Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، به همت کانون اندیشه جوان در گفتگوی زنده مجازی به موضوع « نظارت استصوابی شورای نگهبان؛ آری یا خیر؟!» ‌پرداخته می‌شود.

با توجه به در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری یکی از موضوعاتی که کانون توجه احزاب قرار می گیرد بحث نظارت شورای نگهبان در انتخابات است. از جمله وظایف شورای نگهبان که در قانون اساسی به آن تصریح شده است، نظارت بر انتخابات می باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اصل ۹۹ قانون اساسی با صراحت کامل نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، خبرگان رهبری و مراجعه به آرای عمومی و همه پرسی را بر عهده شورای نگهبان قرار داده است. اما از چگونگی نظارتِ اعمالی از طرف شورای نگهبان در اصل مذکور سخنی به میان نیامده و همین امر ، موجب بروز برداشت های حقوقی متفاوت از نوع نظارت شورای نگهبان شده است .

شورای نگهبان در نظر تفسیری خود، نوع نظارت مذکور در این اصل را «استصوابی، و شامل تمام مراحل اجرایی انتخابات از جمله تأیید و رد صالحیت کاندیداها» دانسته است اما تفسیر مفهوم نظارت استصوابی و چرایی و چگونگی این مفهوم هم‌چنان مورد مناقشه بوده و نظرات گوناگونی درباره نظارت استصوابی ابراز شده است.

در همین راستا کانون اندیشه جوان قصد دارد در نشستی با حضور محمد بهادری‌جهرمی به تعریف و جایگاه نظارت استصوابی شورای نگهبان بپردازد.

این نشست‌ در روز ‌سه‌شنبه ۲۱ اردیبهشت ماه ساعت ۲۲ در صفحه اینستاگرامی باشگاه اندیشه به نشانی @Bashgah_net برگزار می‌شود.

کد خبر 5209578

منبع: مهر

کلیدواژه: شورای نگهبان کانون اندیشه جوان انتخابات 1400 روز قدس موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران ترجمه تازه های نشر ادبیات داستانی تجدید چاپ نشر مرکز رایزنی فرهنگی رمان ایرانی درگذشت چهره ها دفاع مقدس جنگ تحمیلی نقد کتاب کتاب و کتابخوانی افغانستان نظارت استصوابی شورای نگهبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۷۰۶۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویری از نشست خبری همایش بین المللی اندیشه های قرآنی آیت الله العظمی خامنه ای

دیگر خبرها

  • اصلاح‌طلبان درباره روند بررسی صلاحیت‌ها چه گفتند؟
  • تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس از ۱۳ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • تاریخ برگزاری انتخابات فدراسیون انجمن‌های ورزشی مشخص شد
  • جزئیات برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی
  • زمان برگزاری انتخابات فدراسیون انجمن‌های ورزشی مشخص شد
  • هم اندیشی علمی مساله حجاب؛ حکمرانی نرم و سخت برگزار می شود
  • نشست نامزدهای دور دوم انتخابات با رئیس هیات نظارت بر انتخابات خوزستان
  • برگزاری انتخابات تمام الکترونیک در پنج حوزه انتخابیه تهران
  • تصاویری از نشست خبری همایش بین المللی اندیشه های قرآنی آیت الله العظمی خامنه ای
  • انتخابات ۱۴۰۲ توسط ۷۵ هزار نفر عوامل اجرایی استان تهران برگزار شد