Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-28@21:43:45 GMT

دولت در برگزاری مجامع دخالت می کند

تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۸۵۴۶۲

دولت در برگزاری مجامع دخالت می کند

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، زهرا جمکران، مدیرعامل شرکت تعاونی شماره ۳ شهرستان قم با تاکید بر اینکه انتخابات اعضای هیات مدیره سهام عدالت، بزرگترین انتخابات اقتصادی کشور است، اظهار کرد: این مجامع باید طبق آیین‌نامه و قانون تجارت برگزار شود. شورای عالی بورس در آیین‌‌نامه آزادسازی سهام عدالت  مصوب کرده است که برای برگزاری مجامع به صورت الکترونیک ابتدا اساس‌نامه‌ای تدوین شود و مجمع طبق اساس‌‌نامه جدید برگزار شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در این مورد مکاتبات زیادی با دفتر مقام معظم رهبری صورت گرفته و دفتر ایشان تاکید کرده‌اند که فرایند برگزاری مجامع سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت باید به سرعت ولی به ترتیب تصویب اساس‌نامه و بعد انتخابات هیات مدیره برگزار شود. طبق قانون تجارت هیات رییسه باید در زمان برگزاری مجامع انتخاب شود. یعنی سهام‌داران حاضر می‌شوند و بعد از اینکه به حد نصاب رسیدند، هیات رییسه از میان سهام‌داران انتخاب می‌شود. در حالی که اکنون شاهد این هستیم که دولت وارد شده و هیات رییسه کاملا دولتی است. مدیر کل اقتصاد و دارایی استان‌ها، رییس ستاد شدند و دبیر ستاد نیز معاونت‌های اقتصادی استانداری هستند. ناظرین هم رؤسای اتاق بازرگانی و اتاق تعاون استان هستند که از طریق وزرات‌خانه انتخاب شده‌اند.

مدیرعامل شرکت تعاونی شماره ۳ شهرستان قم تاکید کرد: در حالی که شرکت‌های سرمایه‌گذاری از مقوله حاکمیت شرکتی است و هیات رییسه نباید قبل از مجمع انتخاب شود و  دولتی باشد. دولت دخالت بزرگی انجام می‌دهد که این موضوع  اخیرا در کمیسیون اقتصادی مجلس با وزارت‌خانه مطرح شده است. برگزاری مجامع با این شتاب‌زدگی، درحالی که بسیاری از سهام‌داران اصلا در جریان این انتخابات نیستند، درست نیست. حتی برخی از سهام‌داران با وجود اینکه سجامی شده‌اند، در جریان نیستند. اگر مجمع در جلسه نخست به حدنصاب نرسید، در جلسه دوم با هر میزان سهام‌دار برگزار خواهد شد و پنج سهام‌دار هم می‌توانند تکلیف هیات مدیره شرکت را مشخص کنند!

شورای عالی بورس مجاز به برگزاری انتخابات است

این مباحث درحالی مطرح می‌شود که حسین فهیمی، مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی چندی پیش درمورد اعتراض به نحوه انتخابات و برگزاری مجامع شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت گفته بود که تنها مرجع مقررات‌گذاری شورای عالی بورس است و ابلاغیه مقام معظم رهبری این اجازه را به شورای عالی بورس داده که در این باره تصمیم بگیرد و تمام مصوبات شورای عالی بورس هم منتشر شده و هیچ یک از آنها محرمانه نیست. این درست نیست که اول مردم را پای سیستم می‌آوریم تا هیات رییسه انتخاب کنند و بعد بگوییم در انتخابات تعیین اعضای هیات مدیره شرکت کنند. باید توجه داشته باشیم هیات رییسه فقط برای چند ساعت ایفای نقش می‌کنند و ذی‌نفع هم نیستند و تخلفی هم در این باره صورت نگرفته است.

پربیننده ترین نمای پایانی بورس(۲۱اردیبهشت۱۴۰۰) / شاخص کل با رشد حدود ۲۲هزار واحدی به معاملات پایان داد نرخ ارز را باید بازار تعیین کند / کاری می کنم بخش خصوصی بدون رانت واکسن وارد کند گزارش بورس ٢٠ اردیبهشت ۱۴۰۰ نمای بورس امروز (۲۱ اردیبهشت) / شاخص کل ۱۸هزار واحد رشد کرد اطلاعیه شرکت فرابورس پیرامون تغییر دامنه نوسان و حجم مبنا

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: انتخابات سهام عدالت شورای عالی بورس برگزاری مجامع سهام عدالت هیات رییسه سهام داران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۸۵۴۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست نامزدهای دور دوم انتخابات با رئیس هیات نظارت بر انتخابات خوزستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان ، رئیس ستاد انتخابات خوزستان در این نشست گفت : تبلیغات نامزدها دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان باید در چارچوب قانون انجام شود .

ابوالحسن معماری افزود : در این نشست  ابهامات و سوالات  نامزدهای دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان خوزستان در خصوص تبلیغات و مقررات انتخابات مورد بررسی قرار گرت .

همچنین در این نشست نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی به بیان نظرات و پیشنهادات خود پرداختند .

دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان خوزستان برای تعیین نمایندگان دو نماینده حوزه انتخابیه آبادان و نماینده حوزه انتخابیه رامهرمز و رامشیر در روز بیست و یکم اردیبهشت ماه برگزار می شود.

دیگر خبرها

  • آتش بازی سهامدار عمده در شرنگی
  • رضوانی عضو هیات رئیسه ورزش‌های آبی جهان شد
  • سود مرحله سوم سهام عدالت کی واریز می‌شود؟
  • نشست نامزدهای دور دوم انتخابات با رئیس هیات نظارت بر انتخابات خوزستان
  • بودجه گروگان بورسی‌ها
  • دارندگان سهام عدالت برای دریافت سود عجله کنند / فرصت یک هفته‌ای برای دریافت معوقات سود سهام عدالت
  • بودجه گروگان بورسی‌ها/زنگنه:کاهش معافیت‌های مالیاتی بدعت است
  • مبلغ دقیق مرحله سوم سود سهام عدالت / مرحله سوم سود سهام عدالت کی واریز می‌شود؟
  • یک ایرانی عضو هیات رئیسه ورزش‌های آبی جهان شد
  • خبر مهم درباره واریز سود سهام عدالت | جیب دارندگان سهام عدالت پرپول می‌شود