Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@07:24:04 GMT

بخشی از آسیب های امروز جامعه بشری از ضعف ایمان است

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۱۴۷۵۲

بخشی از آسیب های امروز جامعه بشری از ضعف ایمان است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام علی‌رضا حدائق بعد از ظهر شنبه در آئین رونمایی از اپلیکیشن «گمگشته» با اشاره به روایتی از امام صادق (ع) اظهار کرد: دو صفت وجود دارد که بالاتر از این‌ها ویژگی و صفتی در منزلت نیست؛ نخست از این ویژگی‌ها اعتقاد به پروردگار است.

او با بیان اینکه ارزش انسان‌ها به ایمان است، اضافه کرد: متأسفانه نوع آسیب‌هایی که دنیای بشر متوجه می‌شود از ضعف ایمان است، هرجا با تضییع حقوق مردم و دیگر موارد رو به‌رو می‌شویم متوجه می‌شویم که بخشی از آن از بی ایمانی است، هیچ‌وقت خانواده‌ای که دو طرف آن دارای ایمان باشند از یکدیگر جدا نمی‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسئول مدرسه علمیه منصوریه شیراز بیان کرد: دومین موردی که امام صادق (ع) می‌فرماید جزو عالی‌ترین صفت‌ها است رسیدن خیر انسان به جامعه است که بسیار ارزشمند است، ایمان به خدا یعنی تعهد در برابر پروردگار، و خدمت به مردم خداباوری است.

او یادآور شد: اگر انسان‌ها می‌توانند کاری انجام دهند که خیرشان به دیگر افراد هم نوع برسد نباید از آن دریغ کنند، از این رو اپلیکیشن گمگشته نیز از مصادیق کارهای خیر است، اگر مالی را انسان پیدا می‌کند باید تا یک سال آن مال بماند و اطلاع‌رسانی شود که صاحب آن پیدا شود، اگر پس از یک سال صاحب آن پیدا نشد با اذن حاکم شرع می‌توانند آن مال را صدقه دهند اما تا یک سال این مال دارای ارزش، باید حفظ شود، این دستور شرعی و اسلامی اموالی است که انسان پیدا می‌کند، با توجه به گسترش جامعه و پیشرفت تکنولوژی که انسان باید از آن برای رفع مشکلات استفاده کند می‌طلبد که یک کسانی ورود پیدا کنند که از این شرایط موجود بهره‌برداری کند.

مدیرعامل بنیاد مهدویت فارس گفت: باید از فضای موجود برای خدمت‌رسانی استفاده کرد، امیدواریم اپلیکیشن گمگشته حلقه وصلی برای گمشده‌ها و پیدا شده‌ها باشد، این کار بتواند با توفیقات پیش رود و از اتلاف مال و زمان جلوگیری کند، همچنین بتواند مسائل دیون شرعی را رعایت کرد که به صاحبان برگردانده شود، اصل کار بسیار خوب و با ارزش است افرادی که این کار را انجام دادند قطعاً خداوند را در نظر گرفته‌اند، امیدواریم بتوانند به مردم خدمت کنند البته این کار یک نوع خدمت دو طرفه به شمار می‌رود.

حجت الاسلام حدائق افزود: این نرم‌افزار دو خدمت می‌کند خدمت به فردی که چیزی گم کرده و خدمت به شخصی که دین پیدا شده را از دوش آن برداشته است، خداوند می‌فرماید به مردم خدمت کنید این صرف مال نیست کسی که مال ندارد می‌تواند با قلم خود و آبروی خود به دیگران خدمت کنند.

کد خبر 5212560

منبع: مهر

کلیدواژه: شیراز معنویت ویروس کرونا عید سعید فطر نماز عید سعید فطر انتخابات 1400 بوشهر آمار کرونا کرمانشاه عکس استانها فطریه واکسن کرونا ماه رمضان ۱۴۰۰ اردبیل گرگان ماه مبارك رمضان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۱۴۷۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید بر رفع آسیب‌های جامعه از سوی مسئولان


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی،آیت الله عبادی در شورای فرهنگ عمومی استان با اشاره به اینکه دشمنان همواره در پی تضعیف نظام بودند افزود: باید مسئولان در حوزه کاری خود و با همکاری هم برای رفع آسیبهای جامعه اقدام کنند.

وی در ادامه با اشاره به برملا شدن چهره واقعی دشمنان گفت: جریان غرب، قتل و عام، جنگ و فساد دشمنان و غربی‌ها در حال حاضر برای همه دنیا برملا شده و چهره واقعی غربی‌ها رو شده است.

استاندار خراسان جنوبی نیز در این شورا در خصوص اجرای طرح نور گفت: باید پلیس را در این طرح همراهی کرد و در کنار پلیس اقدامات فرهنگی صورت گیرد.

قناعت با اشاره به پاسداشت زبان فارسی گفت: باید در معابر شهر ۷۰ درصد عبارت‌ها فارسی باشد. 

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار نیز در این شورا  از اجرای طرح نور و موفقیت این طرح در استان تقدیر کرد.

 طالبی افزود: این طرح بازخورد خوبی در تفرجگاه‌ها و پارک‌ها داشته و باید تداوم داشته باشد


در این جلسه از پوشش خوب تصویری و خبری و زنده مراسم ۵ اردیبهشت در کشور از سوی صدا و سیما استان تقدیر شد.

دیگر خبرها

  • اقدام زیبا و تحسین‌برانگیز یک پاکبان در زنجان
  • آسیب به جوانان و جامعه با ضعف دستگاه‌های فرهنگی
  • آماری هولناک؛ «۸۹ درصد فقرا از شاغلین سابق و امروز هستند»
  • هشدار فرشاد مؤمنی؛ ۸۹ درصد فقرا از شاغلین سابق و امروز هستند
  • تاکید بر رفع آسیب‌های جامعه از سوی مسئولان
  • چه شد که مغز و هیکل انسان امروزی انقدر کوچک شد؟!
  • خدمت بی منت بسیج جامعه پزشکی
  • سد سازی در جنوب سیستان و بلوچستان در اولویت کاری منطقه
  • امام گفتند امروز، موضوع‌شناسی هم کار فقیه است!
  • سدسازی در جنوب سیستان وبلوچستان در اولویت کاری منطقه