Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-28@12:33:10 GMT

ارتش صهیونیستی: تاکنون بیش از ۱۵۰۰ راکت غزه شلیک شده است

تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۹۱۷۷۴

ارتش صهیونیستی: تاکنون بیش از ۱۵۰۰ راکت غزه شلیک شده است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، ارتش رژیم صهیونیستی تخمین زده که تعداد راکت‌ها و موشک‌های شلیک‌شده توسط گروه‌های مقاومت از نوار غزه طی سه روز اخیر بالغ بر ۱۵۰۰ فروند باشد.

در بیانیه منتشر شده توسط ارتش رژیم کودک‌کش اسرائیل ادعا شده که جنگنده‌ها، بالگردها و توپخانه‌های این رژیم تا کنون بیش از ۶۰۰ موضع در نوار غزه را طی سه روز گذشته هدف قرار داده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رژیم صهیونیستی مدعی است این اهداف متعلق به جنبش‌های جهادی اسلامی و مقاومت اسلامی فلسطین «حماس» بودند.

به نوشته وبگاه «تایمز اسرائیل»، ارتش این رژیم ضمن اشاره به اینکه بیش از ۱۵۰۰ فروند راکت و موشک از نوار غزه به سمت اراضی اشغالی شلیک شده،‌ اذعان کرد تاکنون حداقل ۵ صهیونیست در این عملیات‌ها به هلاکت رسیده و بیش از ۱۰۰ نفر از آنها نیز مجروح شدند.

تل‌آویو با اذعان به اینکه سامانه‌های پدافند هوایی این رژیم - که درباره توانمندی آنها بارها لاف‌زنی کرده - فقط توانستند بخشی از این هزار موشک و راکت را رهگیری کنند و مابقی به اراضی اشغالی برخورد کرده است، از تقویت مواضع فرماندهی بخش جنوبی ارتش و استقرار سامانه‌های پدافندی بیشتر از جمله «گنبد آهنین» در اطراف غزه خبر داد.

در این بیانیه ادعا شده که در پی حملات گسترده این رژیم به مواضع گروه‌های مقاومت در نوار غزه، ده‌ها عضو این گروه‌ها به شهادت رسیده و بیش از دویست نفر نیز مجروح شدند.

وزارت بهداشت غزه نیز بامداد پنجشنبه اعلام کرد که شمار شهدای حملات ددمنشانه صهیونیست‌ها به نوار غزه به ۶۷ نفر رسیده که در میان آنها ۱۷ کودک و ۶ زن وجود دارند. همچنین تعداد مجروحان به ۳۸۸ نفر افزایش یافته است.

در حال تکمیل...

منبع: فارس

کلیدواژه: نوار غزه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۹۱۷۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیویورک تایمز: ارتش اسرائیل به عمد امدادگران را هدف قرار می‌دهد

تحقیقات نیویورک تایمز حاکی از آن است که سایت‌های متعلق به آژانس‌های امدادی غربی در نوار غزه حتی پس از اطلاع رسانی به ارتش رژیم صهیونیستی از وجود آن ها، بمباران می‌شوند.

در همین رابطه منابع خبری پنجشنبه شب گزارش دادند که در حمله هوایی رژیم صهیونیستی به یک تیم مسئول تامین و توزیع کمک‌های بشردوستانه در شهر غزه، هشت نفر شهید شدند.

همچنین حمله روز اول آوریل ۲۰۲۴ (۱۳ فروردین) رژیم صهیونیستی به خودروی سازمان غیردولتی «آشپزخانه مرکزی جهانی» در غزه باعث کشته شدن هفت امدادگر این سازمان شد. در این حادثه راننده فلسطینی آن‌ها نیز جان خود را از دست داده است.

این حمله ساعاتی پس از آن روی داد که اعضای این گروه غیردولتی با یک کشتی حاوی کمک‌های غذایی به نوار غزه رسیدند و به مناطق شمالی آن رفتند.

همچنین تصاویری از اجساد پنج کشته منتشر شد که در بیمارستان شهدای الاقصی در شهر «دیر البلح» در مرکز غزه قرار داشتند و تعدادی از آن‌ها لباس‌هایی با آرم خیریه پوشیده بودند.

بر اساس بیانیه این سازمان، کشته‌شدگان استرالیایی، لهستانی، کانادایی - آمریکایی، انگلیسی و فلسطینی بودند.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • شلیک ۳۰ موشک به پایگاه میرون ارتش رژیم صهیونیستی
  • جزئیات طرح آمریکایی - اسرائیلی برای مدیریت محاصره نوار غزه
  • سازمان ملل: آوار برداری نوار غزه احتمالا ۱۴ سال طول می‌کشد
  • حمله راکتی حزب‌الله به مقر تیپ «حرمون» ارتش اسرائیل
  • شمار شهدای نوار غزه به ۳۴ هزار و ۳۵۶ نفر رسید
  • گردان‌های «المجاهدین» سدیروت اشغالی را راکت‌باران کرد
  • نیویورک تایمز: ارتش اسرائیل به عمد امدادگران را هدف قرار می‌دهد
  • بمباران دوباره امدادگران غزه با شهادت ۸نفر
  • ۴ هزار موشک از لبنان به شمال فلسطین اشغالی شلیک شد
  • زخمی‌شدن ۱۱ نظامی صهیونیست در ۲۴ ساعت گذشته