Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-27@17:22:08 GMT

آغاز اجرای پروژه‌های آبخیزداری در ده‌نمک آرادان

تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۸۹۸۱۲

آغاز اجرای پروژه‌های آبخیزداری در ده‌نمک آرادان

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان به نقل از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان، مهدی حسینی اظهار کرد: اجرای پروژه‌های آبخیزداری در راستای مدیریت منابع خاک و آب بسیار حائز اهمیت است.

وی تصریح کرد: آبخیزداری با کنترل و مهار سیلاب‌ها، در جلوگیری از حوادث غیرمترقبه نقش مهم و اساسی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان آرادان افزود: این پروژه با هدف جلوگیری از خروج روان‌آب‌های سطحی و بالا بردن نفوذپذیری خاک منطقه از عملیات بند خاکی استفاده خواهد شد.

حسینی با اشاره به وضع بحرانی سفره‌های زیرزمینی در حوزه ده‌نمک گفت: اجرای عملیات احداث بندهای خاکی به حجم ۱۹ هزار و ۳۰۰ مترمکعب در سال جاری در منطقه حوزه ده‌نمک، تنگه خوشاب رود آغاز شده است.

وی یکی از ویژگی‌های بارز این عملیات را پیشگیری مهار سیل، بهره‌برداری از سیلاب، تغذیه آبخوان‌ها و مقابله با پیامدهای خشک‌سالی در راستای حفظ تعادل اکولوژیک و اصلاح کاربری اراضی عنوان کرد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان آرادان بیان کرد: تنها راهکار اصلی تحقق ایجاد تعادل بین ذخیره نزولات و مصرف، اجرای جدی طرح احیا و تعادل‌بخشی منابع آب زیرزمینی با همکاری مردم است.

انتهای پیام/۷۴۰۰۷/ز/س/

منبع: فارس

کلیدواژه: منابع طبیعی آبخیزداری نمک آب مهدی حسینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۸۹۸۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهار 17 میلیون مترمکعب رواناب در سازه‌های خراسان جنوبی


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گفت: بیشترین حجم ذخیره سازی در این سه روز، به ترتیب مربوط به شهرستان های طبس، بشرویه‌ و زیرکوه بوده است.


نصرآبادی افزود: در مجموع حجم آبگیری سازه‌های آبخیزداری از ابتدای سال آبی ۱۴۰۲، 25 میلیون متر مکعب برآورد شده است.


وی گفت: خراسان جنوبی ۲ هزار و ۴۰۰ سازه آبخیزداری با حجم ذخیره ۹۴ میلیون مترمکعب روان آب دارد.


مدیرکل منابع طبیعی استان با اشاره به مشارکت قرارگاه امام حسن (ع) برای اجرای طرح‌های آبخیزداری افزود: در انتظار تصویب و ابلاغ ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای طرح‌های آبخیزداری امسال هستیم تا پس از تخصیص، بلافاصله اجرای طرح‌ها آغاز شود.

دیگر خبرها

  • خبر شکستن یک سد معیشتی در ساوه چه بود؟
  • رفع تصرف ۲۸۰۰ مترمربع از اراضی ملی شهرستان جیرفت
  • مهار ۱۷ میلیون مترمکعب رواناب در سازه‌های خراسان جنوبی
  • مهار 17 میلیون مترمکعب رواناب در سازه‌های خراسان جنوبی
  • بازگشت ۳۷۰ هکتار از اراضی جنگلی مازندران به طبیعت
  • احداث بند‌های سنگی و خاکی یکی از موثرین راه‌های جذب روان آب‌ها
  • آغاز عملیات روکش آسفالت ۱۰ کیلومتر محور طبس یزد
  • آبخیزداری در مناطق سیل زده آخر فروردین ۱۴۰۳
  • مهار سیلاب‌ با اجرای طرح‌های آبخیزداری در فریدونشهر + فیلم
  • مهار ۸۰ درصد از سیلاب‌ها با اجرای طرح‌های آبخیزداری در فریدونشهر+ فیلم