Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@06:18:41 GMT

«مفاخر نامه» حسن بلخاری منتشر شد

تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۹۴۰۷۳

«مفاخر نامه» حسن بلخاری منتشر شد

به گزارش خبرگزاری مهر، کتاب «مفاخر نامه» شامل مجموعه پیشگفتارها و سخنرانی‌های حسن بلخاری بر بزرگداشت نامه‌ها، کتاب‌ها و نشست‌های تخصصی انجمن آثار و مفاخر فرهنگی و دیگر سازمان‌ها با شمارگان ۳۰۰ نسخه و بهای ۵۰ هزار تومان توسط انتشارات انجمن آثار و مفاخر فرهنگی منتشر شد.

در پیشگفتار این اثر به قلم حسن بلخاری، رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی آمده است: «قال رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم: مَن‎ْ أکرَمَ عالِماً فَقَد أکرَمَنی وَ مَن أکرَمَنی فَقَد أکرَمَ اللهَ و مَنْ أکرَمَ الله فَمَصیرُهُ الی الجَنَّهِ.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هر کس عالمی را گرامی بدارد، مرا گرامی داشته و هرکس مرا گرامی بدارد و اکرام کند، خدا راگرامی داشته و اکرام نموده و هرکس خدا را اکرام کند، به سوی بهشت روانه خواهد شد.

سنت حسنه‌ای که استاد فرزانه دکتر مهدی محقق در انجمن آثار و مفاخر فرهنگی بر جای گذاشتند نه تنها بزرگداشت و تجلیل و تکریم مفاخر با حضور سخنوران و اندیشمندان، که چاپ کتابی نیز از زندگی نامه و فعالیت‌های فکری و فرهنگی هر کدام از آن بزرگان اندیشه و ادب ایران و اسلام بود. در این مجموعه ضمن شرح کامل زندگی هرکدام از مفاخر، مقالات متعددی از آن شخصیت یا در باره او چاپ می‌گردید تا منبع و مرجع ماندگاری از حیات و آثار مفاخر برجسته ایران باشد.این سنت همچنان در انجمن آثار و مفاخر فرهنگی پابرجا و مستقر است.

مقدمه این مجموعه‌ها یا همان شرح احوال و آثار مفاخر، توسط حضرت استاد نگاشته می‌شد و غالباً در باب آن شخصیت یا موضوعی بود که آن مفخر به آن، مُشتهر و شناخته شده بود. بعدها مجموعه این مقدمه‌ها در کتابی جداگانه تحت عنوان مفاخرنامه توسط انجمن چاپ گردید.

کتابی که پیش روی شماست ادامه همان سنت حسنه دکتر محقق در چاپ کامل مقدمه‌های نگاشته شده بر زندگی‌نامه علمی و فرهنگی استادان مفاخر و نیز برنامه‌های دیگری است که در انجمن آثار و مفاخر فرهنگی برای بزرگداشت مفاخر ملی ایران چون حافظ، سعدی، فردوسی، مولانا، ابوریحان، ابن‌سینا و … طی سال‌های ۱۳۹۶ تا ۱۳۹۷ برگزار شد.

امید است مجموعه فعالیت‌های انجمن آثار و مفاخر فرهنگی که به همت و پایمردی کارکنان متعهد و دلسوزش به ویژه در حوزه معاونت محترم پژوهشی و نیز بخش انتشارات آن انجام می‌شود مورد قبول حضرت حق تعالی و نیز مردم فهیم و معزز ایران سربلند قرار گرفته و در شناساندن جایگاه و عظمت مفاخر ملی ایران مؤثر و مفید باشد.»

کد خبر 5211295 محمد آسیابانی

منبع: مهر

کلیدواژه: انجمن آثار و مفاخر فرهنگی تازه های نشر حسن بلخاری موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران تازه های نشر تجدید چاپ ترجمه رایزنی فرهنگی محمدرضا باطنی رمان ایرانی انتشارات سوره مهر فلسطین ماه رمضان ۱۴۰۰ ادبیات داستانی انتشارات علمی و فرهنگی نقد کتاب قرآن انجمن آثار و مفاخر فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۹۴۰۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهلت ارسال مقاله برای ویژه‌نامه فصلنامه روند با موضوع «پول دیجیتال بانک مرکزی CBDC» تمدید شد

امتداد - مهلت ارسال مقاله برای ویژه‌نامه فصلنامه روند با موضوع «پول دیجیتال بانک مرکزی CBDC» تا تاریخ 31‏/02‏/1403 برای پژوهشگران، محققان و علاقه مندان حوزه فناوری های نوین و بانکداری الکترونیک تمدید شد.

به گزارش پایگاه خبری امتداد ؛ با توجه به آثار فناوری های جدید بر متغیرهای کلالن اقتصادی و حکمرانی پولی، فصلنامه روند بانک مرکزی در نظر دارد ویژه نامه ای با موضوع « پول دیجیتال بانک مرکزی CBDC» و با محورهای زیر منتشر کند:


۱    بررسی آثار کلان اقتصادی و دلالت های سیاستی انتشار انواع پول های دیجیتال بانک مرکزی (کاربری سطح خرد یا کلان و مبتنی بر حساب یا میتنی بر توکن بودن انتشار)

۲    تبیین و بررسی نقش و جایگاه سایر نهادهای پولی ( مانند بانک های تجاری) پس از انتشار پول دیجیتال بانک مرکزی

۳    اثرات انتشار پول های دیجیتال بانک مرکزی بر نحوه ارائه خدمات و محصولات بانک های تجاری 

۴    انقلاب پول های دیجیتال و تحولات حکمرانی دیجیتال

۵    روش های شبیه سازی انتشار پول های دیجیتال بانک مرکزی و بررسی مدل های پیاده سازی شده در سایر کشورها در بررسی آثار انتشار آن بر متغیرهای اقتصادی

۶    فرصت ها و چالش های تبادلات فرامرزی پول های دیجیتال بانک مرکزی (مزایا، معایب، محدودیت ها و فرصت ها)

۷    تاثیر متقابل رمزارزهای خصوصی و پول دیجیتال بانک مرکزی

۸    ارزیابی نظام دولایه انتشار پول های دیجیتال بانک مرکزی و مقایسه آن با روش های در دسترس

۹    کیفیت و الزامات قراردادهای هوشمند مبتنی بر پول دیجیتال بانک مرکزی از منظر حقوقی، فنی و کسب و کاری

علاقه مندان می توانند مقالات خود را تا تاریخ ۲۱ اردیبهشت ماه سال جاری به آدرس ایمیل ravand@cbi.ir  ارسال کنند.   

  برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • مهلت ارسال مقاله برای ویژه‌نامه فصلنامه روند با موضوع «پول دیجیتال بانک مرکزی CBDC» تمدید شد
  • تدوین آئین‌نامه تاسیس و اداره موزه‌های دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و پژوهشی کشور
  • جدیدترین شماره فیلم‌نگار با خلاصه فیلمنامه «آپاراتچی» و «آسمان غرب» منتشر شد
  • انتشار کتاب ماهی جان در قزوین
  • ۱۰ عنوان به مجموعه کتاب‌های کودکی نامداران اضافه می‌شود
  • تقدیر از سه چهره تاثیرگذار تئاتر ایران در شب کارگردان
  • انتشار کتاب «ماهی جان» در قزوین
  • شاعری که مایه افتخار ایرانیان است
  • «شیخ اجلّ» یکی از چهار عنصر ادبی ایران است
  • آیین اختتامیه هفته برزگداشت سعدی برگزار شد