Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@07:19:44 GMT

۱۳۰ هکتار در دامغان زیر کشت محصولات زیر پوشش پلاستیکی رفت

تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۷۹۹۳۹

۱۳۰ هکتار در دامغان زیر کشت محصولات زیر پوشش پلاستیکی رفت

حسن صرفی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: شهرستان دامغان با توجه به قرار گرفتن در منطقه کویری و کم آب می‌تواند در اجرای طرح کشت زیرپلاستیکی بسیار موفق باشد. 

وی خاطر نشان کرد: صرفه‌جویی در مصرف آب از طریق جلوگیری از تبخیر سطحی خاک و حفظ رطوبت در عمق خاک از ویژگی های مهم این نوع کشت است. 

صرفی اضافه کرد: خربزه، عمده محصول جالیزی زیرپلاستیکی در این شهرستان است که در منطقه فرات، حومه، امیریه و منطقه دامنکوه کشت می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی بیان کرد: از اوایل تیر ماه برداشت محصول خربزه زیرپلاستیکی آغاز می‌شود که برداشت ۲۰ تن محصولات جالیزی در هر هکتار پیش‌بینی می‌شود. 

صرفی ادامه داد: زودرس بودن محصول، عرضه خارج از فصل به بازار فروش با قیمت مناسب، کاهش هزینه‌های تولید، کاهش علف‌های هرز، کاهش مصرف نهاده‌ها و امکان کاشت دوم برخی محصولات پس از برداشت از مزایای کشت محصولات جالیزی به روش زیرپلاستیکی است. 

وی به مزایای کشت زیرپلاستیکی اشاره کرد و اظهارداشت: عدم جمع‌آوری به موقع و باقی ماندن بقایای نایلون در زمین و ایجاد آلودگی در محیط زیست به علت تخریب ناپذیر بودن، ایجاد اختلال در رشد و نمو گیاه با قرار گرفتن بخشی از پلاستیک‌ها در زیر خاک از معایب طرح است. 

رییس اداره تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی دامغان گفت: جهاد کشاورزی در کنار تقویت این نوع کشت، به صورت ویژه بر لزوم جمع‌آوری پلاستیک ها در پایان کشت و پرهیز از رها کردن آنها در طبیعت تأکید دارد. 

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی کشاورزی اراضی کشاورزی آلودگی پلاستیکی دامغان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی کشاورزی اراضی کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی کشاورزی اراضی کشاورزی آلودگی پلاستیکی دامغان اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۷۹۹۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گوجه فرنگی شهرستان مهر در راه بازار‌های جهانی


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مهر گفت: با آغاز برداشت گوجه فرنگی از ۲۵۰ هکتار مزارع این شهرستان پیش بینی می‌شود، ۱۰ هزار تن محصول برداشت و به بازار‌های داخلی و خارجی ارسال و صادر شود.
مجید صفری بیان کرد: ۱۰ تن محصول تولید شده گوجه فرنگی از مزارع شهرستان مهر به کشور امارات متحده عربی صادر می شود.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مهر گفت: کشاورزانی که قصد صادرات محصول تولیدی خود را دارند باید از طریق سامانه سانکا و کشاورزانی که قصد فروش محصول خود را در بازار‌های داخلی دارند از طریق سامانه سبک ،  اطلاعات خود را ثبت و کد شناسه سلامت محصول دریافت کنند.

دیگر خبرها

  • ۷۰ درصد پنبه کشور در گلستان تولید می شود
  • پیش بینی تولید بیش از ۸۰۰۰۰ تن محصول گندم از شهر خوشه‌های طلایی
  • تولید کلزا به ۲۵۰ هزارتن می‌رسد
  • برداشت ۱۳ هزار تن سیر از اراضی زارعی دزفول
  • خسارت جبران‌ناپذیره بهره‌برداران به دلیل کشت غیراصولی پسته
  • خسارت خشکسالی به ۱۴۰ هزار هکتار محصول گندم بوشهر
  • پیش‌بینی برداشت ۶۰۰۰ تن کلزا در مزارع لرستان
  • از برداشت موز تا گرده افشانی نخیلات در فارس
  • از برداشت موز گلخانه‌ای تا گرده افشانی نخیلات در فارس
  • گوجه فرنگی شهرستان مهر در راه بازار‌های جهانی