Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کرمان معاون قضایی رییس کل دادگستری در امور شوراهای حل اختلاف استان کرمان نسبت مصالحه در پرونده‌های قابل صلح و سازش شوراهای حل اختلاف استان در سال گذشته را ۴۱ درصد اعلام کرد.

"مهدی تقی زاده" امروز ۲۵ اردیبهشت ماه اظهار کرد: در حال حاضر ۳۱۷ شورای حل اختلاف در ۳۲ حوزه قضائی در استان کرمان مشغول فعالیت هستند که از این تعداد ۲۲۸ شورا شهری و۸۹ شورا نیز روستایی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: شوراهای حل اختلاف استان کرمان در سال گذشته ۹۱ هزار و ۸۶ فقره پرونده را به صورت حکمی رسیدگی کرده اند.

تقی زاده بیان کرد: از مجموع ۱۸۸ هزار و ۶۴ فقره پرونده وارده به شوراهای حل اختلاف استان کرمان در سال گذشته، تعداد ۱۸۸ هزار و ۹۴۶ فقره مختومه شده که نسبت به سال قبل از آن رشد ۱۸ درصدی داشته است.

وی نسبت مصالحه در پرونده‌های قابل صلح و سازش شوراهای حل اختلاف استان در سال گذشته را ۴۱ درصد اعلام کرد و افزود: مجموع پرونده های مصالحه در شوراهای حل اختلاف در سال گذشته، در مقایسه با مدت مشابه سال قبل۱۶ درصد افزایش داشته است.

تقی زاده از ایجاد سازش توسط شوراهای حل اختلاف استان کرمان در ۵۵ هزار و ۲۹۵ فقره پرونده در سال گذشته خبر داد و گفت: همچنین طی سال گذشته در راستای اجرای طرح میانجی گری، ۱۴ هزار و ۱۴۵ فقره پرونده منجر به صلح و سازش شده و از مراجعات افراد به محاکم و دادسراها جلوگیری به عمل آمده است.

وی افزود: از آرای صادره در شعب شوراهای حل اختلاف استان در سال گذشته تنها  ۵۸/۷  درصد مورد اعتراض واقع شده و مابقی بدون اعتراض قطعی شده اند که بیانگر اتقان آرای صادر شده در شعب شوراهای حل اختلاف است.

این مقام قضایی همچنین بیان کرد : بالغ بر ۸۶ درصد از اوراق قضایی در سال ۱۳۹۹ در  شوراهای حل اختلاف به صورت الکترونیکی به مخاطبین ابلاغ شده که علاوه بر کاهش زمان رسیدگی باعث تسریع در انجام امور قضایی و صرفه جویی در وقت و هزینه و رضایتمندی مراجعین می شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی شوراي حل اختلاف صلح و سازش شوراهای حل اختلاف استان کرمان شوراهای حل اختلاف سال گذشته فقره پرونده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۰۸۳۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۰۰ پروژه عمرانی طی دو سال در ساری افتتاح شد

به گزارش خبرنگار مهر، محمد علی نوبخت شنبه شب در همایش تجلیل و تکریم شوراهای شهرستان ساری ضمن گرامیداشت یاد و خاطره ۱۲۰۰ شهید شهرستان ساری و تبریک روز ملی شوراها گفت: شوراهای اسلامی به عنوان بازوان دولت، با تکیه بر سه کلیدواژه توافق، عدالت و نظم اجتماعی نقش بسزایی در تصمیم گیری، تصمیم سازی، نظارت و هدایت بر قانون و در نتیجه تحقق گفتمان عمران در کرامت شهر دارند.

وی با بیان اینکه نظام اسلامی با رشد، توسعه، پیشرفت منافات ندارد و نگاه اعتقادی ما مبنی بر اندیشه‌های امامین انقلاب، کارو تلاش جهادی بامکتب شهید سلیمانی است، افزود: شهرستان ساری دارای ۳هزارو ۲۴۸ کیلومتر مربع مساحت، ۵۰۴ هزار و ۲۹۸ نفر جمعیت ،۶ بخش، ۶ شهر، ۲۵۰ هزار هکتار منابع طبیعی و مرتع، ۸۸ هزار هکتار اراضی کشاورزی، ۱۳ کیلومتر ساحل، ۴ شهرک و یک ناحیه صنعتی، بیش از ۹۰ هزار دانش آموز، ۱۷ مرکز دانشگاهی، ۶۲۱ مرکز آموزشی و ۴۷ هزار دانشجو است.

فرماندار شهرستان ساری ضمن قدردانی از تلاش‌های شوراهای اسلامی شهر و روستا گفت: ۱۱۰۰ عضو شورای شهر و روستا به دنبال پیشرفت، آبادانی و توسعه مرکز استان هستند.

وی از افتتاح و بهره‌برداری ۲۷۰ پروژه به ارزش ۷۰۰ میلیارد تومان سال گذشته در مرکز استان خبر داد و افزود: ۸۰۰ پروژه به ارزش دو هزارو ۲۰۰ میلیارد تومان در طول دوسال گذشته در مرکز استان به افتتاح و بهره‌برداری رسید.

محمدعلی نوبخت با تاکید بر اینکه مرکز استان مازندران به عنوان پیشانی استان نیازمند اعتبارات ملی جهت بالندگی است، گفت: ساری مرکز تحولات استان است؛ سال گذشته ۲۰۱ میلیارد تومان اعتبار برای ۱۳۹ پروژه و ۴۱ دستگاه اختصاص یافت و انتظارداریم در برنامه‌ریزی‌ها به مرکز استان توجه ویژه شود.

وی با اعلام اینکه کنار گذر شمالی، جاده ساری _تاکام و ساخت نیروگاه زباله سوز نیازمند اعتبارات کلان است، ادامه داد: اگر استانداری مازندران قیر رایگان به مرکز استان تخصیص دهد تا پایان سال در راستای نهضت آسفالت خدمات رسانی اقدامات شایسته ای به ثمر می‌رسد.

فرماندار مرکز استان به موضوع مولدسازی در مرکز استان اشاره کرد و افزود: ۲۷ پلاژ در شهرستان ساری وجود که اگر یکی از این پلاژها مولد سازی شود بخشی از پروژه‌های نیمه تمام به پایان می‌رسد.

کد خبر 6090501

دیگر خبرها

  • بازداشت ۳۷ عضو شوراهای استان تهران در سال گذشته
  • بازداشت ۳۷ عضو شوراهای استان تهران در سال ۱۴۰۲
  • دادگاه‌های صلح در تهران ایجاد شود
  • دادگاه‌های صلح در تهران تشکیل می‌شود؟
  • ۸۰۰ پروژه عمرانی طی دو سال در ساری افتتاح شد
  • فضای جامعه برای مجرمان خشن و حرفه ای ناامن شود
  • با مشارکت مردمی صلح و سازش در پرونده های قضایی تحقق پیدا می کند
  • تحقق صلح و سازش در پرونده‌های قضایی با مشارکت مردمی
  • کمتر از یک درصد خطا در مراجع حل اختلاف استان وجود دارد
  • چهار راهبرد سند تحول برای کاهش پرونده‌های ورودی به قوه قضاییه