Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/همدان یک هنرمند عرصه موسیقی گفت: کمبود اسپانسر در حوزه هنر به ویژه موسیقی قابل لمس است‌ به طوریکه متأسفانه سرمایه داران بیشتر به فکر ساخت و ساز و خرید طلا و دلار هستند.

کمبود اسپانسر و نبود مکان استاندارد و تجهیزات لازم برای تمرین موسیقی از مشکلاتی است که هنرمندان جوان از همان ابتدا با آن دست و پنجه نرم می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر کفش آهنین و اراده ای فولادی داشته باشند شاید بتوانند چاره ای بیندیشند و با این کمبودها راه به جایی برند اما برخی ناگزیر به مهاجرت شده و ترجیح می دهند انرژی خود را به پای هنرشان بریزند نه صرف مهیا ساختن بستری برای نشان دادن خود.

به گفته یک هنرمند، هر قدر هم مشکلات اقتصادی کشور پیچیده و عمیق باشد، سرمایه‌گذاری بر روی هنر سود اقتصادی کلانی داشته به همین جهت سرمایه‌گذاران بزرگ بر روی هنر سرمایه‌گذاری می‌کنند اما متأسفانه این کار در کشور ما به تازگی در حال رواج بوده و پیشنهاد می‌کنیم کسانی که توانمند بوده و ذوق هنری دارند، برای حمایت از هنرمندان و همچنین سودآوری کلان به این حوزه ورود کنند.

براساس گزارش مجله ساندی، ثروت گروه موسیقی «کوئین بند» از ملکه انگلستان نیز بیشتر است. ثروتی که در نتیجه ساخت موسیقی برای یک فیلم به دست آمد. ملکه انگلیس در فهرست ثروتمندترین اشخاص حضور دارد اما ثروت او ۳۷۰ میلیون دلار است یعنی ۷۰ میلیون دلار کمتر از کوئین‌بند!

یک خواننده پاپ همدانی به نام سیدعباس حسینی ملقب به «عباس اَوان»، با توجه به علاقه ای که از هفت سالگی به هنر موسیقی داشت، توانست از سال ۹۸ فعالیت خود را به صورت رسمی و حرفه ای آغاز کند.

وی در گفت‌وگو با ایسنا، تبیین کرد: اولین کارم با اسم «خیابون نم‌ناک» بود که ترانه و آهنگسازش خود بنده و تنظیمش از مهدی فتحی بود. کار دومم به اسم «حسرت» بود که همراه با عارف دینی به صورت دوصدایی خوانده شد و باز هم ترانه سرایی و آهنگسازی اش را خودم بر عهده داشتم.

وی با بیان اینکه تمرین های ما همیشه در داخل استودیوی خودمان که در استان همدان است، انجام می شود و تاکنون هیچ اسپانسری نداشتیم و از هیچ ارگانی هم حمایت مالی نشده ایم، تصریح کرد: حدود چهار آهنگ داشتیم که هر کدام به دلایل خاص که حتی این دلایل برای خود ما هم قانع کننده نبوده، مجوز انتشار نگرفتند.

این خواننده جوان با بیان اینکه بنده ترانه سرا، آهنگساز، کاخن و ملودیکا هستم و ساز تخصصی ام گیتار است، افزود: موسیقی دنیای نامحدودی است و هر چقدر هم که تجهیزات داشته باشیم، باز کم است و با کمبود آنها مواجه می شویم.

وی در ادامه بیان کرد: تاکنون آلبومی منتشر نکرده ایم اما یک آلبوم در حال جمع آوری است که به محض آماده شدن حتماً اطلاع رسانی خواهیم کرد. به لطف دوستان و مردم لقب خواننده جوان را به من داده اند.

امید همایی دیگر خواننده همدانی است، او به خبرنگار ایسنا گفت: نخستین قطعه خود را در سال ۹۵ به نام «بگو تنهام نمیذاری» با آهنگسازی مهرداد نصرتی ضبط و منتشر کردم و در ادامه آهنگ «رؤیای خاص»، «دلم تنگه» و «تا ابد» را به آهنگسازی و تنظیم حسین قربانپور منتشر کردم.

وی که نوازنده و مدیر داخلی ارکستر مهرگان است و در۶ دی ۹۷ در کنسرت محمد معتمدی اجرای مشترک داشته، به دیگر آلبوم های خود اشاره کرد: در سال ۹۸ آهنگ «خیلی ممنون» به آهنگسازی و تنظیم شهراد امیدوار را منتشر کردم و در سال ۹۹ قطعه «دلبرجان» به آهنگسازی احسان رنجور و تنظیم حسین غمگین، در اواخر سال ۱۳۹۹۹۹ «ایران من» منتشر شد و در سال ۱۴۰۰ قطعه «احساس» را با شعر، ترانه مکرم و ملودی احسان رنجور منتشر خواهم کرد.

همایی خاطرنشان کرد: اوایل فعالیتم به علت کم بودن تجربه و پخش آهنگ قبل از گرفتن مجوز، به بعضی از قطعات مجوز داده نشد که شرکت مربوط به مجوزهایم در حال پیگیری این موضوع است اما بقیه کارها مجوز رسمی از دفتر موسیقی را دارد.

وی درباره کمبود اسپانسر و دلایلش توضیحاتی ارائه داد: برای پیشرفتم ناگزیر شدم به تهران مهاجرت کنم. بنده در حال حاضر اسپانسر و تهیه کننده دارم اما در کل کمبود اسپانسر در حوزه هنر به ویژه موسیقی قابل لمس است‌ که متأسفانه سرمایه داران بیشتر به فکر ساخت و ساز و خرید طلا و دلار هستند، بهتر بود با تفکر و اطلاعات بیشتر و هوشمندانه با قسمتی از سرمایه خود برای رشد فرهنگ و هنر برنامه ریزی کنند.

همایی در پایان تصریح کرد: اگر چه در همدان سالن تئاتر و سینما زیاد است اما باید کفش آهنی پوشید و رفت دنبال نامه بازی و روال اداری و محل آکوستیک و استانداردی که بشود رفت و تمرین کرد، هم وجود ندارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری موسیقی هنرمند هنر اسپانسر خواننده کمبود اسپانسر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۰۸۰۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش سهمیه سوخت و تجمع تعدادی از کامیون داران جنوب سیستان و بلوچستان

 رئیس سازمان حمل و نقل شهرداری چابهار گفت: سهمیه سوخت کامیون‌ها براساس پایش و عملکرد و تناژ آنها در کارت‌های سوخت شارژ می‌شود.

رئیسی با اشاره به کاهش سهمیه به صورت ماهیانه، افزود: اگر کامیونی عملکرد پایینی داشته باشند سوخت کمتری دریافت خواهد کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • کاهش سهمیه سوخت و تجمع تعدادی از کامیون داران جنوب سیستان و بلوچستان
  • نماهنگ «نحن المنتقمون» منتشر شد/ یک موسیقی برای نمایش اقتدار
  • علیرضا طلیسچی: وضعیت موسیقی در ایران خوب است
  • راهنمای تشخیص کالای اصل از تقلبی | کدام کالاها بیشتر در معرض تقلب هستند؟
  • سرمایه گذاری طلای ابشده با پک های جدید و استاندارد
  • حال موسیقی ایران خوب است
  • قانون جدید مالیات؛ زمینه ساز کتمان معاملات
  • نظر علیرضا طلیسچی درباره حضورش در شب‌های زودیاک و آهنگ پرطرفدارش «پاقدم»
  • ماجرایی تازه برای خریداران طلا/ مالیات جدید در راه است؟
  • آغاز جشنواره «شب های موسیقی تاک» در ملایر