Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-04-29@08:47:16 GMT

خواب در این ساعت باعث سکته می‌شود!

تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۷۸۳۱۵

خواب در این ساعت باعث سکته می‌شود!

به گزارش جام جم آنلاین، این تحقیقات تأکید می‌کند: به طور منظم چرت زدن به مدت ۹۰ دقیقه در دهه شصت زندگی ممکن است خطر بروز سکته در افراد را افزایش دهد.

داده‌های به دست آمده از این مطالعه حکایت از آن دارد، افرادی که به مدت ۱.۵ ساعت یا بیشتر از آن خواب میانه روز را تجربه می‌کنند، دست کم ۲۵ درصد خود را در معرض سکته قرار می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این بررسی تأکید می‌کند: کسانی که بیش از ۹ ساعت در شب می‌خوابند نیز ۲۳ درصد بیشتر احتمال دارد دچار سکته شوند.

برای مدت طولانی پزشکان هشدار داده‌اند که کمبود خواب باعث فشار خون بالا و لخته شدن در عروق می‌شود و کارشناسان اکنون این شواهد را ثابت کرده‌اند که خواب بیش از حد نیز به همان میزان برای بدن ضرر دارد.

دانشمندان عادت‌های خواب و چرت زدن بیش از ۳۰ هزار نفر بالای ۶۰ سال را برای ۶ سال پیاپی تحت نظر قرار دادند.

آن‌ها دریافتند کسانی که بیش از یک ساعت و نیم در طول روز به طور منظم چرت می‌زدند، در مقایسه با افرادی که خواب بعد از ظهر را از زندگی خود حذف کرده‌اند، ۲۵ درصد بیشتر در معرض سکته مغزی بودند.

داوطلبانی که بیش از نه ساعت در شب می‌خوابیدند نیز در مقایسه با افرادی که هفت تا هشت ساعت خواب شبانه داشتند، در معرض خطر ۲۳ درصدی برای ابتلا به سکته مغزی بودند.

این پژوهش نشان داد، افرادی که هم خواب ظهر و هم خواب طولانی در شب دارند، ۸۵ درصد بیشتر از افراد عادی در معرض سکته مغزی هستند.

کارشناسان احتمال می‌دهند، استراحت بیش از حد ممکن است خون‌رسانی به مغز را مختل کرده و باعث ایجاد کلسترول در سرخرگ‌ها شود.

آن‌ها همچنین گفتند که چرت زدن منظم در طول روز ممکن است نشانگر یک سبک زندگی غیرفعال باشد؛ یکی دیگر از خطر‌های شناخته شده برای بروز سکته مغزی که خیلی هم رایج است.

این یافته‌ها در «Neurology»، مجله پزشکی آکادمی مغز و اعصاب آمریکایی منتشر شد.

منبع: بهداشت نیوز

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: سکته کمبود خواب خواب سکته مغزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۷۸۳۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدافع رم سکته را رد کرد و به تمرینات برگشت

به گزارش "ورزش سه"، ایوان اندیکا، مدافع تیم رم از امروز در تمرینات رم شرکت کرد. این خبر خوبی برای دانیله ده‌روسی است که می‌تواند برای آخرین هفته‌های فصل روی اندیکا حساب کند.

مدافع ساحل عاجی امروز در حالی به تمرینات گروهی بازگشت که جالوروسی‌ها تمرینات آماده سازی خود برای بازی آینده مقابل ناپولی را آغاز کرده‌اند.

یک روز پس از شکست اودینزه، اندیکا در تمرینات گروهی برنامه آماده‌سازی خود را از سر گرفت. این اولین جلسه تمرینی او پس از اتفاق ترسناک 14 آوریل بود.

او در دقیقه 70 بازی مقابل اودینزه در ورزشگاه داچیا آرنا دچار حمله قلبی شد و به سرعت راهی بیمارستان شد. اندیکا یک روز در بیمارستان بستری بود و با بررسی آزمایشات دقیق، مشخص شد مشکل خاصی وجود ندارد و مرخص شد.

با این حال که اندیکا بدون مشکل در تمریناتش را آغاز کرده، انتظار نمی‌رود این بازیکن در ترکیب رم برای بازی یکشنبه حضور داشته باشد.

دیگر خبرها

  • سردرد‌های مکرر نشانه چیست؟
  • از سکته گوش چه می‌دانید؟
  • برجسته‌ترین ویژگی‌های اپل واچ جدید
  • برای خواب خوب مقررات بگذارید
  • ببینید | تدابیر پیشگیری از خواب آلودگی بهاری
  • راهنمای تشخیص کالای اصل از تقلبی | کدام کالاها بیشتر در معرض تقلب هستند؟
  • عادت عجیب زرافه‌ها در خوابیدن؛ زرافه چطور می‌خوابد؟
  • کلید اصلی کاهش وزن مشخص شد!
  • مدافع رم سکته را رد کرد و به تمرینات برگشت
  • چرا با تاریکی هوا احساس خواب آلودگی بیشتر می‌شود؟