Web Analytics Made Easy - Statcounter

ملی‌پوش کاراته ایران گفت: متاسفانه چون برخی از مسئولان ورزش کشور ورزشی نیستند، نمی‌تواند اتفاقاتی که در نهایت برای یک از ما دو نفر خواهد افتاد را درک کنند. - اخبار ورزشی -

سجاد گنج‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، در خصوص سرنوشت نفر المپیکی کاراته ایران در سنگین وزن اظهار داشت: تنها کاری که از دست من در مسیر کسب سهمیه المپیک بر می‌آمد، صدرنشینی در وزن خودم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اتفاقی که با لطف خداوند و بعد از  بالا و پایین‌های بسیار  اتفاق افتاد. در برخی مسابقات خیلی عالی بودم و در بعضی مسابقات نیز دور از انتظار حذف شدم. در نهایت خدا را شاکرم که توانستم بعد از یک سال و نیم در رنکینگ یک المپیک و جهان بایستم و جایگاه خود را پس بگیرم.

دارنده یک طلا و دو نقره جهان با اشاره به تاثیر برگزاری مسابقات قهرمانی اروپا در معرفی نفر المپیکی کاراته ایران در سنگین وزن گفت: کاراته وان لیسبون آخرین رویداد کسب سهمیه المپیک برای من بود و حالا باید صبر کنم تا ببینم چه اتفاقی برای آکاتاش ترکیه‌ای در مسابقات قهرمانی اروپا خواهد افتاد. مطمئنم در نهایت هر اتفاقی بیفتد، اتفاق خیری خواهد بود و امیدوارم به نفع کاراته باشد.

وی در خصوص احساس خود و پورشیب در صورت عدم کسب سهمیه پس از یک  ماراتن سخت گفت: فکر می‌کنم ما برای کسب سهمیه المپیک سخت‌ترین ماراتن را در میان تمام رشته‌های ورزشی پشت سر گذاشتیم و در نهایت در اوزان خود اول و دوم شدیم اما هنوز سهمیه المپیک نداریم. واقعاً  شرایط سختی است و فکر می‌کنم فدراسیون جهانی در تعیین قوانین انتخاب نفرات المپیکی اشتباه بدی را انجام داد.

گنج‌زاده خاطر نشان کرد: وقتی فدراسیون جهانی مسیری را برای کسب سهمیه المپیک در نظر گرفته است و در نهایت دو ورزشکار یک کشور به خوبی مسیر را پشت سر گذاشتند، باید هر دو موفق به کسب سهمیه شوند. اتفاقی که در وزن ما نیفتاده است و تنها این شانس برای یک نفر وجود دارد که سهمیه را کسب کند. این اتفاق یکی از بزرگترین ضعف‌های قوانین فدراسیون جهانی‌ست و در میان همه ورزشکاران  تنها برای من و پورشیب افتاده است و نمونه دیگری وجود ندارد.

قهرمان بازی‌های آسیایی اندونزی در خصوص توقعات خود از مسئولان ورزش کشور گفت: متاسفانه چون برخی از مسئولان ورزش کشور ورزشی نیستند، نمی‌توانند اتفاقاتی که در نهایت برای یک از ما دو نفر خواهد افتاد را درک کنند. در این شرایط و پس از مشخص شدن نفر المپیکی کاراته ایران اگر از نفر دیگر حمایت نکنند چیز عجیبی نیست.

وی با انتقاد از عدم توجه مسئولان استان تهران و شهرستان اسلامشهر در طی سال‌های اخیر گفت: واقعاً از عدم توجه  استاندار و شورای شهر تهران، فرماندار اسلامشهر، اداره کل ورزش و جوانان تهران و مسئولین ورزش شهرستان اسلامشهر ناراحت هستم. متاسفانه انگار اصلاً ورزش قهرمانی و ورزشکاران تهرانی وجود ندارند. ورزشکاران در تهران فراموش شدند و تنها دلیل  این بی‌توجهی نیز تعداد بالای ورزشکاران استان عنوان شده است.

گرندوینر کاراته دنیا در سال 2020 تصریح کرد: باید اصلی‌ترین وظیفه اداره کل ورزش و جوانان تهران حمایت از ورزشکاران باشد اما  از سال 2018 هیچ توجهی ندیدم و انگار اصلاً ما  وجود خارجی نداریم. از شروع ویروس کرونا ورزش تهران  صاحبی نداشته است و انگار هنوز مسئولان ورزش در قرنطینه به سر می‌برند و  ورزشکاران تهرانی مثل بچه‌های یتیم‌ هستند.

گنج‌زاده خاطر نشان کرد: این بی‌توجهی فقط شامل حال من نیست و نظر تک‌تک ورزشکاران تهرانی رشته‌های مختلف که در مسیر کسب سهمیه حضور دارند یا موفق به کسب سهمیه شدند، همین است. با شاهین موسوی، علی پاکدامن و حمیده عباسعلی که صحبت می‌کردم، نظر آنها نیز همین بود. همه ورزشکاران تهرانی بسکتبال، والیبال، بوکس، تیراندازی، شمشیربازی و کاراته از بی‌توجهی مسئولان ورزش تهران ناراحت هستند.

وی ادامه داد: دست مسئولان استانداری، فرمانداری و شورای شهر تهران برای حمایت از ورشکارانی که موفق به کسب سهمیه شدند یا در حال تلاش برای کسب سهمیه هستند، خیلی باز است، اما تا امروز چیزی ندیدم. تنها جایی که برخی مسئولان استان تهران را دیدم پایین پله‌ها فرودگاه بعد از موفقیت‌ها برای عکس گرفتن بوده است و تعدادی از آنها حتی بعد از کسب موفقیت نیز به خودشان زحمت نمی‌دهند.

ملی‌پوش کاراته ایران در پایان گفت: بهترین روزهای جوانی خود را در ورزش قهرمانی و افتخارآفرینی برای کشور و شهرمان گذاشتیم، اما پشت‌مان به غیر از خدا و خانواده به هیچ کسی گرم نیست. در اینکه خدا روزی رسان است و خانواده‌ها نیز تنها حامیان ورزشکاران هستند هیچ شکی نیست، اما از مسئولان نیز توقع می‌رود. خدا را شکر که فدراسیون کاراته از زمان حضور طباطبایی همیشه از ملی‌پوشان حمایت کرده است و در حد امکان شرایط را برای ملی‌پوشان تسهیل کرده است و کادر فنی نیز تمام تلاش خود را برای بچه‌ها انجام داده است.

هروی: سخت‌ترین لحظات مربیگری‌ام را به خاطر پورشیب و گنج‌زاده تجربه می‌کنم/ سهمیه سوم کمترین حق کاراته ایران استانتهای پیام/ 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ورزشکاران تهرانی کسب سهمیه المپیک کاراته ایران مسئولان ورزش گنج زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۰۱۶۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقویت زیرساخت‌های ورزشی شهر صدرا

رحیم خداجو مدیرکل ورزش و جوانان فارس با جمعی از ورزشکاران و مربیان و همچنین تعدادی از اعضای شورای شهر صدرا دیدار و گفت‌گو کرد. در این دیدار هرکدام از ورزشکاران مطالبات و دغدغه‌های خود را بیان کردند.

در این نشست خداکرم فیروزمند، رئیس کمیسیون فرهنگی؛ اجتماعی؛ ورزشی و حقوقی شورای اسلامی صدرا از تخصیص اعتبار خرید یک دستگاه اتوبوس برای انتقال ورزشکاران به مسابقات و مصوبه کمک ۵۰۰ میلیون تومانی به مدال آوران و ورزشکاران مسابقات ملی و بین‌المللی خبر داد.

رئیس کمیسیون عمران و سرمایه گذاری شورای اسلامی صدرا هم در این نشست با اشاره به ظرفیت خوب صدرا برای سرمایه‌گذاری در حوزه ورزش گفت: با روی کار آمدن شورای فعلی بر سرکار فقط ۲ زمین چمن مصنوعی در شهر صدرا با جمعیت بالای ۲۰۰ هزار نفر بود که طی مصوبه شورا ۷ زمین چمن دیگر به بهره‌برداری رسید و اکنون شهروندان از آن استفاده می‌کنند. متاسفانه یک سالن سرپوشیده ورزشی برای تمرین ورزشکاران وجود ندارد که این همت مجموعه اداره‌کل ورزش را می‌طلبد که به این مهم توجه ویژه داشته باشد.

مرتضی زارعی همچنین انتقادی به رها شدن زمین بلوار حافظ داشت که قرار بوده به یک فضای ورزشی برای استفاده علاقه‌مندان تبدیل شود، اما بعد از گذشت چندین سال بلاتکلیف مانده است.

در این نشست بنا شد تا پایان اردیبهشت سال ۱۴۰۳ نمایندگی ورزش و جوانان در شهر صدرا مستقر شود تا نسبت به ساماندهی هیئت‌های ورزشی و پیگیری مشکلات ورزشی شهر صدرا اقدام کنند. همچنین ۱۸ میلیارد ریال به پیست اسکیت صدرا اختصاص داده شود و تا پایان خرداد ماه سال ۱۴۰۳ نسبت به انتخاب پیمانکار اقدام شود و مبلغ ۶۰ میلیارد ریال به چمن استاندارد شهر صدرا اختصاص داده شود و تا پایان شهریورماه نسبت به انتخاب پیمانکار و شروع پروژه اقدام شود.

از دیگر مصوبات این نشست می‌توان به در اختیار قرار دادن سالن ورزشی محله جهاد فاز ۲ صدرا به ورزشکاران شهر صدرا اشاره کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • قهرمانی پاس قم در لیگ برتر کاراته باشگاه‌های کشور
  • تجلیل از دختران مدال‌آور ‌رشته‌های‌ ووشو و کاراته در مشهد
  • دیدار ورزشکاران باستانی با آیت الله نورمفیدی
  • تقویت زیرساخت‌های ورزشی شهر صدرا
  • کاروان المپیک و پارالمپیک پاریس نگران بودجه!
  • ۳۸ سهمیه برای حضور در بازی‌های پارالمپیک کسب شده است
  • پولادگر: تیم گلبال مسافر پاریس شد/ نگران بودجه در سال پارالمپیک هستیم
  • پولادگر: تیم گلبال مسافر پاریس شد/ نگران میزان بودجه در سال پارالمپیک هستیم
  • پولادگر: اعزام گلبال به پارالمپیک قطعی شد/نگران بودجه هستیم
  • نگران بودجه کمیته ملی پارالمپیک در سال پارالمپیک هستیم