Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-07@17:19:22 GMT

بیشترین تغییر مالکیت حقیقی و حقوقی در بورس +جدول

تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۸۶۱۴۹

بیشترین تغییر مالکیت حقیقی و حقوقی در بورس +جدول

افراد حقیقی در بورس امروز ۴۱۰میلیارد تومان از بازار سهام خارج کردند که بیشترین خروج پول حقیقی از بورس یا فرابورس مربوط به گروه بانک‌ها و موسسات اعتباری و همچنین سهام وتجارت بود.

به گزارش سرویس بورس مشرق، حقوقی‌ها امروز حدود ۴۱۰میلیارد تومان وارد بازار سهام کردند. ارزش کل معاملات خرد سه هزار و ۱۳۰میلیارد تومان بود، اشخاص حقوقی ۲۷درصد یعنی ۸۳۰میلیارد تومان سهام خریدند و مازاد خریدشان ۱۳درصد از کل معاملات شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشترین تزریق پول حقوقی به بورس و فرابورس در سه گروه «بانک‌ها و موسسات اعتباری»، «محصولات شیمیایی» و «فلزات اساسی» رقم خورد در حالی که برآیند معاملات گروه‌های «فرآورده‌های نفتی» و  «قند و شکر» به نفع حقیقی‌ها تمام شد.

بیشتر بخوانید:

پایان کار سبز بورس؛ شاخص کل صعودی شد

سه نماد «وتجارت»، «فولاد» و «فملی» لقب بیشترین افزایش سهام حقوقی را به خود اختصاص دادند، توجه حقیقی‌ها نیز بیشتر به «شبندر»، «ذوب» و «فجر» معطوف بود.

مالکیت حقوقی در ترکیب سهامداری بانک تجارت حدود ۳۰میلیارد تومان افزایش یافت و از سوی دیگر سهامداران حقیقی پالایش نفت بندرعباس با برتری حدود ۴۵میلیارد تومانی ابتکار عمل را در دست گرفتند.

امروز افزایش سهام حقیقی‌ها در ۱۸نماد و افزایش سهام حقوقی‌ها در ۹۶نماد به بیش از یک میلیارد تومان رسید که جمع تغییر مالکیت دسته اول ۱۱۰میلیارد تومان و تغییر مالکیت دسته دوم ۴۹۰میلیارد تومان بود.

منبع:اقتصادآنلاین

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا انفجار افغانستان فلسطین بورس بازار بورس شاخص بورس بورس تهران فرابورس اخبار بورس سازمان بورس و اوراق بهادار حقیقی و حقوقی بازار بازار سرمایه بازار سهام سهام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۸۶۱۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۷ هزار و ۶۴۸ واحدی شاخص کل بورس

در انتهای معاملات امروز سه شنبه (۱۸ اردیبهشت) بازار سرمایه، شاخص کل بورس با کاهش ۷ هزار و ۶۴۸ واحدی در ارتفاع ۲ میلیون و ۲۳۱ هزار واحدی قرار گرفت. فارس، شبندر و شتران سه نمادی بودند که بیشترین تاثیر را در شاخص داشتند. ذوب، کساپا و شستا سه نماد پرتراکنش بودند. شاخص کل هم وزن نیز با کاهش ۲ هزار و ۷۶۰  واحدی روی پله ۷۴۱ هزار و ۳۴۴ واحدی قرار گرفت.

برترین گروه صنعتی بورس و فرابورس

امروز خودرو بیشترین ارزش معامله را با مبلغ ۲۱۲ میلیارد تومان به خود اختصاص داد. همچنین فلزات اساسی و شیمیایی‌ها در رتبه‌های بعدی ارزش معاملات قرار داشتند.

بیشترین ارزش و حجم معاملات سهام در بورس

فملی ۲، افران و فیروزا بیشترین ارزش معامله و نماد‌های ذوب، فملی ۲ و تکاردان ۲ بیشترین حجم معامله را در بورس تهران تجربه کردند.

اراد ۱۲۵۴، اراد ۱۰۷  و اعتماد بیشترین ارزش معامله و نماد‌های اونیکس ۲، اونیکس و پاداش ۲ بیشترین حجم معامله را در فرابورس تجربه کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بورس

دیگر خبرها

  • بانک دی در مسیر کاهش شناوری سهم و افزایش سرمایه نقدی
  • ماجرای سهام کارگران چیست؟
  • فروش میلیاردی دو کد در خوساز
  • کاهش ۷ هزار و ۶۴۸ واحدی شاخص کل بورس
  • ۲۹۶ میلیارد تومان نقدینگی از بازار سهام خارج شد
  • تشریح اقدامات سازمان بورس بعد از وقایع اردیبهشت سال گذشته
  • بانک دی در مسیر کاهش شناوری سهم و افزایش سرمایه نقدی 
  • افزایش شرکت های بورسی در کرمانشاه
  • زمان ارسال اظهارنامه مالیات عملکرد اشخاص حقوقی و شرکت‌ها
  • پیش‌بینی بورس در هفته سوم اردیبهشت ۱۴۰۳/ پیشتازی فولادی‌ها و پالایشی‌ها در این هفته