Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@01:28:56 GMT

مرکزجدید دیسپچینگ برق کشور به بهره‌برداری رسید

تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۷۴۰۹۰

مرکزجدید دیسپچینگ برق کشور به بهره‌برداری رسید

به گزارش خبرنگار مهر، رضا اردکانیان امروز در مراسم افتتاح دیسپچینگ جدید برق کشور و طرح‌های جهادی نوسازی شبکه برق ۱۰ هزار روستا در سال ۱۴۰۰ گفت: از محل فروش برق به صنایع بزرگ با نرخ خریداری شده از تولیدکنندگان توانستیم درآمد مناسبی کسب کنیم و این در آمد را به طرح‌های توسعه‌ای و عمرانی خود اختصاص دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به این ترتیب طبق برنامه ریزی انجام شده ۳۰ طرح به ارزش ۱,۶۱۵ میلیارد تومان تا هفته چهارم اسفند ماه ۱۴۰۰ بهره برداری می‌شود و ۲۹۰ طرح کلی برنامه ریزی شده وزارت نیرو نیز در مدار بهره برداری قرار می‌گیرد.

وی افزود: مرکز دیسپچینگ ملی جدید صنعت برق ۱۱ سال است که در حال ساخت و تجهیز است که امروز به مدار بهره برداری رفت. به این ترتیب با توجه به شرایطی که ایران به لحاظ تبادل انرژی با همسایگان خود دارد این مرکز می‌تواند نقش مهمی در تسهیل این امر ایفا کند. به این ترتیب می‌توانیم به نقش چهارراهی به عنوان هاب انرژی خود نزدیک شویم.

این مقام مسئول با اشاره به نیروی انسانی ماهر و توانمند صنعت برق کشور توضیح داد: انتظار داریم که این نیروی انسانی متخصص در راستای نقش منطقه‌ای خود به انتقال تجربیات به سایر صنایع برق در کشورهای منطقه کمک کند.

وزیر نیرو اظهار داشت: بهسازی شبکه برق ۱۰ هزار روستا در سال ۱۴۰۰ را در برنامه داریم که این تعداد روستا مربوط به ۲۵ استان است که ۵۶۰ روستا تاکنون شبکه برق شأن بهسازی و نوسازی شده است. با سرعت گرفتن این طرح ایران در بخش برق رسانی روستایی ۲۰ درصد از متوسط جهانی بالاتر قرار می‌گیرد.

اردکانیان با بیان اینکه برای تجهیز مولد برق خورشیدی برای ۲۰ هزار خانوار برنامه ریزی کرده ایم، توضیح داد: برای افتتاح و بهره برداری طرح‌های امروز ۱,۳۴۵ میلیارد تومان سرمایه گذاری انجام شده که بخش عمده آن از منابع داخلی تأمین شده است.

این مقام مسئول تاکید کرد: اگر بخش خانگی و صنعتی مصرف برق خود به ویژه در ایام پیک را مدیریت کنند می‌توانیم تابستانی بدون خاموشی را پشت سر بگذاریم.

کد خبر 5209809 عرفانه تاجیکی

منبع: مهر

کلیدواژه: رضا اردکانیان وزارت نیرو برق برق رسانی قیمت دلار ویروس کرونا شاخص کل بورس بانک مرکزی ایران اقتصاد آمریکا قیمت نفت اقتصاد چین قیمت سکه بهار آزادی بورس تهران قیمت طلا قیمت یورو بازار سرمایه ارز دیجیتال تولید نفت بهره برداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۷۴۰۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نرخ جدید عوارض آزادراه خرم آباد - پل زال اعلام شد

 بر اساس اعلام شرکت مادرتخصصی ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل کشور به شرکت احداث، نگهداری و بهره برداری آزادراه خرم آباد – پل زال، عوارض خودروی سواری ۳۴۵ هزار ریال اعلام شده است.

همچنین عوارض تردد مینی بوس ۵۲۰ هزار ریال، کامیونت ۷۳۵ هزار ریال، اتوبوس ۶۰۵ هزار ریال و کامیون ۲ محور ۸۱۵ هزار ریال ابلاغ شد و برای تردد کامیون سه محور نیز عوارضی معادل یک میلیون و ۶۰ هزار ریال در نظر گرفته شده است.

عوارض جدید خودروی تریلی یک میلیون و ۲۷۰ هزار و نفت کش نیز یک میلیون و ۳۰۰ هزار ریال می‌باشد.

تاکنون نرخ عوارض خودرو‌های سواری درآزادراه خرم آباد – پل زال ۲۶۵ هزار ریال، وانت ۵۰۰ هزار ریال، مینی بوس ۴۰۰ هزار ریال، کامیونت ۵۶۵ هزار ریال، اتوبوس۴۶۵ هزار ریال، کامیون ۲ محور۶۲۵ هزار ریال، کامیون سه محور ۸۱۵ هزار ریال، تریلی ۹۷۵ هزار ریال و تانکر یک میلیون ریال بود.

آزادراه خرم آباد پل زال در حد فاصل ۲ شهر خرم آباد و اندیمشک به طول ۱۰۴ کیلومتر قرار گرفته که با هدف کاهش تصادف و زمان سفر، صرفه جویی سالانه ۴۰۰ میلیارد ریال در مصرف سوخت در زمان بهره برداری، کاهش ۶۰ کیلومتری طول مسیر نسبت به مسیر قدیمی خرم آباد - پلدختر - اندیمشک، کاهش بار ترافیکی و افزایش سرعت مطمئن در این مسیر احداث شد و در ۱۱ آبان سال ۸۹ به بهره برداری رسید.

ساخت این آزادراه حدود هفت هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال هزینه داشته که ۵۰ درصد آن توسط دولت و بقیه توسط بخش خصوصی تامین شده که گفته می‌شود سهم دولت پس از پنج سال از محل صرفه‌جویی در مصرف سوخت خودرو‌ها برگشت داده شده و در اظهار نظر‌هایی عوارض دریافتی از خودرو‌ها در این آزادراه از ۱۸ سال تا ۳۰ سال پس از بهره برداری به بخش خصوصی تعلق خواهد گرفت.

 

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • بهره برداری از زورخانه ده ونک
  • بهره برداری از خانه بهداشت کارگری در دماوند
  • بهره برداری از خانه بهداشت خوزنان آبیک
  • نرخ جدید عوارض آزادراه خرم آباد - پل زال اعلام شد
  • آبرسانی به ۶ روستای گرمی خرداد ماه بهره‌برداری می‌شود
  • ایران جزو کشورهای برتر در سدسازی است | بهره برداری از سد و نیروگاه بزرگ ساخت ایران در سریلانکا
  • وزیر نیرو:‌ ایران جزو کشور‌های برتر در سدسازی است
  • بهره‌برداری از یکی از بزرگترین طرح‌های صادرات خدمات فنی-مهندسی ایران
  • بهره برداری از سه طرح بهداشتی، درمانی در فیروزکوه
  • بهره برداری از مرحله نخست طرح آبرسانی آتیشگاه تا پایان امسال