهمیت پرداخت زکات فطره در جامعه، اظهار کرد: هم جنبه معنوی و هم جنبه مادی و دنیایی زکات بسیار مهم است، زیرا از نظر جنبه معنوی پرداخت زکات موجب پاکی نسل و پالایش مال می‌شود.

 

 

پایان پیام/71

منبع: شبستان

کلیدواژه: کفاره فطریه زکات فطره مبلغ زکات فطره هزار تومان کفاره روزه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۷۰۳۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانوان در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی نقش‌آفرینی کنند

معاون سیاسی استاندار خراسان شمالی با اشاره به تأثیرگذاری پررنگ بانوان در جامعه، گفت: بانوان باید در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی نقش‌آفرینی پررنگی داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان شمالی، حسن ناهیدی امروز _ سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت_ در کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت بانوان و خانواده اظهار کرد: ریشه‌یابی آسیب‌های اجتماعی در جامعه ضروری است و بدون این امر نمی توان مشکلات را حل کرد.

وی افزود: نیازمند تدوین برنامه ای جامع با خصوصیات کیفی و کمی هستیم تا با هماهنگی بین دستگاه ها اجرایی شود.

معاون سیاسی استاندار خراسان شمالی تصریح کرد: هر چقدر ریشه یابی و شناخت آسیب ها بهتر انجام شود، درمان و پیشگیری بهتری صورت می گیرد.

ناهیدی با اشاره به نقش سلامت اجتماعی در زندگی افراد و تاثیر آن بر کاهش آسیب های اجتماعی، گفت: در این راستا برنامه محور بودن از ضروریات است و در پیشگیری از اختلال و آسیب ها موثر خواهد بود.

وی تاکید کرد: اهداف کوتاه مدت و بلند مدت برای کاهش آسیب‌های اجتماعی در دستور کار باشد و اولویت‌بندی آسیب. ها و ارائه راهکار برای کاهش آسیب مورد توجه قرار بگیرد.

معاون سیاسی استاندار خراسان شمالی نقش آفرینی بانوان استان در تمام عرصه ها و در حوزه کاهش آسیب های اجتماعی را مهم خواند و افزود: در حوزه بانوان ظرفیت و فرصت های خوبی وجود دارد و در حوزه کاهش آسیب های اجتماعی نیز نقش بانوان موثر است.

کد خبر 749521

دیگر خبرها

  • رشد ۴۴ درصدی مبلغ تسهیلات پرداختی در سال ۱۴۰۲
  • بانوان در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی نقش‌آفرینی کنند
  • مبلغ شهریه مدارس غیردولتی را آموزش و پرورش تعیین نمی‌کند
  • خسارت سیل به زیرساخت‌های خراسان جنوبی تشریح شد
  • خسارت سیل در خراسان جنوبی چند میلیارد تومان بود؟
  • مشاهده یک قلاده پلنگ در پارک ملی گلستان
  • همه ۲۵ شهر خراسان شمالی به طرح ملی جی نف متصل می‌شود
  • ۷۰۰ میلیارد تومان به خراسان شمالی تخصیص یافت
  • ۷۰۰ میلیارد به خراسان شمالی تخصیص یافت
  • شکایت بازیکنان از دو باشگاه در کمیته تعیین وضعیت تایید شد