Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@14:07:02 GMT

ثبت نام ۱۰۴۰ اثر در هشتمین جشنواره ملی نقش تن پوش

تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۸۷۶۹۴

ثبت نام ۱۰۴۰ اثر در هشتمین جشنواره ملی نقش تن پوش

به گزارش خبرگزاری مهر، امین مختاری دبیر هشتمین جشنواره ملی نقش تن پوش همزمان با پایان مهلت ارسال اثار، از استقبال گسترده مخاطبان و ثبت‌نام ۱۰۴۰ اثر در این دوره از جشنواره خبر داد.

وی ادامه داد: تعداد آثار دریافتی این دوره برای اولین بار طی ادوار این جشنواره به ۱۰۰۰ اثر رسیده و نسبت به دوره قبل نیز از رشد ۵۰ درصدی برخودار بوده که این استقبال علی‌رغم شرایط ناشی از شیوع بیماری کوید ۱۹، نشان از انگیزه جامعه جوان و خلاق هنرمند نسبت به فعالیت‌ هنری و اشتغال در این عرصه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



دبیر جشنواره ملی نقش تن‌ پوش ضمن ابراز امیدواری در خصوص افزایش سطح کیفی آثار جشنواره در این دوره، توضیح داد:‌ برای دستیابی به کیفیت مطلوب اثار، در این دوره داوری دو مرحله‌ای تدارک دیده شده است. به این معنی که ابتدا آثار جهت شرکت در نمایشگاه داوری اولیه می‌شوند. پس از این مرحله مشاورانی از اساتید و هنرمندان برجسته به منتخبین مرحله اول جهت بهبود اجرای نهایی اثر معرفی خواهند شد. سپس بعد از اجرای نهایی آثار داوری نهایی و انتخاب برگزیدگان جشنواره صورت خواهد پذیرفت.

وی در ادامه افزود: در صورت تمایل شرکت‌کننده منتخب داوری مرحله اول، او می‌تواند از مشاوره این اساتید بهره ببرد و دبیرخانه جشنواره تلاش کرده تا با استفاده از روش داوری دو مرحله‌ای و بهره‌ گرفتن از نظرات متخصصان این رشته در جهت ارتقای کیفیت آثار جشنواره گام بردارد.

مختاری در خصوص مزایای این روش ابداعی دوره هشتم جشنواره تصریح کرد:‌ با پیاده‌سازی این روش، ضمن ساماندهی مطلوب اثار رسیده به دبیرخانه؛ از تحمیل هزینه اضافی در خصوص اجرای اثر برای آن دسته از شرکت‌کنندگانی که به دلیل کیفیت کمتر نسبت به بقیه آثار امکان ورود به نمایشگاه را پیدا نمی‌کنند، جلوگیری می‌شود.

دبیر جشنواره هشتم نقش تن‌پوش در مورد اعلام نتایج داوری اولیه گفت: طی روزهای ابتدایی خردادماه آتی، اسامی منتخبین داوری مرحله اول و زمان در نظر گرفته شده برای اجرای نهایی طرح‌ها اعلام خواهد شد. همچنین با این افراد از جانب دبیرخانه تماس گرفته می‌شود تا در صورت تمایل، به یکی از مشاورین جشنواره معرفی شوند.

هشتمین جشنواره نقش تن پوش به همت معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی هنر و با مشارکت اتحادیه پوشاک و حمایت معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانوده، معاونت فرهنگی وزات علوم، کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور، دانشگاه ها و دانشکده های هنری، ستاد فناوری های نرم و هویت ساز و به دبیری امین مختاری در مرداد۱۴۰۰ برگزار خواهد شد.

کد خبر 5210830

منبع: مهر

کلیدواژه: جهاد دانشگاهی اتحادیه پوشاک کشور امین مختاری تجدید چاپ تازه های نشر موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران ترجمه ادبیات داستانی رمان ایرانی محمدرضا باطنی روز قدس نقد کتاب دعا و نیایش انتشارات علمی و فرهنگی انتشارات سوره مهر نشر مرکز رایزنی فرهنگی نقش تن پوش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۸۷۶۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتشار فراخوان بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان تهران

فراخوان بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان تهران با موضوعِ ویژه‌ی جوانی جمعیت و فرزندآوری منتشر شد. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و انجمن هنرهای نمایشی استان تهران با همکاری اداره کل هنرهای نمایشی و بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان‌های استان تهران در راستای تحقق شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»، بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان تهران را آبان ماه در پردیس تئاتر تهران و شهرستان‌های استان برگزار می‌کند.

تئاتر ایثار در گلستان

موضوع ویژۀ این دوره جشنواره جوانی جمعیت و فرزندآوری است و استحکام بنیان خانواده با تأکید بر جایگاه زن، عفاف و حجاب،  تأکید بر هویت ملی ایرانی براساس سه عنصر اصلی مسلمان‌بودن، انقلابی‌بودن و عمق تاریخی طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب، تأکید بر امیدآفرینی و نشاط اجتماعی، موضوعات شهر و شهروندی با تکیه بر اخلاق،  معرفی و شرح زندگانی شخصیتهای مهم ملی، علمی و مذهبی، جهاد تبیین، ایثار و ارزش‌های جبهۀ انقلاب و مقاومت، آسیبهای اجتماعی،  ضرورت وحدت و یکپارچگی ملی، مذهبی و قومی و  جهش تولید با مشارکت مردم از دیگر اولویت‌های موضوعی این رویداد هنری هستند.

بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان تهران  شامل بخش مسابقه تئاتر استان تهران، ایثار، نهال (ویژۀ آموزشگاه‌های هنرهای نمایشی شهرستان‌های استان تهران)، تئاتر خیابانی، لبخند (آثار کمدی، طنز و نمایش‌های آئینی و سنتی)، تئاتر کودک و نوجوان، نمایشنامه‌نویسی و کارگاه‌های آموزشی است که تمامی بخش‌های جشنواره، به استثنای کارگاه‌های آموزشی، به شکل رقابتی برگزار می‌شود.

بر اساس گاه‌شمار جشنواره، گروه‌های متقاضی شرکت در جشنواره، تا 31 خردادماه فرصت دارند با مراجعه به درگاه تئاتر استان تهران در تارنمای ایران تئاتر (به آدرس Tehran.theater.ir) در این رویداد هنری ثبت نام کنند.
ارزیابی آثار این دوره از جشنواره تئاتر استان تهران 31 مرداد تا 9 شهریور خواهد بود  آثار برگزیده  از  25 شهریور تا 4 آبان در شهرستان‌‌ها اجرا خواهند شد.
بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان تهران از 9 تا 16 آبان به دبیری امیرحسین شفیعی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • انتشار فراخوان بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان تهران
  • راه‌یافتگان نهایی هشتمین جشنواره طنزپهلو معرفی شدند
  • برگزاری نخستین جشنواره "فیلم رضوان" نوآوری این دوره از جشنواره امام رضا (ع) است
  • همکاری سازمان عقیدتی سیاسی ارتش و اداره کل هنرهای نمایشی برای تولید آثار نمایشی
  • اجرای آثار جشنواره تئاتر ایثار در شهر‌های استان گلستان
  • تفاهم تولید آثار نمایشی مشترک و حمایت از نمایشنامه‌های برتر منعقد شد
  • آغاز نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی در آذربایجان غربی
  • تفاهم ارتش واداره‌کل هنرهای نمایشی درحمایت از نمایشنامه‌های برتر
  • اجرای آثار جشنواره تئاتر ایثار در شهرهای استان گلستان
  • هشتمین دوره توانمندسازی و هم افزایی مدیران گام دوم انقلاب اسلامی