Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@19:00:01 GMT

برخورد با متخلفان زیست محیطی در اردبیل تشدید می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۷۹۸۶۰

برخورد با متخلفان زیست محیطی در اردبیل تشدید می‌شود

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، سعید شهند در دیدار با محیط بانان منطقه حفاظت شده انزان مشگین شهر گفت: تشدید برخورد قانونی با عوامل تخریب محیط زیست مانند ورود و چرای غیر مجاز دام اهلی، سوزاندن هر گونه ضایعات پسماند و تخلیه فاضلاب خانگی در محیط طبیعی در مناطق تحت مدیریت، در دستور کار قرار دارد و با جدیت تمام دنبال می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اهمیت کنترل پروانه‌ چرای دام‌ها در مناطق تحت مدیریت حفاظت محیط زیست استان، افزود: ممیزی مراتع با همکاری دستگاه‌های مرتبط از اولویت های اداره‌ کل محیط زیست است.

وی با بیان اینکه ورود بیش از حد دام عشایر به مراتع و مناطق تحت مدیریت باعث تخریب مناطق طبیعی می شود، اظهار کرد: این اقدام جرم محسوب شده و با متخلفان برخورد قضایی و قانونی خواهد شد.

مدیرکل محیط زیست استان اردبیل با اشاره به هزینه‌های جبران‌ناپذیر تخریب محیط زیست بیان کرد: حفظ محیط زیست تنها بر عهده یک سازمان نیست و سایر دستگاه‌ها نیز باید در این رابطه به وظایف خود عمل کنند.

شهند از علاقه‌مندان و دوستداران طبیعت خواست، هرگونه تخلف زیست محیطی مانند ایجاد آلودگی‌های زیست محیطی، شکار و صید غیرمجاز و تخریب طبیعت را از طریق سامانه ارتباطات مردمی ۱۵۴۰ گزارش دهند.

به گزارش ایرنا، مجموع مناطق تحت مدیریت حفاظت محیط زیست استان اردبیل به وسعت ۱۷۳ هزار هکتار، شامل چهار منطقه حفاظت شده آق داغ، نئور، انزان و مغان و دو اثر طبیعی ملی، شامل اثر طبیعی ملی سبلان و غار یخکان است.

برچسب‌ها عملکرد زیست محیطی اداره کل حفاظت محیط زیست اردبیل استان اردبیل تخریب محیط زیست

منبع: ایرنا

کلیدواژه: عملکرد زیست محیطی اداره کل حفاظت محیط زیست اردبیل استان اردبیل عملکرد زیست محیطی اداره کل حفاظت محیط زیست اردبیل استان اردبیل تخریب محیط زیست اخبار کنکور مناطق تحت مدیریت زیست محیطی محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۷۹۸۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت تدوین دستورالعمل واحد فعالیت محیط زیستی در سطح محلات

به گزارش خبرگزاری مهر، حلیا سادات حسینی در نشست هم اندیشی دبیران محیط زیست مناطق ۲۲ گانه که با حضور رئیس کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران برگزار شد؛ با اشاره به اهمیت بررسی ابعاد زیست محیطی و جایگاه محیط زیست شهری در زندگی روزمره شهروندان گفت: امروزه توجه به مسائل زیست محیطی در برنامه ریزی‌ها، فعالیت‌ها و اقدامات توسعه در شهرها می‌تواند گامی مؤثر در جهت بهبود وضعیت محیط زیست و در نتیجه ارتقا سطح کیفیت زندگی شهروندان باشد.

حسینی از دبیران خانه‌ها و کانون‌های محیط زیست مناطق به عنوان رابطین بین مجموعه مدیریت شهری و شهروندان یاد کرد.

وی در ادامه خطاب به دبیران محیط زیست مناطق ۲۲ گانه با بیان اینکه فعالیت دبیران محیط زیست به عنوان سفیران محیط زیستی در سطح مناطق می‌تواند با شناسایی چالش‌ها و معضلات محیط زیستی در سطح منطقه بسیار راهگشا باشد گفت: شما می‌توانید با تعیین راهکار مؤثر در جهت مدیریت، زمینه ساز ارتقای کیفیت محیط زیست شهری شد.

کد خبر 6090290 علی قدمی

دیگر خبرها

  • زنده گیری بلدرچین‌ها برای ورود به معرکه شرط بندی/دستگیری باند تبعه افغان
  • ثبت نخستین تصاویر از پلنگ ایرانی در زیستگاه‌های لرستان + فیلم
  • ثبت نخستین فیلم از پلنگ ایرانی در زیستگاه‌های لرستان
  • تلاش برای احیای کامل تالاب نئور
  • رده‌بندی مناطق حفاظتی محیط‌زیست 
  • ضرورت تدوین دستورالعمل واحد فعالیت محیط زیستی در سطح محلات
  • دستگیری متخلفان شکار و صید در مازندران
  • فقط نیمی از پسماند پزشکی هرمزگان اصولی دفع می‌شود
  • مدیریت پسماندها خیلی از مشکلات محیط زیست را برطرف می‌کند
  • برخورد قضایی با کشاورزانی که بقایای محصولات را می‌سوزانند