Web Analytics Made Easy - Statcounter

اسحاق جهانگیری هرچند دیرهنگام اما در نهایت اعلام کاندیداتوری کرد، تا یکی از گزینه‌های مهم اصلاح‌طلبان برای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری باشد. اعلام خبر حضور جهانگیری با حمایت سه‌تن از چهره‌های اصلاح‌طلب نیز همراه بود. درباره حضور جهانگیری و راه پیش‌ روی او در انتخابات با حمیدرضا جلایی‌پور گفت‌وگو کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

به نظرشما چه چیزی رهبران اصلاحات و جبهه اصلاحات ایران را به اجماع روی جهانگیری نزدیک کرده است؟

پاسخ روشن است. اول اینکه جهانگیری یک اصلاح‌طلب فابریک و نمونه اصل است و بدلی نیست. ثانیا تقریبا کل اعضای جبهه اصلاح‌طلبان ایران به ایشان رای دادند. ثالثا جهانگیری از پایین به بالا آمده است. از جهاد سازندگی یک شهر کوچک آمده بالا، تا فرمانداری، استانداری و نمایندگی مجلس و بعد هم دوره‌های موفق وزارت در حوزه صنعت و در  نهایت معاون اولی رییس جمهوری را تجربه کرده است. 

چهارم جهانگیری اهل خدمت است هم در جنگ، هم در دوره سازندگی، هم در دوره اصلاحات و هم در دوره اعتدال. پنجم و از همه مهمتر وقتی ترامپ به ایران با یک جنگ روانی‌-اقتصادی به ایران هجمه کرد، بجای این‌که به رغم کم توجهی جناب روحانی، عقب بنشیند، ایستاد و برای مردم در دل بحران کار کرد. ششم ما بعد از انتخابات خرداد ۱۴۰۰ یک شخصیتی می‌خواهیم که بتواند با تعامل با ارکان حاکمیت و خصوصا با بیت و با نخبگان کشور، برای مردم، خصوصا برای آن سی‌ و پنج میلیونی که بخاطر تحریم‌ها فقیر شدند، یک کار اصولی بکند، تولید و اشتغال را راه بیاندازد. به نظر من این فرد جهانگیری است. و هفتم اینکه جهانگیری فردی است که همه نخبگان برجسته کشور با او همکاری می‌کنند . کسانی مثل ظریف و ظفرقندی و صدها مدیر برجسته دیگر کشور. 

چرا جهانگیری برای ادارهٔ دولت در شرایط پربحران کنونی توانا محسوب می‌شود؟

در هفت دلیل بالا توضیح دادم. کشور ایران را با شعارها و شعبده‌بازی‌ها و از نرده‌ بالا رفتن‌های احمدی نژاد نمی‌شود اداره کرد! دیگر کشور هشتصد میلیارد در آمد ارزی ندارد. هفت تا قطعنامه علیه ایران کافی نیست؟ ما در دولت بعدی به یک شخصیت کارآزموده و غیر شعاری و اصلاح‌طلب نیاز داریم که به سرعت کشور را بر مدار توسعه و ایجاد توانایی بیاندازد. به همین دلیل من امروز خیلی خوشحال شدم که شنیدم جناب جهانگیری عزم خود را برای ثبت نام جزم کرده‌ است.

آیا تیم و برنامهٔ‌ قوی و مناظرهٔ قوی و اجماع و کمپین قوی می‌تواند وضعیت جهانگیری را در روزهای آخر تغییر بدهد؟

اتفاقا جهانگیری از زمره معدود اصلاح‌طلبانی است که با تیم و برنامه اصلاح‌طلبان ارتباط ارگانیک دارد. جهانگیری به توسعه پایدار، همه جانبه و عادلانه اعتقاد دارد، با کیفی‌ترین نیروها کار کرده است. در مناظره و کمپین هم اولا در انتخابات ۹۶ امتحانش را پس داد. ثانیا در همین اتاق کلاب‌هاوس اخیر بدون اینکه حرف‌های غیر عملی بزند با بیست و سه هزار نفر ارتباط برقرار کرد، هنوز کسی این رکورد را در کلاب هاوس نداره. به نظر من هفته آخر انتخابات مردم ایران خصوصا کسانی که قصد رای دادن دارند و به امور عمومی فکر می‌کنند تحت تاثیر برنامه‌ها و تیم جهانگیری قرار خواهند گرفت.

منبع: ایلنا

منبع: ساعت24

کلیدواژه: احمدی نژاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۹۸۹۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اظهارات جدید وزیر کشور درباره دور دوم انتخابات مجلس

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، به نقل از وزارت کشور، احمد وحیدی روز پنجشنبه ۶ اردیبهشت در حاشیه سفر به مشهد مقدس اظهار کرد: همه مقدمات برای برگزاری دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۲۲ حوزه فراهم شده است.

وی افزود: این مرحله از انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۸ حوزه به صورت تمام الکترونیک برگزار خواهد شد.

دومین دور انتخابات برای شکل گیری دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی روز جمعه ۲۱ اردیبهشت ماه برگزار می شود.

۲۷۲۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899684

دیگر خبرها

  • حضور ۲۵ هیئت تجاری در اکسپو نشان از رشد ایران با وجود تحریم
  • فاکتور اشتباه و شیطنت آمیز اصلاح طلبان در خصوص شرایط امید در جامعه/ آغاز کنش‌های انتخاباتی رادیکال‌ها پس از عملیات تحریم!
  • حضور نمایندگان ۱۰۰ کشور در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران
  • حضور نماینده ۱۰۰ کشور در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران
  • عبور از خام‌فروشی، رشد بهره‎‌وری و توسعه برداشت گاز با حرکت به سمت دانش بنیان شدن
  • تعریف دولتمردان برجام از خود به خاطر نابودی یک دهه فرصت رشد اقتصادی!
  • جنگ جهانی نفت؛ بایدن در تنگنای تحریم‌ها، قیمت‌ها و انتخابات
  • کشور آماده برگزاری دور دوم انتخابات مجلس است
  • اظهارات جدید وزیر کشور درباره دور دوم انتخابات مجلس
  • آمادگی کشور برای برگزاری دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس