Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@01:56:03 GMT

ایجاد شعب ویژه جرایم انتخاباتی در زنجان

تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۷۳۸۰۵

ایجاد شعب ویژه جرایم انتخاباتی در زنجان

ایسنا/زنجان رئیس‌کل دادگستری استان زنجان از ایجاد شعب ویژه جرایم انتخاباتی در همه حوزه‌های قضایی استان خبر داد.

به گزارش روابط‌عمومی دادگستری کل استان زنجان، حجت‌الاسلام اسماعیل صادقی‌نیارکی ظهر امروز (۲۱ اردیبهشت‌ماه) در سومین جلسه ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم انتخاباتی استان زنجان، اظهار کرد: با نزدیک شدن به فضای داغ برگزاری انتخابات در کشور و استان باید زمینه مشارکت حداکثری مردم در این دوره فراهم شود؛ چراکه دشمن برنامه‌های خود را برای ایجاد یأس و دلسردی مردم در انتخابات آغاز کرده که نیازمند هوشیاری و تدبیر در این خصوص هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ترک فعل از سوی مسئولان دستگاه‌ها و انجام ندادن وظایف قانونی که موجبات نارضایتی مردم را فراهم می‌کند از هیچ‌کس و هیچ مسئولی پذیرفتنی نیست و دادستان زنجان و دبیرخانه ستاد باید در صورت مشاهده ورود قاطع و قانونی با متخلفان داشته باشند.

رییس ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم انتخاباتی استان زنجان ادامه داد: امروز نباید مردم احساس رهاشدگی و افسارگسیختگی در اقتصاد و معیشت کنند و برابر گزارشات ارائه شده در این جلسه متوجه افزایش قیمت برخی کالاها حتی سه برابری هستیم که این امر نوعی نارضایتی در بین مردم ایجاد کرده و احساس مسئولیت در این راستا با اقدامات قانونی امری لازم و ضروری است.

این مسئول تصریح کرد: احصا و بهره‌گیری از مشکلات و تجربیات دوره‌های پیشین در برگزاری انتخابات برای انجام اقدامات پیشگیرانه موضوعی مهم و ضروری است؛ چراکه افرادی که در صدد ایجاد درگیری و مشکل در انتخابات هستند که با پیشگیری می‌شود این مسئله را کنترل کرد اما اگر در این میان افرادی به عنوان پیاده نظام دشمن باشند، اقدام و برخورد قاطع و قانونی بدون ملاحظه و اغماض انجام خواهد شد.

رییس‌کل دادگستری استان از ایجاد شعب ویژه جرایم انتخاباتی در همه حوزه‌های قضایی استان خبر داد و گفت: گزارش تخلفات و تشکیل پرونده بایستی بلافاصله به شعب رسیدگی‌کننده، ارسال شود تا بررسی و اقدامات قانونی به عمل آید باید تدوین منشور انتخابات برای نامزدهای شوراهای شهر و روستا در دستور کار دبیرخانه ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی قرار گیرد. در برخی مواقع آگاه نبودن نامزدها از قوانین، منجر به بروز تخلف و جرائم می‌شود که با این کار می‌توان اقدامات پیشگیرانه و آگاهی‌بخشی در میان نامزدها انجام داد.

صادقی‌نیارکی در خطاب به نامزدهایی که صلاحیت نهایی آن‌ها مورد تأیید مراجع ذی‌صلاح قرار گرفته و وارد مرحله تبلیغات شدند، تاکید کرد: مراقب گفتار و کلام‌شان باشند، بنابر این از زیر سئوال بردن دستاوردهای انقلاب، تشویش اذهان عمومی، متهم کردن دیگران و از دادن وعده‌هایی که از اختیارات شوراهای شهر و روستا نیست، پرهیز کنند و انتظار این است رقابت سالم در فضای سالم و با حضور حداکثری پای صندوق‌های رای اولویت نامزدها و هواداران‌شان باشند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی زنجان انتخابات جرایم انتخاباتی استان زنجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۷۳۸۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادی ۲ زندانی جرایم غیرعمد به همت اهالی رسانه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ همزمان با روز رادیو و برگزاری جشنی در صداو سیمای مرکز زنجان،  با همکاری اهالی رسانه و همراهان همیشگی رادیو استانی زنجان دو نفر از زندانیان جرائم مالی غیر عمد آزاد شدند.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • استقرار شعب ویژه رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در مرحله دوم
  • استقرار شعب رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در مرحله دوم انتخابات مجلس
  • آزادی ۲ زندانی جرایم غیرعمد به همت اهالی رسانه
  • شورای وحدت چند نماینده در مجلس دوازدهم دارد؟ /جزئیات لیست انتخاباتی برای دور دوم انتخابات از زبان متکی
  • همه جرائم انتخاباتی دور اول انتخابات مجلس رسیدگی شدند
  • تایید اعتبارنامه ۶ منتخب مردم گلستان در مجلس توسط هیأت اجرایی
  • تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس از ۱۳ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • اسفند گذشته سرقت کاهش یافت/ سارقان عید امسال مرخصی نرفتند
  • کاهش آمار سرقت در اسفند سال گذشته
  • صدور کیفرخواست برای تعدادی از متخلفان انتخابات