Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا از روابط عمومی منطقه آزاد تجاری کیش، این جزیره مدت ۲ روز میزبان هفتمین دوره مسابقه قرآن کریم مناطقه آزاد تجاری کشور به صورت مجازی بود که که پس از کیش و اروند، مناطق آزاد تجاری انزلی و قشم به‌ترتیب مقام دوم و سوم تیمی را کسب کردند.

امام جمعه کیش در آیین اختتامیه این مسابقه ارتباط با قرآن را هدف غایی مسابقات قرآنی اعلام کرد و اظهار داشت: این ارتباط باید وسیع و در سطح جامعه اسلامی گسترده، مستمر، وثیق و مفید باشد که در عمل به قرآن نمایان شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت‌الاسلام  احمد حسن‌زاده افزود: بعضی از مردم مسلمان هیچ ارتباطی با قرآن ندارند و این کتابی مقدس الهی رابه خوبی نمی‌شناسند اما در عوض گروهی در عین ارتباط با قرآن گاهی فقط به خواندن آن به قصد ثواب می‌پردازند، یا آن را تنها برای اموات تلاوت می‌کنند.

وی اضافه کرد: اما گروهی دیگر اما تلاوت با تدبر دارند و چنین ارتباطی هست که در زندگی تاثیرگذار خواهد بود گرچه این هم کافی نیست و ضعف در مرحله‌ عمل به قرآن نمودار می‌شود و در نهایت گروهی که همراه با تلاوت و تدبر، اعمال خود را نیز به آیات الهی عرضه می‌کنند و این اوج ارتباط با قرآن است.

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این مراسم گفت: در زمانه‌ای که می‌کوشند قرآن را کتابی کهنه و متعلق به نسل‌های پیشین و انسان مدرن را بی‌نیاز از آن معرفی کنند، افرادی خالصانه آموزه‌های سنت و عترت را از موهبت های دنیا و آخرت می دانند.

عبدالهادی فقهی‌زاده با بیان اینکه قرآن کتاب هدایت است اما فقط برای متقین، چرا که ایشان افرادی هوشیار و بصیر بر احوال خود هستند یادآور شد: با برگزاری چنین مسابقاتی رشته‌ اتصال به قرآن استوار و مستمر گردد.

رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در آیین اختتامیه این مسابقات گفت: کیش با تمام محدودیت‌های کرونایی و همراه با رعایت ضوابط  بهداشتی، شب‌های قدر بی‌نظیر و باشکوهی داشته است.

جعفر آهنگران از تامین بودجه و اقدام به خرید واکسن کرونا در کیش خبر داد و افزود: نشستی برای خرید یک میلیون دوز واکسن مختص ساکنان کیش برگزار شده که هزینه آن توسط سرمایه‌گذاران بخش خصوصی تامین خواهد شد.

۴۲ شرکت کننده از هفت منطقه آزاد در هفتمین دوره مسابقه حفظ، قرائت و ترتیل قرآن کریم مناطق آزاد کشور رقابت کردند و در نهایت در هر سه بخش‌ و دو گروه برادران و خواهران، ۱۸ نفر انتخاب شدند.

در بخش ترتیل، مصطفی سعیدی از کیش، حافظ علی‌زاده از ماکو و امین میمندی از اروند به ترتیب مقام‌های اول تا سوم را کسب کردند.

در بخش قرائت تحقیق نیز علی دارابی از کیش، عدنان مؤمنین از اروند و نعمت قره‌خوانی از ماکو به مقام‌های اول تا سوم رسیدند و این مقام‌ها در بخش حفظ کل، از آن سید محمد انقیاد از انزلی، محمد امیری‌فرد از اروند و شجاع زبیدات از کیش شد.

در گروه خواهران نیز، عذرا صبری‌نژاد از اروند، نجمه کارگر از کیش و بتول جعفری از قشم مقام‌های اول تا سوم بخش ترتیل و در بخش قرائت تحقیق، شروین خان‌محمدی از قشم، صغری خورشیدی از انزلی و صدیقه بارانی از کیش این مقام‌ها را کسب کردند.

در بخش حفظ کل نیز این مقام‌ها به ترتیب به مینا چشم‌سبز از اروند، زینب تقوی‌پور از انزلی و عایشه نیک‌خواه از قشم رسید.

برچسب‌ها کیش وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی جزیره کیش سازمان منطقه آزاد کیش قرآن کریم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کیش وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی جزیره کیش کیش وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی جزیره کیش سازمان منطقه آزاد کیش قرآن کریم اخبار کنکور کسب کردند منطقه آزاد مقام ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۹۵۱۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قهرمانی دانشگاه آزاد شیراز در مسابقات تنیس روی میز منطقه یک کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، مسابقات تنیس روی میز و بدمینتون کارکنان و اعضای هیئت علمی خواهر قهرمانی منطقه یک کشور (استان‌های فارس، بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد) به مناسبت سالروز تأسیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز در این واحد دانشگاهی برگزار شد و پس از انجام بازی‌های دوره‌ای و انفرادی در مسابقات تنیس روی میز بانوان نتایج زیر حاصل شد:

در مسابقات انفرادی: مقام نخست: سیده فاطمه دستغیب از واحد شیراز، مقام دوم: زهرا حبیبی از واحد مرودشت، مقام سوم مشترک: لیلا مختاری از واحد مرودشت و الهام اوکی‌نژاد از واحد شیراز
در مسابقات تیمی: مقام اول را واحد شیراز کسب کرد و مقام دوم به واحد مرودشت رسید و مقام سوم مشترک توسط واحد‌های استهبان و بوشهر احراز شد سرپرست فنی این دوره مسابقات تنیس روی میز به عهده سیده راضیه دستغیب بود.

همچنین در مسابقات بدمینتون خواهران منطقه یک نیز نتایج زیر به‌دست آمد:

 در مسابقات انفرادی: مقام نخست: آذرمیدخت رضایی از واحد مرودشت، مقام دوم: لیلا مختاری از واحد مرودشت و مقام سوم مشترک توسط مریم خیرده و زهرا برزگر از واحد شیراز کسب شد.
در مسابقات تیمی: مقام نخست به واحد مرودشت رسید، مقام دوم توسط واحد شیراز کسب شد و مقام سوم مشترک در اختیار واحد‌های بوشهر و زرقان قرار گرفت. سرپرست فنی این دوره از مسابقات بدمینتون بانوان منطقه یک را خانم لیلا مختاری به عهده داشت.

به گزارش آنا، نفرات برتر این دوره از مسابقات به مسابقات کشوری که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد سپیدان برگزار خواهد شد اعزام خواهند شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • منطقه ویژه اقتصادی «سهلان» رتبه نخست کشور را کسب کرد
  • بازدید دبیر شورای‌ عالی مناطق آزاد کشور ازغرفه منطقه آزاد اروند در نمایشگاه ایران اکسپو ۱۴۰۳
  • منطقه آزاد اروند و ارس بعنوان مناطق برتر انتخاب شدند
  • کسب رتبه برتر در حوزه های عمران، حقوقی و فرهنگی توسط منطقه آزاد اروند
  • کسب رتبه برتر منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان در بین مناطق ویژه اقتصادی کشور
  • قهرمانی دانشگاه آزاد شیراز در مسابقات تنیس روی میز منطقه یک کشور
  • ارس مقام اول کشور در بین مناطق آزاد و اقتصادی کشور را کسب کرد
  • اروند بر سکوی برتر رقابت مناطق آزاد
  • منطقه آزاد ارس در ارزیابی مناطق آزاد کشور در رتبه نخست ایستاد
  • رتبه برتر سازمان منطقه آزاد اروند در حوزه های عمران، حقوقی و فرهنگی