Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه ازدواج و خانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، هر لحظه از زندگی ما متناسب با تاریخ خصوصی است که خود ما روی آن متمرکز هستیم و زندگی ما فقط در چارچوب آن تاریخ قابل تفسیر است که البته، این تاریخ، ما را تحت تأثیر خود نگه می‌دارد و در این میان، تمام توجه ما به این است که این داستان چه چیزی را بیان می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ممکن است این سؤال در ذهن ما ایجاد شود که آیا واقعاً ما با تاریخ خصوصی خودمان یکسان هستیم یا شاید فراتر از این‌ها باشیم؟

در ادامه با ۷ راز تاریخ شخصی آشنا شوید.

بیشتر بخوانید

راز‌های رایج میان افراد که معمولا سر به مهر می‌مانند

 تاریخچه خصوصی از جنس تجربیات و افکار است

با نگاهی دقیق به  تاریخچه خصوصی مشخص خواهد شد که داستان زندگی ما از جنس تجربیات و افکار است؛ افکاری که تجارب ما را توضیح می‌دهند، افکاری که باور داریم و آن‌ها را شناسایی می‌کنیم، افکاری که به این ترتیب پایه‌های تعیین سرنوشت ما را فراهم می‌کنند.

والدین ما شروع به بافتن  تاریخچه خصوصی ما کرده اند

در کودکی، والدینمان به ما گفته اند که ما چه کسی هستیم و آن‌ها قوانین زندگی با دیگر افراد یک جامعه خاص را به ما آموزش داده اند تا به همان صورت اجرا کنیم.

 ما داستان  تاریخچه خصوصی را آنقدر قانع‌کننده دانستیم که حتی به ذهنمان خطور نکرد که حقیقت آن را زیر سؤال ببریم

نفس کوچک در ما متولد شد و ما به صدای نفس خود که شروع به بیان  تاریخچه خصوصی ما کرد، گوش دادیم.

صدای درونی، برای ما داستانی درمورد این که چه کسی بودیم را تعریف کرد و این که زندگی ما به کدام سمت پیش ‌رفت و در این میان، ما داستان شخصی را آنقدر قانع‌کننده دانستیم که حتی به ذهنمان خطور نکرد که حقیقت آن را زیر سؤال ببریم و دلیل آن هم این است که ما با صدای نفس، به راوی داستان خودمان، بسیار نزدیک می‌شویم تا تاریخ خصوصی ما پایه و اساس کل زندگی ما شود.

ما بر روی عناصر واقعیت متمرکز می‌شویم که به نظر می‌رسد تاریخ خصوصی ما را تأیید می‌کند

ما از هوشیاری خود دست می‌‍ کِشیم و بدنبال آن، دنیا نیز از کنار ما می‌گذرد، زیرا ما فقط بر روی عناصر واقعیت متمرکز می‌شویم که به نظر می‌رسد تاریخ خصوصی ما را تأیید می‌کند و به همین دلیل، کنترل ابعاد عمیق زندگی را از دست می‌دهیم.

درواقع، ابعاد عمیق‌تری در زندگی ما وجود دارد، اما به دلیل عدم هوشیاری ارتباط خود را با آن‌ها از دست می‌دهیم و بنابراین، تا زمانی که ما بر تاریخ خصوصی خود و داستان‌نویسان اصرار داشته باشیم، ابعاد عمیق تری از وجودمان برای ما غیرقابل دسترسی است.

نه به این دلیل که این ابعاد عمیق‌تر در زندگی ما وجود ندارند، بلکه به این دلیل که بافتن تاریخ خصوصی ما تمام توجه ما را به خود جلب می‌کنند

حقیقت وجود ما با اهمیت تر از افکار است

وقتی در تاریخ خصوصی ما همه چیز درست است، ما به اهداف خود می‌رسیم، خوشحال می‌شویم و سوء ظن های مبهمی که در ما وجود دارند به طور کامل از بین می‌روند و شناسایی ما با تاریخ خصوصی مان قدرتمندتر می‌شود.

با این حال، در زندگی ما لحظاتی وجود دارد که به نظر نمی‌رسد هیچ چیزی موفقیت‌آمیز باشد و ما از این موضوع  ناراضی هستیم و رنج می‌بریم و سپس، سوء ظن در ما تقویت می‌شود و  تمایل داریم که باور کنیم حقیقت درونی ما بیش از افکاری است که تاریخ خصوصی ما را تشکیل می‌دهند. یعنی ما می‌فهمیم که ما چیزی بیش از افکار صرف هستیم.

با آگاهی از تاریخ خصوصی خود، این فرصت را داریم که از طلسم خواب‌آور تاریخ خصوصی خود بیدار شویم

برای اینکه از تاریخ خصوصی خود آگاه شویم، باید این سوال را از خود بپرسیم: "چه کسی است که در سر من حرف می‌زند، این صدای درونی کیست که تاریخ خصوصی خود را به من می‌گوید؟ "

تنها پاسخ صادقانه ممکن به این سوال این است که "من هیچ ایده‌ای ندارم! " زیرا هر پاسخ دیگری ریشه در تاریخ خصوصی دارد و به همین ترتیب، باید رد شود.

پاسخ صادقانه ممکن است برای ما یک شوک باشد و زندگی ما را کاملاً ریشه‌کن کند. زیرا هرچه از نزدیک با تاریخ خصوصی خود آشنا شویم، ممکن است حیرت ما بیشتر شود.

ما دیگر به آنچه که قاطعانه به عنوان تاریخ خصوصی خود  قلمداد کرده‌ایم، اعتقاد نداریم و با این حال، این تجربه ممکن است ما را به سمت زیر سؤال بردن حقیقت آنچه در رابطه با خود ما درست بوده است، سوق دهد.

ما تمام وجود هستیم

دروازه‌ای که ما را به سمت ابعاد عمیق زندگی سوق می‌دهد، هشدار است که در نتیجه آزاد شدن توجه ما از حالت خواب‌آور شنیدن داستان شخصی ما ظاهر می‌شود.

هشدار جدید، ما را قادر می‌سازد بدون اینکه با افکار و احساسات خود ارتباط برقرار کنیم، در مورد خود بیاموزیم.

آنچه ما برای اولین بار در این حالت هشدار جدید فراتر از افکار و احساسات خود تجربه می‌کنیم، کامل بودن وجود است زیرا در آن حالت، همه نقص‌های زندگی ما از بین می‌رود و ما فضای وسیع موجود، شادی و آرامش درونی خود را تشخیص می‌دهیم.

سپس ممکن است تصمیم بگیریم که آیا می‌خواهیم به گوش دادن به داستان شخصی خود ادامه دهیم و یا اینکه به سمت پایه‌های آرام وجود خود حرکت کنیم.

بیشتر بخوانید

اسرار روانشناسی از شخصیت شما که احتمالا نمی‌دانید

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تاریخ شخصی داستان زندگی روانشناسی تاریخ خصوصی تاریخ خصوصی ما تاریخچه خصوصی ابعاد عمیق زندگی ما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۹۶۷۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گرایی کشتی‌گیر قدرتمندی است/هرکس بیشتر زحمت بکشد به المپیک می‌رود

به گزارش خبرنگار مهر، سعید اسماعیلی موفق به کسب مدال طلای مسابقات آسیایی شد، مدال‌های طلای نوجوانان و جوانان جهان را در کارنامه خود دارد و با توجه به پیش رو بودن میدان المپیک و کسب مدال طلای او در آسیا حالا یک رقیب جدی برای محمدرضا گرایی محسوب می‌شود.

با توجه به چرخه انتخابی تیم ملی، مرحله نهایی انتخابی تیم ملی جهت انتخاب ملی پوش کشورمان در المپیک پاریس رقابت‌های رنکینگ مجارستان خواهد بود و محمدرضا گرایی و سعید اسماعیلی به این مسابقات اعزام می‌شوند.

سعید اسماعیلی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، درباره کسب مدال طلای مسابقات قهرمانی آسیا در وزن ۶۷ کیلوگرم گفت: سطح مسابقات قهرمانی آسیا بالا بود، همه کشتی‌گیران با تمام توان حاضر شده بودند و خدا را شکر من توانستم با پیروزی در چهار مسابقه به مرحله فینال برسم. در مرحله فینال هم با حریف قزاقستانی کشتی گرفتم، از قبل برای کشتی گرفتن با او برنامه‌ریزی کرده بودم و خدا را شکر توانستم با شکست حریفم به مدال طلای مسابقات قهرمانی آسیا برسم. این مسابقات از اهمیت زیادی برای من داشت و خدا را شکر توانستم دست پر به ایران برگردم.

وی در مورد رقابت‌اش با محمدرضا گرایی در وزن ۶۷ کیلوگرم گفت: گرایی از کشتی‌گیران خوب این وزن است، او مدال طلای المپیک را کسب کرده و یکی از کشتی‌گیران قدرتمند این وزن به حساب می‌آید. قطعاً رقابت با او سخت است اما من همه تلاشم را به کار می‌گیرم تا بتوانم نتایج خوبی کسب کنم.

اسماعیلی در مورد اعزام به مسابقات رنکینگ دار مجارستان و رقابت او با گرایی برای حضور در المپیک عنوان کرد: این مسابقات خردادماه برگزار می‌شود، طبیعی است که هر دوی ما تلاش می‌کنیم تا بهترین نتیجه را بگیریم. امیدوارم هر کشتی‌گیری که زحمت بیشتری بکشد بتواند دوبنده تیم ملی را برای حضور در المپیک به تن کند.

کد خبر 6086694 سیده فرزانه شریفی

دیگر خبرها

  • فیلمی از سورپرایز جالب مردم در کنسرت توسط گرشا رضایی
  • روایت جالب مربی لهستانی تیم والیبال ایران از خوردن بهترین هندوانه و سخت بیدار شدن صبح
  • نتایج جالب از پژوهشی درباره حس پیری/ زنان درباره سن پیری مردان چطور فکر می‌کنند؟
  • تاریخ و ساعت دقیق پخش سریال بدل علی مشهدی
  • از چند سالگی پیر محسوب می‌شویم؟
  • ایمنی لیفتراک چیست و چه نکاتی را باید رعایت کرد؟
  • وزیر ورزش: امروز در تاریخ ورزش بهترین است
  • نق‌نق‌‌نویسی داستان اجتماعی نیست
  • گرایی کشتی‌گیر قدرتمندی است/هرکس بیشتر زحمت بکشد به المپیک می‌رود
  • 10 سریال گانگستری تماشایی که بر اساس داستان واقعی ساخته شدند(+عکس)