Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@21:50:28 GMT

محکومیت سکوت نهادهای بین الملل در خصوص شهادت دختران افغان

تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۸۹۵۱۲

محکومیت سکوت نهادهای بین الملل در خصوص شهادت دختران افغان

به گزارش خبرگزاری مهر، هسته بین الملل خواهران بسیج دانشجویی استان همدان در بیانیه‌ای نسبت به فاجعه کشتار دختران دانش آموز در افغانستان واکنش نشان داد.

در این بیانیه آمده است:

بار دیگر حادثه‌ای تروریستی در افغانستان، زخمی تازه را بر قلوب مسلمین نشاند، زخم‌هایی که هربار با کمرنگ شدن آن حادثه‌ای دیگر را در پی دارد و این بار مظلومیت خواهران و برادرانمان، در کشور همسایه بیشتر به چشم می‌خورد، چرا که سکوتی مرگ‌بار جهانیان را فرا گرفته و در خواب غفلت فرو برده است و اینگونه واژه انسانیت از معنا تهی می‌شود، آنقدر که دیگر چشمی شاهد این جنایات نیست و گوشی صدای حق را نمی‌شنود، آنقدر که دیگر نمی‌بینند دخترانی که با خون می‌نویسند: فردا از ماست، اگر بگذارید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صدای مظلومانه مادرانی که اکنون با اشک افطار می‌کنند، در این رمضان خونینی که برایشان رقم خورد را چه کسی می‌شنود؟

این چنین رد خون دخترانمان از مدرسه موعود و کوثر دانش و سیدالشهدا در دشت برچی، تمام شعارهای پوچ مدعیان آزادی را زیر سوال می‌برد، این خون‌های ریخته شده اکنون گواه تمام اهداف شومی است که در جغرافیای خاورمیانه توسط دست نشانده‌های غربی در منطقه پیاده می‌شود!

میان این ظلم‌هایی که بی رحمانه بر پیکره بی‌روح خاورمیانه می‌جهد، میان انبوه دردهایی که به جان آدمیان این سرزمین‌ها می‌ریزد و دست‌هایی که هر باربا اشک به سوی آسمان می‌رود و قلب‌هایمان را به هم پیوند می‌زند باید بار دیگر فریاد زد: به کدامین گناه؟

سازمان ملل و سازمان‌های جهانی و نهادهای بین‌المللی حاضر در افغانستان که در نهایت به ابراز هم‌دردی بسنده می‌کنند، هیچ نقشی در انعکاس این خشونت‌های ظالمانه ندارند و سکوتی در جهان حاکم می‌شود که انگار این مرزهای جغرافیایی است که ما رنگین پوستان را از هرجهت متمایز می‌سازد.

در مظلومیت این مردمان همین بس که صدایی همراه با این اقلیت‌هایی قومی نیست! قوم هزاره‌ها که اکثریت جمعیت شیعیان افغانستان را به خود اختصاص می‌دهند هربار شاهد در خون غلتیدن فرزندان خود هنگام بازگشت از این مدارس هستند.

این حملات تروریستی که هربار داغی بر قلب‌هایمان می‌نشاند بار دیگر اهداف شوم طالبان، داعش و سیاست‌های پشت‌پرده این عناصر را آشکار می‌کند، تا با ایجاد رعب و وحشت در دل مردم این سرزمین با افزایش حملاتی در مدارس، اماکن مذهبی حکومت را تحت فشار برای خواسته‌هایشان قرار دهند.

هسته بین‌الملل خواهران ناحیه بسیج دانشجویی همدان، هم‌دردی و حمایت خود را از مردم مظلوم افغانستان اعلام می‌دارد، امید است عموم مردم به ویژه دانشجویان و رسانه‌های ملی نسبت به این اقدامات وحشیانه بی‌تفاوت نبوده و در محکومیت این جنایانت سهیم باشند.

کد خبر 5210824

منبع: مهر

کلیدواژه: همدان بسیج دانشجویی همدان طالبان ویروس کرونا بوشهر عید سعید فطر واکسن کرونا انتخابات 1400 آمار کرونا کرمانشاه گرگان شیوع کرونا نماز عید سعید فطر اردبیل عکس استانها فطریه بسته معیشتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۸۹۵۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سردار رادان: در طرح نور به‌دنبال حجاب و عفاف و صیانت از دختران و خواهران خودمان هستیم/ شهادت می‌دهم که رئیس قوه قضائیه در حمایت از طرح حجاب و عفاف مردانه کنار ما بوده/ شهادت می‌دهم رئیس‌جمهور از ما حمایت کرده است

به گزارش جماران؛ فرمانده فراجا گفت: موضوع حفاف و حجاب را کاملا فرهنگی و اجتماعی می‌بینیم اصلاً امنیتی و انتظامی نمی‌بینیم آن کسی که این شبهه را می‌آورد می‌خواهد مردم را در برابر واژه‌ای قرار دهد که از اساس غلط و بی خود است.

احمدرضا رادان فرمانده فراجا امروز ششم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در حرم مطهر حضرت معصومه (س) گفت:  زمانی که چشم مردم به بی حیایی عادت کند آرام آرام غیرت گرفته می‌شود یعنی محیط برای فرد بیننده عادی می‌شود. 

فرمانده فراجا افزود: زمانی که محیط برای مردان و زنان با غیرت ما عادی بشود یعنی  یک ارزش در جایی قرار می‌گیرد که بی‌ارزش‌ترین ارزش‌ها از منظر دین قرآن  و اسلام است  و می‌بینیم که برخی از افراد در این موارد اظهار نظر می‌کنند که معمولاً آن افراد باید مروج دین و فرهنگ حجاب و عفاف باشند. 

وی ادامه داد: زمانی که بی‌ارزشی به عنوان ارزش معرفی می‌شود هر فردی میتواند مدافع امر بی ارزشی باشد که ارزش شده است.

 رادان گفت: مگر دختران این سرزمین دشمن ما هستند هرگز! 

 این‌ها دختران ما هستند که مورد هدف هجمه دشمن قرار گرفتند.

فرمانده فراجا ادامه دا‌د: ما فقط مشغول حفظ و صیانت از دختران میهن اسلامی خود هستیم از دخترانی که مادران آینده این مرز و بوم هستند مادران آینده‌ای که باید رزمنده و شجاع پرور باشند.

وی افزود: سوال پیش رو که  همیشه به ما  تهمت می‌زند این است که آیا حجاب یک مسئله امنیتی است من میگویم هرگز رسما بدانید موضوع حفاف و حجاب را کاملا فرهنگی و اجتماعی می‌بینیم اصلاً امنیتی و انتظامی نمی‌بینیم آن کسی که این شبهه را می‌آورد می‌خواهد مردم را در برابر واژه‌ای قرار دهد که از اساس غلط و بی خود است.

فرمانده فراجا افزود: رئیس قوه قضاییه در حمایت از طرح عفاف و حجاب در کنار ما قرار گرفته است، شهادت می‌دهم رئیس‌جمهور برای برگزاریِ این مراسم از ما حمایت کرده؛ معمولا هیچ رئیس‌جمهوری از این کارها نمی‌کند چون اعتقاد دارد می‌بایست کاری بکند که رای داشته باشد حتی اگر رای‌اش ضربه به دین بزند اما رئیس‌جمهور ایستاده تا حیا، دین و عفت در جامعه جاری شود.

سردار رادان: اگر در طرح نور به‌دنبال حجاب و عفاف و صیانت از دختران و خواهران خودمان هستیم، بر علیه اراذل، سارقان و برهم زنندگان نظم و امنیت عمومیِ جامعه هم تلاش می‌کنیم.

دیگر خبرها

  • پایان نمایشگاه بین‌المللی افغان-قزاق در کابل
  • نقش حمایتی از مردم افغانستان را دنبال می‌کنیم
  • کاظمی قمی: نقش حمایتی از مردم افغانستان را دنبال می‌کنیم
  • آزادی ۶۳ پناهجوی افغان از بازداشت پلیس در پاکستان
  • یک خبرنگار دیگر در غزه شهید شد/ شهادت ۱۴۱ خبرنگار از آغاز جنگ
  • افتتاح نمایشگاه بین‌المللی افغان-قزاق در کابل
  • سردار رادان: در طرح نور به‌دنبال حجاب و عفاف و صیانت از دختران و خواهران خودمان هستیم/ شهادت می‌دهم که رئیس قوه قضائیه در حمایت از طرح حجاب و عفاف مردانه کنار ما بوده/ شهادت می‌دهم رئیس‌جمهور از ما حمایت کرده است
  • ایجاد مسیر ریلی جدید؛ محور دیدار مقامات افغانستان و قزاقستان
  • فیلمی عجیب از جمعیت عظیم افغان‌ها و نصب پرچم افغانستان در ایران؛ این فیلم واقعی ست؟!
  • ویدئو‌های یک افغان از جمعیت عظیم افغانستانی‌ها و نصب پرچم افغانستان در ایران