Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-30@11:25:58 GMT

دکتر عباسی : نگران نابودی میدان اقتصاد مردم هستم

تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۷۱۱۵۸

دکتر عباسی : نگران نابودی میدان اقتصاد مردم هستم


 

وضعیت تورم افسارگریخته و افزایش بیکاری سرمایه های انسانی که شاخص های تعیین کننده میزان و شدت فلاکت یک جامعه هستند، در شان مردم شایسته و فهیم ایران اسلامی نیست .‌

نقدینگی در این ۸ سال ۷ برابر شده که به عنوان کارشناس اقتصادی و اجتماعی نگرانم چرا نقدینگی بدون پشتوانه بالاست؟!

 باید طرف عرضه به نسبت تقاضا متعادل باشد به طوری که اکثریت خانواده ها به ویژه کم درآمدها برای تامین نیازهای اولیه و ضروری بدون دغدغه اقدام نمایند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با بررسی اجمالی آمارهای موجود وضعیت زندگی خانواده های ایرانی در سال های گذشته، نشان از این نکته مهم دارد که سفره ایشان کوچک تر و توان خریدشان کمتر شده است.

در سال گذشته بانک ها اعلام کرده اند که نزدیک به دو هزار میلیارد میلیارد تومان تسهیلات به متقاضیان پرداخت نموده اند که پرسش افکار عمومی در مقابل این خبر قابل تامل است: به راستی منابع مالی اعطایی از جانب ساختارهای تامین به کجا رفته که مردم فقیرتر شده اند و تعداد زیادی از سرپرستان خانواده امکان خرید گوشت و مرغ را ندارند.‌

 بدون شک یکی از علل  اساسی شکاف ویران کننده‌ بین اقتصاد نمایشی و اقتصاد زیرزمینی پیش آمده است و که هر روز شاهد تقویت اتوبان اقتصاد زیرزمینی غیرشفاف و رانتی به جای اقتصاد روزمینی شفاف و کنترل شده هستیم.

بورس رانتی و دلالی در بازار ارز، زمین و مسکن  ریشه در فضای اقتصاد زیر زمینی دارد که تخریب زندگی خانواده های ایرانی و افزایش فاصله طبقاتی حاصل شده است. 

 سرمایه زیادی در اختیار و مدیریت کنش گران اقتصادی نیست که به تولید، اشتغال و سامان زندگی ذی نفعان اکوسیستم کارآفرینی و اشتغال زایی برسد. 

پس تخریب "میدان اقتصاد" به نفع عده ای خاص تاوان سنگی را تحمیل نموده به اکثریت مردم.

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۷۱۱۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماجرای مسلمان شدن مورایس چه بود؟

دستیار سابق مورینیو بعد از گرویدن به دین اسلام عضوی از یک خانواده ایرانی شد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، وقتی مورایس در اروپا زندگی می‌کرد بر اثر تصادف شدید به کما می‌رود و پس از بهبودی نوع نگاهش به زندگی کمی متفاوت می‌شود.

ژوزه مورایس مسلمان شد + فیلم

 

گذر ایام و مسیر زندگی حرفه‌ای طوری پیش رفت که او به ایران آمد و هدایت تیم سپاهان را برعهده گرفت. سرمربی طلایی‌پوشان اصفهانی بعد از یک فصل و نیم حضور در این تیم، حدود دو ماه قبل به باشگاه اصفهانی مراجعه کرد و اذعان داشت که قصد دارد مسلمان شود‌.

بعد از مراجعه دستیار سابق مورینیو به باشگاه سپاهان برای مسلمان شدن، از طرف این باشگاه عرف و قانون در ایران و کلیت دین اسلام برای او توضیح داده شد‌. در ادامه در محضر یکی از علما شرعاً به دین اسلام گروید و شیعه شد.

در فرایندی دو ماهه یک وکیل کارهای مربوط به امورات دینی مورایس را دنبال می‌کرد.

این در حالی است که مربی پرتغالی به دختری ایرانی هم علاقه‌مند شده است. گویا در این مدت کارهای مراسم  ازدواج خود را هم به انجام رسانده است تا به صورت رسمی و قانونی عضوی از یک خانواده ایرانی باشد. او دیروز (جمعه) در نشست خبری شب گذشته بعد از بازی با استقلال ملاثانی در مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی اعلام کرد عضوی از یک خانواده ایرانی است.

 به موازات این اقدامات یک مشاور مذهبی متبحر و با آشنایی کامل به زبان انگلیسی در کنار ایشان فرآیند آشنایی و آموزش مبانی اعتقادی و نیز پاسخگویی به سؤالات ایشان را برعهده دارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • استقبال فرمانده‌ی قرارگاه اقتصادی وزارت دفاع از مدل اقتصاد تعاونی پیشگامان
  • موفقیت به لطف حجاب و ۳ فرزند
  • بدون آرام سازی اقتصاد هیچ کاری انجام نمی شود
  • بدون آرام‌سازی اقتصاد امکان انجام هیچ کاری نیست
  • بهبود اقتصادی؛ از میدان «واقعیت» تا میدان «تصویر»
  • نقدینگی‌های جامعه باید به‌سمت بخش مولد اقتصاد یعنی نفت و گاز هدایت شود
  • پیشرفت علمی بدون داشتن علوم پایه قوی امکان پذیر نیست
  • طهرانچی: اقتصاد سلامت در دانشگاه آزاد اسلامی، اقتصاد تلاش و تدبیر است
  • دکتر طهرانچی: اقتصاد سلامت در دانشگاه آزاد اسلامی، اقتصاد تلاش و تدبیر است
  • ماجرای مسلمان شدن مورایس چه بود؟