Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-26@22:56:26 GMT

دیدار و گفتگوی ظریف با رئیس جمهور سوریه

تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۸۹۵۷۴

وزیر امور خارجه کشورمان با رئیس جمهور سوریه به دیدار و گفت‌وگو پرداخت.

خبرگزاری میزان - محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان که به سوریه سفر کرده است با بشار اسد رئیس جمهور سوریه دیدار و در خصوص موضوعات مورد علاقه دو کشور به گفتگو وتبادل نظر پرداخت.

وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار با ابراز خرسندی از تمهیدات دولت سوریه در زمینه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و ابراز امیدواری برای برگزاری موفق آن، حمایت جمهوری اسلامی ایران از انتخابات در سوریه را اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ظریف با اشاره به جنایت‌های رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی و در حق مردم بی گناه فلسطین و با محکوم دانستن اقدامات این رژیم برضرورت ورود سازمان‌های بین المللی و همچنین سازمان همکاری اسلامی در پیگیری حقوق مردم فلسطین و قدس شریف، بر نقش کشور‌های پیشگام محور مقاومت در این خصوص تاکید کرد.

موضوعات روابط دوجانبه بویژه همکاری‌ها در حوزه‌های اقتصادی و فرهنگی و همچنین پیگیری گشایش سرکنسولگری‌های کشورمان در شهر‌های حلب و متعاقبا لاذقیه از جمله دیگر موضوعات مطرح شده از سوی ظریف در این دیدار بود.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین رئیس جمهور سوریه را در جریان آخرین تحولات گفتگو‌های وین و همچنین تحرکات منطقه‌ای جمهوری اسلامی ایران در ارتباط با دیگر کشور‌های منطقه قرار داد.

بشار اسد رئیس جمهور سوریه نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران از سوریه در جنگ با داعش، انجام این سفر در آستانه انتخابات ریاست جمهوری سوریه و همچنین وضعیت سرزمین‌های اشغالی را با اهمیت خواند و دیدگاه سوریه در موضوعات مورد گفتگو را تشریح کرد.

بیشتر بخوانید: ظریف: با افتخار در کنار مردم فلسطین ایستاده‌ایم

انتهای پیام/

برچسب ها: محمد جواد ظریف بشار اسد

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: محمد جواد ظریف بشار اسد وزیر امور خارجه کشورمان رئیس جمهور سوریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۸۹۵۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان سفر رئیس جمهور به پاکستان

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ از اسلام آباد، رئیس جمهور کشورمان در پایان سفر دو روزه خود به پاکستان در آخرین برنامه خود، در جمع فعالان اقتصادی، فرهنگی و دینی شهر کراچی که به میزبانی سروزیر و دولت محلی ایالت سند برگزار شده بود، حضور پیدا کرد.
در این مراسم دکتر رئیسی با بیان مواضع جمهوری اسلامی ایران در مقابله با استکبار جهانی بر پایبندی ملت ایران بر آرمان‌های انقلاب تاکید کرد و گفت:
در این همایش همچنین شخصیت‌های پاکستانی ضمن پر اهمیت دانستن سفر اخیر آقای رئیسی به پاکستان، بر مودت و دوستی دو ملت و تقویت روابط همه جانبه بین دو‌کشور تاکید کردند.
هیات عالی رتبه کشورمان بعد از سفر دو روزه رسمی خود، پاکستان را به مقصد سریلانکا ترک کرد.....

 

اظهارات:
ابراهیم رئیسی - رئیس جمهور ایران
ناصر علیشاه - رئیس مجلس ایالت سند پاکستان
مفتی فاروقی از علمای اهل سنت پاکستان

دیگر خبرها

  • امیرعبداللهیان: روابط با آفریقا مبتنی بر احترام متقابل است
  • بلینکن در دیدار با رئیس جمهور چین : پکن می تواند از طریق نفوذش بر ایران در کاهش تنش‌ها نقش داشته باشد
  • بررسی روابط دوجانبه در دیدار علی باقری با یک مقام روس
  • روایت امیرعبداللهیان از حال و هوای سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا
  • اشتیاق برای دیدن رئیس‌جمهور و ابراز احساسات شدید به رهبری در سفر خارجی رئیسی
  • گزارش امیرعبداللهیان از سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا
  • رئیس جمهور با استقبال نخست وزیر سریلانکا وارد این کشور شد
  • ببینید | پایان سفر رئیس جمهور به پاکستان؛رئیس جمهور عازم سریلانکا شد
  • پایان سفر رئیس جمهور به پاکستان
  • گفتگوی تلفنی معاون بایدن با رئیس رژیم صهیونیستی