Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-05-07@20:10:35 GMT

برای مردم مظلوم فلسطین جز ایستادگی و جهاد راهی نیست

تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۸۲۹۲۸

رئیس جمهور با بیان اینکه اشغالگران از ۷۳ سال پیش مردم فلسطین را اواره کردند گفت: صهیونیست‌ها که کشتار میکنند با هیچ دینی ارتباطی ندارند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، آقای روحانی در جلیه هیئت دولت افزود: چرا همسایگانی مثل اردن ومصرو کشور‌های عربی منطقه دربرابر جنایتکاران صهیونیست ساکتند وحرفی نمی‌زنند وایستادگی نمی‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  رئیس جمهور با انتقاد از سکوت برخی کشورها در قبال جنایات صهیونیست ها علیه مردم فلسطین گفت: برای مردم مظلوم فلسطین جز ایستادگی و جهاد راهی وجود ندارد، چون راه های دیگر را رفتند و به بن بست خوردند.

آقای روحانی در جلسه امروز هئیت دولت با اشاره به جنایات اخیر رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم فلسطین اظهارداشت: ۷۳ سال از جنایات علیه مردم فلسطین می گذرد و هر روز یک توطئه علیه این مردم انجام می شود، چرا این همه جنایت؟ مگر مردم مظلوم غزه و قدس شریف چه کردند ؟ چرا این همه بمباران و موشک باران ؟

آقای روحانی خطاب به صهیونیست ها گفت: شما ادعا می کنید یهودی هستید که بعید می دانم شما دین حضرت موسی(ع) را هم قبول داشته باشید؛ شما صهیونیست های جانی هستید که کشتار می کنید که نسبتی با هیچ دین الهی ندارید و این اقدامات شما در هیچ دینی وجود ندارد. پیامبران همواره ما را به عدل و انصاف دعوت کرده اند؛ چرا این همه جنایت می کنید ؟

رئیس جمهور ادامه داد: چرا کشورهای نزدیک سکوت کرده اند و کشورهایی مثل مصر و اردن که همسایه آنهاست و ادعا دارند چرا سکوت کرده اند؟ چرا حرف نمی زنند و چرا مخالفت و ایستادگی نمی کنند.

آقای روحانی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران در حمایت از ملت مظلوم فلسطین تقریبا در میان دولت ها تنها می شود، البته ملت‌ها هنوز هستند. چرا آن دولت ها حمایت نمی‌کنند از مردمی که مظلوم هستند و از خانه و کاشانه شان بیرون رانده شده اند؛ در این ماه مبارک رمضان با زبان روزه چرا مردم می کشید.

رئیس جمهور گفت: مردمی که صاحب خانه هستند متاسفانه با این حوادث شوم در منطقه مواجه هستند، وظیفه ما حمایت است. برای مردم مظلوم فلسطین جز ایستادگی و جهاد راهی وجود ندارد، چون راه های دیگر را رفتند به بن بست خوردند و به جایی نرسیدند؛ امیدوارم همه بتوانیم به وظایف انسانی خودمان نسبت به ملت های مظلوم به ویژه فلسطین عمل کنیم.    جنایت اصلی در افغانستان مربوط به کسانی است که در افغانستان مداخله کرده اند
رئیس جمهور تاکید کرد: جنایت اصلی در افغانستان مربوط به کسانی است که در افغانستان مداخله کرده و می‌کنند اعم از قدرت‌های شرق، ​ غرب و امریکایی ها.

آقای روحانی در ادامه سخنانش در جلسه هیات دولت، با ابراز تاسف از حادثه بسیار دلخراش و غیرقابل تحمل در افغانستان، گفت: واقعا این‌ها چه کسانی هستند که چنین جنایاتی مرتکب می‌شوند؟ این‌ها چه می‌گویند؟ افراط با انسان چه می‌کند؟ مسیر ناحق چطور وجدان، عقل و فهم انسان را زیرپای می‌گذارد؟

رئیس جمهور افزود: دختربچه‌هایی را که از مدرسه بیرون آمدند کشتند، کشتن این کودکان یعنی چه؟ می‌شود نام این افراد را مسلمان گذاشت؟ آنان اسلام را بدنام کرده اند.

وی جنایت اصلی را ناشی از مداخلات بیگانگان در افغانستان دانست و گفت: مردم عزیز و مسلمان افغانستان از روز نخست که شوروی سابق به آنان حمله کرد و مصادف با اول پیروزی انقلاب اسلامی ایران بود و امام هم به آنان اعتراض کردند یک شب و روز راحت ندارند مگر این ملت چه کرده اند؟ چرا این همه ظلم؟

رئیس جمهور با اشاره به تشکیل گروهک‌های نیابتی از جانب قدرت‌ها و جنایات آنان در منطقه، تصریح کرد: اصلا دیگر نیازی به جنایت رژیم صهیونیستی، امریکا و غرب نیست، زیرا گروهک‌هایی درست کردند که این کشتار‌ها را انجام می‌دهند.

آقای روحانی افزود: در لبنان، سوریه، عراق، افغانستان، پاکستان، بحرین، یمن و کشور‌های آفریقایی هر جا در کشور‌های اطراف، خونریزی می‌بینیم چرا چنین است؟ افرادی که هیچ نسبتی با اسلام، جهاد و قرآن ندارند خود را به عنوان مبارز و مجاهد معرفی می‌کنند و در پی امارت و خلافت اسلامی مدعی اجرای احکام خدا هستند.

رئیس جمهور تاکید کرد: خدا نیامرزد کسانی را که در دنیای اسلام تندروی راه انداختند، لعنت خدا بر آنان؛ تا روزی که تندروی هست همین است، راهی جز اعتدال و میانه روی نداریم.

آقای روحانی گفت: اگر می‌گوییم امت پیامبریم باید امت وسط و میانه باشیم.

رئیس جمهور تصریح کرد: متاسفانه در فضای مجازی صحبت‌ها و مصاحبه‌ها چقدر تندروی، افراط و تفریط و دروغ می‌بینیم و می‌شنویم، چرا این کار را می‌کنیم؟ افراط در پایان، دامن خود ما را هم می‌گیرد و کسانی که تندروی می‌کنند خودشان هم در این آتش خواهند سوخت.

آقای روحانی گفت: طبق آیات قرآن کریم یکی از فتنه‌هایی که دامنگیر همگان می‌شود افراط گری است که این همه مصیبت ایجاد کرده است.

رئیس جمهور در پایان این بخش از اظهاراتش به ملت و دولت افغانستان بابت وقوع حادثه تروریستی بسیار دردناک، غیرقابل تحمل و غیرقابل باور اخیر در این کشور تسلیت گفت.   مگر یک انتخابات و جایگاه، میز و صندلی چقدر می‌ارزد
رئیس جمهور در ابتدای سخنان خود  در جلسه هیات دولت با اشاره به قرار گرفتن در آستانه عید سعید فطر؛ این عید را به تمام مسلمانان جهان و ملت ایران تبریک گفت و ابراز امیدواری کرد: که بتوان از برکات این ماه مبارک در تمام شئون زندگی، اجتماعی و فردی استفاده کنیم.

آقای روحانی با بیان اینکه باید در عید فطر اول به فکر فقرا و اقشار ضعیف جامعه بود تصریح کرد: اینکه ما از ماه رمضان استفاده کردیم یا نکردیم، امتحان آن بسیار آسان است و اگر از فردا بعد از ماه رمضان نگاه، زبان، قلم، قدم، اقدام و تلاش ما با قبل فرق نکرد؛ معلوم می‌شود ما از این ماه استفاده نکرده ایم و فقط تشنگی و گشنگی بوده است.

رئیس جمهور ادامه داد: اگر بعد از ماه رمضان می‌بینیم گویی یک قفل خاصی بر زبان ما ایجاد شده و موقعی که می‌خواهیم حرف بزنیم حساب شده حرف می‌زنیم و وقتی احساس می‌کنیم دروغ، تهمت و بدگمانی است، آن‌ها را کنار می‌گذاریم و در همه جا رضای حق و حق الناس و حقوق مردم را رعایت می‌کنیم، این یعنی اینکه ما رعایت کرده ایم.

آقای روحانی با اشاره به اهمیت حق الناس افزود: خداوند شاید راحت در حق الله از ما بگذرد، اما در حق الناس خیلی سخت است، خداوند گویی اراده اش این است که دخالت نکند و خود آن که صاحب حق است باید بگذرد.

رئیس جمهور گفت: مگر یک انتخابات چقدر می‌ارزد، مگر چقدر بالا و پایین شدن قدرت می‌ارزد، حقوق، جایگاه و میز و صندلی چقدر می‌ارزد که آدم بخواهد به خاطر آن دروغ بگوید، تهمت بزند و حیثیت و آبروی آدم‌ها و مردم را ببرد.

رئیس جمهور تصریح کرد: همه ما می‌دانیم از دید اخلاق اسلامی گناه غیبت در بعضی از روایات از ۷۰ مرتبه زنا بالاتر و دروغ گناه بزرگی است، چرا که پیغمبر اسلام (ص) می‌فرمایند؛ آزمایش شما به نماز، روزه و حج نیست، بلکه امتحان و آزمایش شما به صدق لسان و ادای امانت است و اگر در زبان راست گفتید و امانت دار خوبی بودید شما مسلمان واقعی هستید.

آقای روحانی همچنین گفت: امیدوارم از این ما پرفیض استفاده کرده باشید و این اخلاق جدید اسلامی که از رمضان ۱۴۰۰ استفاده کرده ایم تا پایان سال بهره‌مند باشیم. برچسب ها: رئیس جمهور ، دکتر روحانی ، هیئت دولت

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: رئیس جمهور دکتر روحانی هیئت دولت مردم مظلوم فلسطین صهیونیست ها آقای روحانی چرا این همه رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۸۲۹۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برای جلوگیری به موقع از تغییر کاربری نیاز به کمک مردم داریم + ویدئو

ایسنا/گیلان رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان از انجام ۲۵۵ مورد قلع و قمع تغییر کاربری غیر قانونی عرصه های کشاورزی در سال ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: برای جلوگیری به موقع از تغییر کاربری نیاز به کمک مردم داریم.

صالح محمدی ‌در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به قانون حفظ کاربری اراضی کشاورزی، اظهار کرد: این قانون مورد تایید شورای نگهبان بوده و توسط رئیس جمهور به دستگاه ها ابلاغ شده و لازم الاجراست.

وی با بیان اینکه سازمان جهاد کشاورزی و مدیریت امور اراضی برای جلوگیری از تغییر کاربری اراضی کشاورزی تکلیف دارند، افزود: تغییر کاربری اراضی کشاورزی خط قرمز ماست.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به سختی های مقابله با تغییر کاربری اراضی کشاورزی، تصریح کرد: برای جلوگیری به موقع از تغییر کاربری نیاز به کمک مردم داریم.

محمدی با بیان اینکه سازمان جهاد کشاورزی استان براساس تکلیف ابلاغی و از طریق سامانه های در اختیار و به کمک دستگاه قضا در جلوگیری از دست درازی به اراضی ملی و کشاورزی با احدی تعارف ندارد، گفت: از مردم انتظار داریم گزارش‌های تغییر کاربری را اعلام کنند تا از طریق گشت امور اراضی و یگان حفاظت سازمان جهاد کشاورزی جلوی تغییر کاربری‌ها را بگیریم و ساخت و سازها را متوقف کنیم.

وی سازمان جهاد کشاورزی و اداره کل منابع طبیعی را در خط مقدم مبارزه با تغییر کاربری اراضی ملی دانست و ادامه داد: در گذشته برخورد با تغییر کاربری اراضی کشاورزی و جلوگیری از ساخت و ساز غیر مجاز مشمول زمان می شد و فرایند رسیدگی طولانی بود، اما اکنون بلافاصله از اختیارات قانونی استفاده می کنیم و هرگونه تغییر کاربری و تیغه گذاری به محض صدور اخطار، تخریب می شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه با هرگونه تغییر کاربری اراضی کشاورزی سریعا برخورد می کنیم و اجازه ایجاد هزینه در منابع و مصالح کشور را نمی دهیم، یادآور شد: هرگونه عملیات ساخت و ساز را متوقف می کنیم تا بنایی احداث نشود، زیرا فعل تغییر کاربری غیر قانونی بوده و لذا اختیار توقف عملیات را داریم.

وی از انجام ۲۵۵ مورد قلع و قمع تغییر کاربری غیر قانونی عرصه های کشاورزی در سال ۱۴۰۲ خبر داد و بیان کرد: با توجه به افزایش حضور غیر بومی ها در تعطیلات نوروز، شاهد برخی تغییر کاربری ها هستیم که همه شناسایی و برای آنها اخطار صادر شده و در حال اجرای حکم هستیم. این اقدامات با هماهنگی استانداری و معاونت عمرانی استاندار و فرمانداران و دادستان ها انجام گرفته و گزارش ها به صورت هفتگی به دستگاه قضا ارسال می شود.

محمدی هرگونه ساخت و ساز در اراضی کشاورزی را ممنوع دانست و تاکید کرد: طبق تکلیف رئیس کل دادگستری استان، صدور مجوزها باید از طریق پنجره واحد انجام شود و لذا دستگاه های خدمت رسان از جمله آب و برق و گاز اجازه ارائه زیرساخت را ندارند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان از دهیاران خواست در راستای منویات رهبر انقلاب و تاکیدات رئیس جمهور و دستور استاندار از تغییر کاربری اراضی کشاورزی جلوگیری کنند و افزود: دهیاران در کنار جهاد کشاورزی و دستگاه قضا باشند و به غیر بومی ها اجازه ساخت و ساز غیر مجاز را ندهند.

وی با بیان اینکه شاهد برخی تغییر کاربری ها در اراضی شالیزاری و باغات چای هستیم، خاطرنشان کرد: اکنون تغییر کاربری ها کم شده و باید به صفر برسد. البته افرادی که به دنبال خرید زمین و ساخت و ساز در روستا هستند باید به ادارات بنیاد مسکن مراجعه و در قالب طرح هادی اقدام کنند. عرصه ها باید قابلیت احداث بنا داشته باشند و لذا ساخت و ساز در خارج از محدوده طرح هادی غیر قانونی است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دهمین گفت‌وگوی زنده تلویزیونی رئیس‌جمهور با مردم
  • چین و فرانسه تشکیل کشور مستقل فلسطین را خواستار شدند
  • امشب؛ دهمین گزارش تلویزیونی رئیس جمهور به مردم
  • تجلیل امیرعبداللهیان از ایستادگی ملت ‌و گروه‌های مقاومت فلسطینی در برابر صهیونیست‌ها
  • بیانیه وزارت علوم در حمایت از دانشگاهیان آمریکایی و اروپایی
  • حسینی: اقدامات دولت سیزدهم تعامل با کشورهای جهان را فراهم کرده است
  • کمک ۶۵۰ میلیون ریالی بانوی جویباری به مردم غزه
  • بشار اسد: موضع سوریه در مورد فلسطین تغییر نکرده است
  • برای جلوگیری به موقع از تغییر کاربری نیاز به کمک مردم داریم + ویدئو
  • تاکید اسد بر موضع باثبات سوریه در مسئله فلسطین و مقاومت