Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری حامی شرکت‌هایی است که در تلاش هستند تا بازار داخلی محصولات آرایشی و بهداشتی کشور را رونق دهند. محصولاتی که تنور گرمی دارند و سال‌ها است بازار پررونق آن در اختیار دیگر کشورها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اتفاق باعث شده که محصولات غیرقانونی و قاچاق نیز به وفور وارد کشور شود.

اما تولید داخلی این محصولات که ارتباطی مستقیم با سلامتی افراد جامعه دارد می تواند در کنار تامین سلامت مصرف کنندگان نقشی جدی در رونق اقتصادی کشور داشته باشد. به گونه‌ای که ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اعلام کرده در یک برنامه 5 ساله، قرار است 20 ماده اولیه محصولات آرایشی و بهداشتی در کشور تولید شود. محصولاتی استاندارد که با کمک توان و تخصص شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق این حوزه به تولید می رسد و روانه بازار خواهد شد.

این برنامه 5 ساله که در قالب 20 پروژه ملی در حال اجرا است، می تواند 600 میلیون دلار ارزش افزوده برای کشور به ارمغان آورد و برای 400 نفر نیز اشتغال زایی کند. از جمله این مواد اولیه و کاربردی مورد نیاز در ساخت محصولات آرایشی و بهداشتی می توان به موادی چون ویتامین آ پالمیتات، آسکوربیل پالمیتات، آسکوربیل تترا پالمیتات، آسکوربیل گلوکزید و کوجیک اسید دی پالمیتات اشاره کرد.

در این برنامه تلاش می شود تا مواد اولیه حوزه آرایشی که بر پایه پالمتیک اسید یا ایزوپالمتیک هستند و تنوع و حجم بالایی از مصرف و ارزبری را دارند، توسط شتابدهنده‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان به تولید برسد.

 

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: آرایشی و بهداشتی آرایشی و بهداشتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۸۷۲۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمل ریلی محصولات مجتمع فولاد مبارکه تا ۱۰ میلیون تن در سال

تین نیوز

در جلسه ای که با حضور مدیر کل بازرگانی داخلی شرکت راه آهن، مدیر کل سیر و حرکت راه آهن، مدیرکل راه آهن اصفهان، مدیر بخش حمل و نقل مجتمع فولاد مبارکه و مدیر عامل شرکت توکا ریل برگزار شد، افزایش حمل مواد اولیه و محصولات مجتمع تا ۱۰ میلیون تن برنامه ریزی شد.

به گزارش تین نیوز به نقل ریل نیوز، عابدین هادی نژاد مدیرکل بازرگانی داخلی هدف از این نشست را افزایش حمل ریلی مواد اولیه به فولاد مبارکه و محصولات فولادی برای صادرات از این مجتمع ذکر کرد و گفت: موضوعات مختلفی در زمینه ارتقاء و بهبود همکاری های سه جانبه بین شرکت راه آهن، شرکت فولاد مبارکه و شرکت حمل و نقل ریلی فعال در حمل و نقل ریلی محمولات مجتمع در این جلسه مورد بحث و بررسی قرار گرفتند.

هادی نژاد افزود: در این نشست عوامل موثر در سرعت بازرگانی محمولات این شرکت در مسیرهای مختلف مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد نظارت و پیگیری لازم برای اجرای صحیح طرح قطار باری کامل، شناسایی و رفع مشکلات اجرای آن از جمله رعایت دستورالعمل های بارگیری و باربندی محصولات فولادی، حذف توقف های غیر ضروری در سطح ادارات کل مناطق و … از سوی طرفین انجام شود.

وی گفت: این جلسه گام مهمی برای تقویت همکاری های این دو صنعت است و انتظار داریم نتایج آن را در پایان سال ۱۴۰۳ در قالب افزایش حمل مواد اولیه و همچنین حمل محصولات تولیدی این مجتمع به مقاصد مختلف و رضایت مندی مشتری شاهد باشیم. در این راستا برنامه ریزی شده است حمل مواد اولیه و محصولات مجتمع تا ۱۰ میلیون تن افزایش داشته باشد.

مدیرکل بازرگانی داخلی راه آهن گفت: شرکت فولاد مبارکه بزرگ ترین و مهم ترین تولیدکننده فولاد کشور است و نقش کلیدی در صنعت ریلی کشور دارد. این شرکت در حمل مواد اولیه و محصولات خود در شبکه ریلی در رتبه اول قرار داشته و با حمل حدود ۷.۸ میلیون تن بار (۵.۳ هزار میلیارد تن کیلومتر) در سال ۱۴۰۲حدود ۲۱ درصد از کل حمل ریلی بخش داخلی را پوشش می دهد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • از ۱۰ برند رژ لب تا مکمل تقویتی مو ؛ این محصولات را نخرید، تقلبی است 
  • شناسه دار شدن محصولات آرایشی و بهداشتی
  • حمل ریلی محصولات مجتمع فولاد مبارکه تا ۱۰ میلیون تن در سال
  • بخش تحقیق و توسعه شرکت آوان بهمن شیمی افتتاح شد
  • قاچاق چالش عمده در حوزه محصولات آرایشی و بهداشتی است
  • نوآوری و کیفیت در مسیر سلامت؛ با حضور وزیر علوم تحقیقات و فناوری بخش تحقیق و توسعه شرکت آوان بهمن شیمی افتتاح شد
  • با حضور وزیر علوم تحقیقات و فناوری بخش تحقیق و توسعه شرکت آوان بهمن شیمی افتتاح شد
  • شرکت‌های دانش‌بنیان صنایع معدنی گرد هم می‌آیند
  • مالکیت فکری ستون اصلی «اقتصاد دانش بنیان»
  • ربات صنعتی ایران ساخت با هفت درجه آزادی طراحی شد