Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@21:29:56 GMT

ارائه نظام یادگیری ترکیبی دانشجویان تا پایان شهریور

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۰۷۲۴۱

ارائه نظام یادگیری ترکیبی دانشجویان تا پایان شهریور

معاون آموزشی دانشگاه شهید بهشتی از ارائه ارائه نظام یادگیری ترکیبی دانشجویان این دانشگاه تا پایان شهریور خبر داد و گفت: در دوران شیوع کرونا از تمامی زیر ساخت‌های فناوری اطلاعات دانشگاه در جهت رفع مشکلات آموزش آنلاین و تجهیز برای بهره‌مندی مدلی جدیدی از آموزش عالی به کار گرفته شود.

به گزارش ایسنا، دکتر علی اکبر افضلیان در جشنواره آموزش دانشگاه شهید بهشتی که به دلیل رعایت پروتکل های بهداشتی به صورت مجازی برگزار شد با اشاره به تاثیرات همه‌گیری کووید ۱۹ بر آموزش، گزارشی از فعالیت‌های و برنامه‌های دانشگاه در سال ۱۴۰۰ ارائه نمود و گفت: همه‌گیری کوید ۱۹ بر آموزش دانشگاه تاثیرگذار بود است و باعث شد در فرآیند یادگیری تحولی بزرگ ایجاد شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه تصریح کرد: البته در دانشگاه شهید بهشتی متناسب با شرایط جدید تمهیداتی سنجیده شد تا تمامی زیر ساخت‌های فناوری اطلاعات دانشگاه در جهت رفع این مسئله و تجهیز برای بهره‌مندی مدلی جدیدی از آموزش عالی به کار گرفته شود.

معاون آموزشی دانشگاه شهید بهشتی تاکید کرد: با فرض تداوم این وضع برای یک سال دیگر با بهره‌برداری بهینه و بهبود زیرساخت‌ها و فرآیندها به تداوم فعالیت‌های مربوط به امور آموزشی دانشگاه می‌پردازیم؛ در همین راستا آموزش هوشمند، تربیت انبوه متخصص هوش مصنوعی، طرح موک بهشتی، طرح پژوهشی تدوین الگوی توسعه آموزش دانشگاه با تاکید بر پارادایم یادگیری الکترونیکی از جمله طرحهای جدیدی هستند که مورد مطالعه و بررسی قرار گرفتند تا نسبت به ادامه شرایط کنونی در دستور کار قرار گیرند.

افضلیان همچنین اظهار کرد:پایش وضعیت آموزشی واحدهای دانشگاهی بر اساس شاخص‌هایی چون کیفیت ارائه خدمات آموزشی به دانشجویان، رعایت آیین نامه ها و مقررات، رعایت زمانبندی های مصوب و پیگیری دقیق امور را از مهم ترین اقدامات دانشگاه در دوران شیوع کرونا ویروس است ضمن اینکه نظام یادگیری ترکیبی دانشگاه شهید بهشتی تا پایان شهریور ماه ارائه خواهد شد.

در ادامه دکتر سعدالله نصیری قیداری رییس دانشگاه شهید بهشتی با تبریک روز معلم از تلاش ها و مساعی تمامی همکاران در جهت برگزاری کلاس‌ها و ارائه خدمات آموزشی در طی دوران همه‌گیری کرونا تقدیر کرد و گفت: جشنواره آموزش در دانشگاه شهید بهشتی و و تقدیر از مدرسان برگزیده باهدف  ادای احترام به زحمات تمامی همکاران برنامه‌ریزی و اجرا شد و خداوند متعال را شاکریم که ما را در مسیری قرار داده تا معلم باشیم و برای تربیت روح، جان و دل انسان‌ها تلاش کنیم و امیدوارم در راه تربیت فرزندانِ فرزانه برای کشورمان بیش از پیش موفق باشیم.

وی با تاکید بر نقش موثر معلم در تعلیم و تربیت تصریح کرد: انسان یک مشت خاک به علاوه علم به معنای جامع آن است که این مشت خاک توسط معلم به انسان بدل می شود.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه دانشگاه شهید بهشتی،دکتر قهرمانی مدیر توسعه آموزش های آزاد این دانشگاه نیز در این مراسم در سخنانی با عنوان «نگاهی به آینده دانشگاه، با تاکید بر گذار از آموزش حضوری به یادگیری ترکیبی»، برخی نیروهای موثر بر تحول یادگیری دانشگاه، نتایج و پیامدهای تاثیر این نیروها و راهکارهای موثر را برشمرد و گفت: تحول در ماهیت دانش، توسعه دانش تربیتی و علوم شناختی؛ تحول و شکاف نسلی( حضور همزمان چند نسل در دانشگاه)؛ پیشرفت فناوری ، نتایج و پیامدهای این تاثیر این نیروها شامل؛ اجتماعات یادگیری؛ توسعه دوره های همگانی آزاد برخط ( موک ها)؛ بسته گشایی دوره ها و محتوای آموزشی و مطرح شدن فضای سوم (پلتفورم های یادگیری آموزش) از جمله عوامل تاثیرگذار بر آموزش و یادگیری در دانشگاه‌ها هستند.

در این جشنواره، ۲۷ مدرس برگزیده آموزشی و ۱۹ عضو هیات علمی در بخش تجارب قابل تقدیر در آموزش مجازی و  ۵ واحد برگزیده آموزشی معرفی و تقدیر شدند. در بخش دیگری از این مراسم، یاد و خاطره ۴ نفر از اعضای هیات علمی دانشگاه که در سال ۱۳۹۹ دعوت حق را لبیک گفتند گرامی و همچنین از ۱۷ عضوهیئت علمی که در سال ۱۳۹۹ به ‌افتخار بازنشستگی نائل‌آمده‌اند، تجلیل شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دانشگاه شهيد بهشتي همه باهم علیه کرونا دانشگاه شهید بهشتی یادگیری ترکیبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۰۷۲۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه اندازی دستگاه CT اسکن در بیمارستان ۱۷ شهریور رشت

دکتر محمدتقی آشوبی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان گفت: CT اسکن مرکز آموزشی درمانی ۱۷ شهریور رشت با همکاری و مشارکت گروه مپنا در نیمه دوم فروردین امسال راه اندازی شده و بهره برداری از آن، سطح ارائه خدمات درمانی را در این مرکز تخصصی و فوق تخصصی ارتقا داده و موجب افزایش رضایت مندی مردم و دریافت کنندگان خدمت شده است.

او افزود: پیش از راه اندازی CT اسکن در بیمارستان ۱۷ شهریور رشت، بیماران مرکز به ناچار باید به مراکز آموزشی درمانی مستقر در شهر ارجاع می‌شدند که این مسئله علاوه بر معطلی و طولانی کردن روند درمان، خطراتی را متوجه بیماران و کار را بر کادر درمان در دیگر مراکز آموزشی درمانی مرکز استان مضاعف می‌کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان تصریح کرد: از ابتدای راه اندازی آزمایشی CT اسکن این مرکز تاکنون بیش از ۴۰ بیمار خدمات تصویربرداری مورد نیاز را دریافت کرده اند؛ این در حالی است که این بخش هنوز به صورت رسمی افتتاح نشده و یقینا در آینده نه چندان دور نیاز بسیاری از مراکز درمانی را نیز پاسخ خواهد داد.

به گفته دکتر آشوبی، در حال حاضر قیمت دستگاه CT اسکن ۱۶ اسلایس در بازار حدود ۱۳ میلیارد تومان است و دانشگاه علوم پزشکی گیلان تنها یک میلیارد تومان برای آماده کردن فضا و تجهیزات هزینه کرده است.

او تصریح کرد: نصب و راه اندازی دستگاه CT اسکن ۱۶ اسلایس در مرکز آموزشی درمانی ۱۷ شهریور رشت به عنوان یک مرکز تخصصی و فوق تخصصی درمان کودکان در استان گیلان، یکی از جلوه‌های برون‌سپاری و بهره‌مندی از ظرفیت بخش خصوصی در تهیه و ارائه بسته‌های خدمتی سلامت به مردم است که علاوه بر خدمت با کیفیت و ارزان، هزینه تمام شده برای دولت را نیز کاهش می‌دهد.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • غول کنکور در دولت سیزدهم جادو شد/ معلم ستون فقرات نظام آموزشی است
  • معلمان معمار آینده نظام هستند
  • راه اندازی دستگاه CT اسکن در بیمارستان ۱۷ شهریور رشت
  • مرکز رشد فناوری‌های بالینی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افتتاح شد
  • تمدید مهلت ثبت‌نام دانشجویان دانشگاه‌های تهران برای شرکت در مسابقه ملی «سدید»
  • دانشگاه علوم پزشکی مشهد، میزبان جشنواره شهید مطهری
  • «مقرأة الحرمین» خدمتی برای تصحیح قرائت، یادگیری تجوید
  • آزمون‌های نهایی مبتنی بر ارزشیابی از یادگیری است
  • «مقرأة الحرمین»؛ طرح آموزش قرآن به ۶ زبان زنده دنیا
  • مهلت ثبت‌نام دانشجویان در مسابقه ملی «سدید» تمدید شد