Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-27@06:26:03 GMT

کمبود بنزین در آمریکا طی روزهای آینده ادامه خواهد یافت

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۰۷۵۹۴

کمبود بنزین در آمریکا طی روزهای آینده ادامه خواهد یافت

تحلیلگران مسائل انرژی بر این باورند که بحران کمبود بنزین در جنوب شرق آمریکا در پی حمله هکری به خط لوله کلونیال طی روزهای آینده نیز ادامه خواهد یافت. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کنگره، حمله سایبری اخیر موجب توقف فعالیت خط لوله کلونیال یکی از بزرگترین خطوط انتقال انرژی در آمریکا شد و این مساله رشد فزاینده تقاضای بنزین در مناطق جنوب شرقی آمریکا را به همراه داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گسترش کمبود بنزین به سایر ایالت‌های آمریکا

 

بر اساس این گزارش، تحلیلگران پیش بینی می کنند که بحران کمبود بنزین در جنوب شرق آمریکا تا دو هفته آینده ادامه خواهد داشت.

تازه ترین بررسی ها نشان می دهد ایالت هایی مثل کارولینای شمالی، کارولینای جنوبی ویرجینیا و جورجیا همچنان با کمبود شدید بنزین روبرو هستند و 90 درصد پمپ بنزین های واشنگتن نیز تا روز جمعه بدون بنزین بوده اند.

تا عصر روز جمعه، 65 درصد پمپ بنزین های کارولینای شمالی، 48 درصد پمپ بنزین های کارولینای جنوبی 47 درصد پمپ ای جورجیا و 45 درصد پمپ بنزین های ویرجینیا بدون بنزین بوده اند.

تحلیلگران بر این باورند که علت اصلی کمبود شدید بنزین در این ایالت ها، رشد فزاینده تقاضای سوخت پس از قطع فعالیت خط لوله کلونیال است. مردم این ایالت ها از ترس طولانی شدن قطع بنزین، صف های طولانی در برابر پمپ بنزین ها تشکیل داده و اقدام به ذخیره کردن بنزین می کنند.

جمهوریخواهان از اخبار مربوط به کمبود شدید سوخت، برای انتقاد از دولت بایدن استفاده می کنند. کاخ سفید نیز طی هفته گذشته سعی کرد تا نشان دهد تامین سوخت این ایالت ها در اولویت برنامه های دولت بایدن است.

بایدن نیز در اظهاراتی تلاش کرد تا نگرانی مردم درباره کمبود بنزین را کاهش دهد.

شرکت کلونیال اذعان کرده است که 5 میلیون دلار باج درخواستی هکرها را از طریق ارزهای دیجیتال پرداخت کرده و فعالیت این خط لوله به زودی به حالت عادی بازخواهد گشت.

انتهای پیام/

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: درصد پمپ بنزین کمبود بنزین ایالت ها خط لوله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۰۷۵۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واردات ۵۵۰۰ خودروی برقی؛ اولین عرضه در روزهای آینده

رئیس سازمان توسعه تجارت گفت: در حال حاضر نزدیک به ۵۵۰۰ خودروی برقی وارد شده که ظرف روز‌های آینده عرضه خواهد شد.

به گزارش ایسنا، مهدی ضیغمی در حاشیه نشست خبری ایران اکسپو ۲۰۲۴ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بسیاری از افرادی که در سامانه ثبت نام کردند، منتظر هستند خودرو مورد علاقه‌شان وارد شود و به همین دلیل تاکنون از ۳۰ هزار نفر که در سامانه بودند، ۱۵ هزار نفر خودروی خود را انتخاب کردند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر خودرو‌های زیادی در گمرکات و مناطق آزاد هست. بیش از ۱۲ تا ۱۳ هزار خودرو دپو در مناطق آزاد و کشور هست که این خودرو‌ها فقط منتظر توافق‌های داخلی در وزارت صمت و بانک مرکزی هستند تا ترخیص شوند.

این مقام مسئول ادامه داد: واردات خودرو‌های جانبازان هم فقط مربوط به سازمان توسعه تجارت نیست و کار سازمان در این رابطه انجام شده و منتظر هستیم بانک مرکزی مدل تخصیص ارز و بنیاد شهید هم گروه‌هایی که قرار است ارز بگیرند را مشخص کند.

ضیغمی با بیان اینکه ظرف چند روز آینده اولین عرضه خودرو‌های برقی انجام خواهد شد، گفت: در حال حاضر نزدیک به ۵۵۰۰ خودروی برقی وارد شده که ظرف روز‌های آینده عرضه خواهد شد.

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی آب و هوای تهران طی روزهای آینده
  • فهرست دانشگاه‌های آمریکا که شاهد تظاهرات حمایت از فلسطین هستند
  • بازداشت ۱۰۰ دانشجو در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی
  • ۱۳ میلیون خودروی فرسوده روزانه ۶۳ میلیون لیتر سوخت مصرف می‌کنند
  • دیدنی های امروز؛ از سالگرد نسل کشی ارامنه تا اعتراضات دانشجویی در آمریکا
  • پیش‌بینی وضعیت هوا طی روزهای آینده/ تداوم باد و باران در این نقاط
  • واردات ۵۵۰۰ خودروی برقی؛ اولین عرضه در روزهای آینده
  • پیش‌بینی بارش‌های پراکنده برای چهارمحال‌ و بختیاری
  • صدور مجوز حمل سلاح برای معلمان مدارس در تنسی آمریکا
  • ایالت تِنسی لایحه حمل سلاح برای آموزگاران را تصویب کرد!