Web Analytics Made Easy - Statcounter

اصولا حلقه ی مفقود رسانه های مختلف پرداختن به موضوع مهم و موثر سالمندان است. درواقع نه تنها برای این گروه سنی برنامه مفید و موثر تولید نمی شود که در حوزه سلامت نیز برخلاف دیگر گروه های سنی این گروه سنی حساس و مهم کمرنگ دیده شده اند. این درحالی است که رسانه ملی برای گروه های سنی متفاوت مخاطبش نه تنها برنامه سازی که شبکه اختصاصی نیز تاسیس کرده است و گروه سنی سالمند به رغم اینکه بیشترین زمان را در منزل سپری می کنند نمی توانند سبد مناسبی از محتویات مناسب رسانه ای را به شکل تخصصی برای خود بدانند در این باره با بهمن حوری زاد روانشناس صحبت کرده ایم که در ادامه می خوانید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بهمن حوری زاد روانشناس یک آسیب شناسی در این خصوص که رسانه ملی چقدر برای سالمندان مفید است؟ آیا سالمندان فقط باید اخبار ببینند یا اینکه باید شبکه ای مختص به آن ها با برنامه های گوناگون و مسابقات در کنار دیگر شبکه هایی که برای جوانان، کودکان و نونهالان ساخته شده در نظر گرفته شود؟ چرا که اصولا برنامه تخصصی برای این دسته از افراد جامعه ساخته نمی شود به خبرنگار سرویس فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا گفت: نقش و رسالت رسانه ها این است که بایستی اول آگاهی و دانش بدهند و سعی کنند باور ها و نگرش ها روی خود آگاهی سالمندان برای بهتر زندگی کردن و سلامت بهتر ایجاد شود. رسانه ملی باید مهارت و دانشی را به آن ها بیاموزند تا از این طریق به خلاقیت دست پیدا کنند و خودشان سرگرمی خود را فراهم کنند و بتوانند فعالیت های اجتماعی، مذهبی و فرهنگی را در خود تقویت کنند.

او در این خصوص که این افراد از ضعیف ترین قشر هستند و اکنون که شرایط کرونا پیش آمده وظیفه رسانه ملی در این موقعیت چیست بیان کرد: به نظر من راه های دیگری برای سرگرمی سالمندان وجود دارد. بیشتر افراد معتقد هستند که باید برای سرگرمی این افراد شبکه جداگانه ای تاسیس کرد در حالی که در حال حاضر باور عمومی، علمی و تخصصی در حوزه روانشناختی و روانشناسی سالمندان این است که این قشر باید بیشتر در کنار کودکان باشند چرا که شادابی و نشاط کودکان به سالمندان منتقل می شود و نحوه زندگی دیگری را می آموزند. به نظر من اگر برنامه ای حول محور کودک و سالمند ساخته شود نیز به شدت تاثیر گذار است.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: رسانه ملی سالمندان کودکان جامعه فرهنگ و هنر سلامت رسانه خلاقیت روانشناسی تلویزیون رسانه ملی سالمندان اخبار آسیب شناسی روانشناس رسانه ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۰۶۲۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی رایتل برای دومین بار به عنوان کارفرمای برتر سلامت‌محور

به گزارش «تابناک» به نقل از روابط عمومی رایتل، سی و پنجمین جشنواره «امتنان از نخبگان جامعه کار و تولید» عصر روز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ با حضور سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران، برخی از معاونان و مدیران وزارت کار و نمایندگانی از صنایع تولید داخلی در سالن همایش‌های شرکت ساپکو برگزار شد.

رایتل در حالی در سی و پنجمین دوره جشنواره امتنان عنوان برترین کارفرمای سلامت محور را از آن خود کرد که پیش از این در سی و سومین دوره این جشنواره برای همین عنوان برگزیده و تقدیر شد.

در این مراسم از حسین ملازاده مدیرعامل رایتل در راستای تأمین، حفظ و ارتقای سطح سلامت نیروی کار که یکی از عوامل مهم رشد و ارتقای فناوری و تولید است و همچنین بسترسازی پرونده الکترونیک سلامت به عنوان «کارفرمای سلامت محور استان تهران» با اهدای لوح و تندیس تقدیر و تجلیل شد و محمدعلی زارع مدیرکل سرمایه‌های انسانی و پشتیبانی رایتل این جایزه را به نمایندگی از مدیرعامل دریافت کرد.
همچنین در این مراسم از افشین نیکوروش مدیر امور رفاهی رایتل در حوزه بهداشت و ایمنی محیط کار و در راستای حفظ و بهبود سلامت کارگران و توسعه محیط کار سالم، قدردانی به عمل آمد.
گفتنی است جشنواره امتنان از نخبگان جامعه کار و تولید در راستای اجرای ماده ۱۹۵ قانون کار و با هدف نهادینه‌سازی فرهنگ خلاقیت و نوآوری، ترویج و تقویت فرهنگ کار و تلاش و تجلیل از کارگران نخبه، گروه‌های کار و واحدهای اقتصادی نمونه، هر ساله در سه مرحله مقدماتی، استانی و ملی و در سه بخش صنعت، خدمات و کشاورزی برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • اصحاب رسانه به جای «اعتبار» برای اصفهان مطالبه «اختیار» کنند/همه چیز درباره پروژه انتقال آب، اتباع و فرونشست
  • کدام مناطق تهران بیشترین سالمند را دارد؟
  • معرفی رایتل برای دومین بار به عنوان کارفرمای برتر سلامت‌محور
  • کدام مناطق تهران بیشترین سالمند را دارد؟ 
  • کدام مناطق تهران بیشترین سالمند را دارند؟ 
  • اقدامات ایجابی سلامت‌محور در فارس توسعه یابد
  • اولین نشست رسالت اندیشی دفتر بانوان جبهه فرهنگی گیلان برگزار شد
  • حرکت سازمان اوقاف در مسیر مولدسازی و بهبود اقتصاد کشور با حمایت از شرکت‌های دانش بنیان + فیلم
  • جای جای اصفهان، رنگ‌وبوی هفته فرهنگی را گرفته است
  • آیا برنامه سلامت خانواده بهتر از پزشک خانواده است؟