Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد واشنگتن از نزدیک وضعیت مرزی ارمنستان و جمهوری آذربایجان را زیر نظر دارد و انتظار دارد باکو نیرو‌های نظامی خود را از منطقه مرزی خارج کند.

جالینا پورتر در کنفرانسی خبری اعلام کرد ما از نزدیک در حال مشاهده وضعیت در مرز مشخص شده بین ارمنستان و آذربایجان هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تحرکات نظامی در مناطق مورد مناقشه غیرمسئولانه و همچنین بی جهت تحریک آمیز است.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا افزود  گزارش برخی از عقب نشینی‌ها را دیده ایم و اگر تأیید شود انتظار داریم آذربایجان همه نیرو‌ها را از آنجا خارج کند. ما از این امر استقبال خواهیم کرد. همچنین از هر دو طرف خواسته ایم که از طریق گفت و گو و مذاکره به موضوعات مرزی بپردازند.

پیش از این نیکول پاشینیان، نخست وزیر ارمنستان نیرو‌های آذربایجانی را به عبور از استان سیونیک در جنوب ارمنستان و تلاش برای ادعای مالکیت سرزمینی متهم کرد. پاشینیان روز پنجشنبه در  جلسه اضطراری شورای امنیت گفت که بیش از ۲۰۰ سرباز آذربایجانی در تلاشند تا دریاچه‌ای را در سیونیک به محاصره درآورند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت خارجه آمریکا جمهوری آذربایجان مناقشه قره باغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۰۷۲۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۱۷ میلیاردی کالای قاچاق در مرز‌های آذربایجان غربی

فرمانده مرزبانی استان آذربایجان غربی از کشف مقادیر چشم گیری کالای قاچاق در نوار مرزی این استان خبر داد و افزود: مرزداران با اشراف اطلاعاتی و تشدید کنترل مسیر‌های عبور کالای قاچاق در نوار مرزی، طی عملیات دقیق و منسجم موفق شدند تعداد ۴ هزار و ۶۵۰ عدد ایمپلنت دندان، ۲۱۰ لیتر پولیش خودرو، و چندین قلم کالای قاچاق دیگر را کشف کنند.

سردار محمد احمدی اظهار کرد: کارشناسان ارزش ریالی کالا‌های کشف شده را ۱۷ میلیارد و ۱۵۰ میلیون ریال برآورد کردند، که در این عملیات ۳ نفر متهم دستگیر و ۲ دستگاه خودرو نیز توقیف و با تشکیل پرونده قضایی تحویل مراجع ذی صلاح شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان غربی ارومیه

دیگر خبرها

  • دلیل پاشینیان برای «واگذاری روستاها به آذربایجان»
  • وحید اسداللهی رِنگ‌های آذربایجانی را به تالار وحدت می‌آورد
  • احتمال اعزام نیرو‌های انگلیسی به غزه
  • بازداشت معترضان به تصمیم پاشینیان برای «واگذاری روستاها» به باکو
  • کشف ۱۷ میلیاردی کالای قاچاق در مرز‌های آذربایجان غربی
  • توافق میان باکو و ایروان نزدیک است
  • شولتز: توافق میان باکو و ایروان نزدیک است
  • ماجرای مشکل مرزی جدید با طالبان؛ سوءتفاهم بود
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب ازسرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • مرزبانی ایران: ۶ مرزبان خراسان جنوبی به کشور بازگشتند